Režie:
Lenka KnyKamera:
Diviš MarekHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Jaroslava Adamová, Pavel Landovský, Helena Dvořáková, František Němec, Anna Polívková, Alois Švehlík, Matěj Hádek, Marian Roden, Iva ŠindelkováVOD (2)
Obsahy(1)
Pátrání po rodinném tajemství, které je ukryto v minulosti. Řehoř si žije spokojeně. Jeho žena Evženie ne. Po šedesáti letech manželství přichází osmdesátiletá Evženie za svou vnučkou – právničkou Katkou, aby jí pomohla rozvést s pětaosmdesátiletým manželem Řehořem. Katka je šokována babiččiným rozhodnutím i její tvrdostí a neústupností. Co se muselo stát ve vztahu prarodičů, že to ani celá desetiletí nezahladila? Katka nechce rozbít svou milovanou rodinu a pokusí se rozluštit babiččin důvod. Odkryje dramatickou minulost vlastní rodiny, ale tajemství prarodičů pro ni zůstane neodhaleno. Babička riskuje ztrátu vnučky a pravdu jí zatají, tíhu dávné viny nechce přenést na další generaci. Sama se pokusí s minulostí vyrovnat a smířit. A Řehoř? Ochrání ho Katka? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (61)
Že to nebudí svou trapností hlasitý smích jako největší letošní zvěrstva, je věc jedna. Že tam krom hartusivého Landovského není snad jediná pozitivní stránka, je věc druhá. Amatérské, prkenné, arytmické a skrz naskrz televizní. Téma sice zajímavé, ale tohle středoškolské zpracování ho sráží na kolena. Pokud chcete něco podobného, ale o tři třídy lepšího, zkuste zajít do divadla na Uhdeho Zázrak v černém domě. Od toho se Lenka Kny měla učit, jak se staví příběh o rodinném tajemství. Tahle směsice divných dialogů, vybydlených postav a křečovitého lyrismu si pozornost nezaslouží. Určitě ne v čase, kdy vznikají filmy jako Protektor či 3 sezony v pekle. ()
Volyňští Češi jsou v české kinematografii v podstatě naprosto nevyužitým tématem. Lenka Kny něco nakousla, ale jen ona sama ví, jestli tímto filmem chtěla i něco říci. Měl jsem v úmyslu kritizovat některé herce, ale jelikož netuším, co po nich vlastně autorka chtěla, tak toho nechám. Jaký smysl mohla mít ve filmu postava ztvárněná Matějem Hádkem? Povědomý statista? Vylhané drama o jedné vylhané rodinné historii dokazuje, že českému filmu zoufale chybí scénáře, které mají hlavu a patu. ()
Není to špatný film. Není ale vůbec jednoduchý. Mrzí mě, že problematika či životní osudy Volyňských Čechů jsou tu projektovány do dvojice nerudných důchodců. Příběh bych si tedy představoval trochu košatější. Takhle to bylo náročné sledování nepříjemného komorního filmu, abych se nakonec dočkal za odměnu závěru, který na mě vyplázl jazyk: "blé blé, díval ses na to úplně zbytečně". No, tak zbytečné to nebylo, ale nadšený nejsem. ()
Dojem zvedá citlivě uměřená ♫ hudba M.Pavlíčka, naopak obecně jsou neúměrné podobné převody home-made projektů na plátno. Přitom samotný námět má potenciál na skutečně velký film. Přestože filmu nelze upřít snahu o český originál, o to víc mrzí scénáristicko-režijní zbrklost, postrádám více dramatična již ve fázi scénáře. Je škoda, že zejména P. Landovského již nezastihlo natáčení na absolutním vrcholu, aby filmová spolupráce mezi ním a režisérkou mohla dostat větší hloubku. Severočeský návrat je ale hezkým uzavřením oblouku jeho herecké práce od Soukromé vichřice. Přívoz, jenž sám o sobě vykoná spoustu dramatické práce, a Vik (Švehlík) zřejmě jako odkazy na Páralova a Jirešova "Mladého muže" ()
"Takže můj děda není můj děda ??" ;) PěKNÝ prd !! Lenka ve svém debutu, v téhle naivní šmudle, v řemeslně zmatené inscenačce, která hloupě předstírá, že nespadá do tuzemského mainstreamu, a přitom se ještě cpe na plátna kin, naopak v důsledku jen dokládá největší bolest současné české tvorby, totiž povrchnost a bojácnost s níž rozehrává potenciálně silná témata, která však končí v černé díře vršících se anekdot jakoby ze života.. Podivná přímočará a špatně odehraná magnuskovina bez té jeho typické až dětinské umanutosti a zápalu s polívkovským Lanďákem hrajícím sebe sama po ukrajinsky a ohavnou spoustou nevyužitého a nedůsledného.. ()
Reklama