Zapálený policista Mike (John Cusack) je na stopě vraha řádícího v ulicích Buffala. Po té co Mikovi zmizí dcera, se tento případ stává osobním. Mike je ochoten udělat vše pro nalezení své dcery a ví, že pokud svou dceru nenajde do 48 hodin, tak už ji pravděpodobně nikdy neuvidí. (Intersonic)

Recenze (153)

Ben Nevis

Je to obstojně koukatelné přes to, že si scénář musí pomáhat nepravděpodobnými náhodami (vrah unese dceru ne ledajakého policajta, ale zrovna toho, který je posedlý jeho chycením) a závěrečný zvrat zase působí nelogicky, protože ze záporáka(ků) dělá dementy a psychopat, který roky uniká chycení, nemůže být mentálně postižený. ()

blackJag

Nedomrlé - důvod, proč to v zemi původu ani neposlali do kinosálů, ale rovnou na placky. Nedivím se, film se zoufale míjí s atmosférou a cosi jako odezvu vyvolá až závěrečná rošáda. Popravdě? Měl jsem z toho dojem, že pointa si sedla hned na začátku, k ní se autor upnul a ten zbytek prostě nezvládl. 45% ()

sedm.1

Tak jsem se rozhodl, že si po dlouhé době dám zas nějaký ten čistokrevný thriller a má volba padla na Únos. A ikdyž můj výsledný dojem není zas až tak špatný, víc než za průměrný žánrový přírůstek ho považovat nemohu. Něco se tu prostě povedlo, něco ne. Na rozpacích jsem třeba z, pro tento žánr velmi důležité, atmosféry. Té se tu sice tvůrcům podařilo navodit poměrně dost, jenže na mě jaksi prakticky vůbec nezapůsobila. Velkým prohřeškem je naprostá absence napětí, to se tu jednoduše nevyskytuje snad ani v jediné scéně a určitě mě Únos zklamal i v tom smyslu, že mi to celé přišlo na thriller opravdu hodně vyměklé a držící se pěkně při zdi. Minimální potemnělost, nulová syrovost, tyto ingredience mi tu zkrátka opravdu hodně moc chyběli. To samé by se pak dalo tvrdit i o hlavní záporné postavě, slaboučká, nevýrazná a mdlá figurka, která jako nebezpečný psychopat tedy rozhodně nepůsobí a ani nefunguje. Samotná zápletka je uspokojivá také spíš na půl, určitě jí tedy nemohu upřít slušný spád, ale celková dějová myšlenka a její samotný vývoj mi trochu neseděl, nepovažuji ji za nikterak výraznou, nápaditou a vlastně ani příliš funkční, načež to celé vyvrcholí závěrečným zvratem, směřujícím k pointě, kterou jsem tedy sice fakt nečekal, ale doposud jsem na vážkách, jestli to je jen jeden velký, blbý fór, nebo jde o vážně povedenou hru s divákem. Bohužel jsem ale spíš nakloněn k variantě první, neboť na hru s divákem tam chyběly jakékoliv vodítka a indicie k odhalení oné nečekané pointy a mě tyto závěrečné zvratové „facky“ z ničeho prostě moc neberou. Ale v jednom ohledu mě přeci jen ten závěr potěšil, není totiž zas až tak happyednový, a to vždy potěší. Jinak Únosu nepomohlo ani herecké obsazení, Cusackovo herectví tu je nudné, bez života a především bez emocí, Jennifer Carpenter je vyloženě divná a Dallas Roberts jako „řádící“ maniak absolutně nevýrazný. Nicméně, ikdyž z předchozích vět by se zdálo, že negativa zcela jasně v Únosu dominují, není tomu tak, jako celek film vůbec nenudí, takže jak jsem zmiňoval, jde o průměrný thriller, který nenadchne, ovšem ani neurazí. ()

TheEvilTwin

„Všechny děvky jsou dle něj odporné a rozbíjí rodiny, tak nás unáší z ulice a rodiny s námi zakládá“ Takový ten typický thriller, do kterého se rád a bez přemlouvání vrhnu a jediné co chci je alespoň základní dějová kostra, napětí a akce. Příběh je inspirován reálným zločincem unášejícím prostitutky, takže o jednoduchou premisu je postaráno, k tomu nějaké to klasické detektivní vyšetřování a finální kolize. V půlce přijde bohužel taková hluchá pasáž, kdy se vyšetřuje a vyptává, ale děj postrádá výraznější spád nebo oživení, které by filmu dalo druhý dech. Do finále už pak jen „dojíždí“ a servíruje zvrat, který sice překvapí, ale výrazněji neoslní. Jednoduché, průměrné, ale nijak výrazněji mě to nesebralo. Čekal jsem malinko víc. ()

oveckaoa

V Buffalu někdo unáší z ulic prostitutky a schovává si je pak v baráku. Případ vyšetřuje policista jehož dcera později taky zmizí a on se ji snaží najít. Průměrný thriller s 1 vraždou a překvapivým koncem,který ale nedává moc smysl.Nevím jak moc je to inspirované skutečností, ale ten konec je moc komplikovaný to by ta osoba všechno nezvládla. ()

• Inšpirované sériovým vrahom Gary M. Heidnikom. (Real Tom Hardy)
  • Aj napriek tomu, že film bol natočený v roku 2008, k divákom sa dostal až v roku 2012. (Real Tom Hardy)