Režie:
Matt ReevesKamera:
Greig FraserHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Kodi Smit-McPhee, Chloë Grace Moretz, Elias Koteas, Richard Jenkins, Sasha Barrese, Cara Buono, Juliet Lopez, Dylan Kenin, Dylan Minnette, Chris Browning (více)Obsahy(4)
Osamělý, šikanovaný kluk se spřátelí s upíří dívkou, která žije v utajení se svým strážcem... Dvanáctiletý Owen (Kodi Smit-McPhee), kterého tři spolužáci ve škole terorizují, se cítí osamělý a vyděděný. Doma sní o těžko uskutečnitelné pomstě. Do sousedství se právě přistěhovala stejně stará Abby (Chloë Grace Moretz) spolu se starším mužem, možná otcem (Richard Jenkins). Abby, také osamělá a vyděděná, naváže přátelství s Owenem. Vídají se však jenom v noci a když ne, domlouvají se přes zeď za pomoci morseovky. Chlapec se jí svěří se svým problémem ve škole a Abby mu radí, aby se nenechal šikanovat a bojoval. Owen brzy zjistí, že Abby není obyčejná dívka, ale staletá bytost, udržovaná při životě lidskou krví. Tu jí obstarává její strážce a v jejich okolí přibývají záhadné vraždy. Policie má jisté podezření a Owen cítí k Abby střídavě lásku i strach... (JOJ Cinema)
(více)Videa (4)
Recenze (408)
Originál byl sice vyprávěný pomalu, ale rozhodně nebyl nudný... Let Me In je vyprávěný pomalu, ale člověk má pocit, že u něj do 30 minut zdechne. Reevesovi se totiž vůbec nedaří roztáhnout atmosférický deštník nad zasněženým městečkem, a už vůbec ne vyvolat emoce, napětí či strach (přestylizované vraždění je akorát směsné), které jsou pro tuhle látku absolutně nepostradatelné. Největší potíž ale přesto tkví v chemii mezi mladými herci, která je vysloveně na bodu mrazu. A těch několik vykrádaček z originálu (občas obohacených o vlastní nápad) z letargie vytrhnout nedokáže. Spíš ji ještě umocňuje. 5/10 ()
Láska je slepá. Povedený horor podepřený zajímavým příběhem a výbornými hereckými výkony špuntů Kodiho Smita-McPheeho a Chloe Moretz. Originál jsem neviděl a po pravdě řečeno Reevse chápu proč ho (pokud je pravda co většina tvrdí) věrně překopíroval a jen trochu poamerikanizoval. Představte si, že vidíte film. Dokonalý film, který se vám líbí tak jak je. Pak příjde hrabivý americký producent, který řekne, že chce remake. "Vždyť ten film je perfektní, proč ho chceš předělávat?" ptáte se vy. Samozřejmě na tom chce vytřískat prašulky a vaší jedinou možností na minimalizování škod je říct: "Ok já to natočím, ale nech mě to udělat co nejvěrnější originálu..." ()
Takhle fantasticky natočenej horor jsem neviděl od Stáhni mě do pekla. Kingovo prohlášení o “the best American horror film in the last 20 years” není vůbec daleko od pravdy. Chybí tomu trošku srdíčko, jinak krásně temné, pomalé, posmutnělé, tiché, melancholické a mrazivé dílo. Matt Reeves je nejtalentovanější hororový režisér současnosti a až dostane do rukou čistě hororovou látku, natočí žánrovou pecku. CGI nevadilo ani trochu. ()
No nejprve jsem si myslel, že se dívám na Švédský originál, když tu náhle se objeví Chloë, což bylo velmi příjemné překvapení. :-) Atmosféra se vyvedla a vztah malých hrdinů na vás také zapůsobí. Digitální efekty zde hodnotit nebudu, ani dobré ani zlé, ty při mém hodnocení nehrály vůbec žádnou roli. Pro někoho možná film, který je utahaný a bez akčnosti, pro mě to bylo tak akorát. Nikam se nespěchalo a všechno pěkně plynulo tou správnou cestou. ()
Nemal som zatiaľ možnosť vidieť švédsky originál, ale jeho remake ma celkom zaujal. Najväčšia záťaž stojí na mladučkých hercoch, ktorí to zvládli veľmi dobre. Psychologická rovina príbehu funguje dobre, výborné sú scény šikanovania a chlapcove vyrovnávanie sa so situáciou. Často sa striedajú dobré momenty s trošku nudnejšími, ale ide hlavne o to, skočiť na tú fintu a akceptovať v dnešnom modernom svete niekoho, kto potrebuje k životu krv. V tomto smere je to slabšie a možno je to tým, že režisér v krvavejších scénach chce z filmu robiť za každú cenu horor, kdežto originál je vraj žánrovo oveľa ťažšie zaraditeľný. 60%. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (26)
- Režisér Matt Reeves vymodeloval Abbyinu osobnost a vzhled podle fotografií Mary Ellen Markové, na kterých je vyfocena dvanáctiletá dívka bez domova. (Hal_Moore)
- Neprirodzené alebo až nadprirodzené pohyby Chloë Grace Moretz boli vytvorené rovnakou technikou, aká bola použitá vo filme Nočná mora v Elm Street (1984). (Arsenal83)
- Matt Reeves bol najprv požiadaný, aby zmenil vek hlavných postáv, ale odmietol s tým, že "by to zničilo podstatu príbehu a všetko úplne zmenilo ... my potrebujeme tú detskú nevinnosť." Svojim hercom tiež povedal, aby si nepozreli pôvodný film, aby sme "mohli vytvoriť vlastnú verziu, ale zostali veľmi verní podstate príbehu." (Arsenal83)
Reklama