Reklama

Reklama

Komisař Clouseau na stopě

  • Česko Komisař Clouseau na stopě aneb Výstřel v temnotě (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Na zámku milionáře Ballona je čtyřmi výstřely zastřelen řidič Migel. Maurice, který našel u zastřeleného řidiče služebnou Marii Gambrelliovou, zavolal policii a zůstal v místnosti, aby Maria nemohla utéct. K případu je přivolán komisař Clouseau, který začne s vyšetřováním svým osobitým způsobem, ale záhy je z případu odvolán, neboť se komisař Dreyfus obával, že Clouseau na zámku zesměšní policii. Ráno je však případ vrácen Clouseauovi, neboť pan Ballon si Clouseaua osobně vyžádal. Maria Gambrelliová byla ještě večer uvězněna, neboť je hlavní podezřelou, ale inspektor Clouseau, který se do Marie zakoukal, je přesvědčen, že Marie jen někoho kryje. Clouseau se rozhodne Marii z vězení propustit, jelikož předpokládá, že sledováním Marie odhalí pravého vraha. Clouseau začne se sledováním Marie hned od věznice v převlečení za prodavače balónků. Clouseau je místním strážníkem zatčen, neboť nemá povolení k prodeji. Clouseau najde Marii v zámeckém skleníku – ta má v ruce zkrvavené zahradnické nůžky a na zemi leží probodnutý zahradník Georges. Maria je opět uvězněná, ale Clouseau ji propustí, aby ji mohl sledovat a odhalit skutečného vraha. Komisař Dreyfus už je na pokraji nervového zhroucení, protože kamkoliv Clouseau vkročí, způsobí chaos. Už jsou čtyři mrtvoly a Clouseau stále trvá na své verzi, že Maria Gambrelliová není vrahem. Clouseau jde večer s Marií do několika klubů, což má za následek další čtyři mrtvé lidi, ale tentokrát je jasné, že chce někdo odstranit Clouseaua. Inspektor Clouseau svolá všechny obyvatele zámku do jedné místnosti, aby jim údajně odhalil vraha. Přitom očekává, že vrah se dá na útěk, jakmile Clouseauův pomocník Hercule zhasne. Když nastane tma, dají se na útěk všichni a k odjezdu ze zámku použijí auto inspektora Clouseua. Nikdo netušil, že komisař Dreyfus zešílel a umístil do Clouseauova auta bombu, která po pár metrech vybouchne… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (197)

Pierre 

všechny recenze uživatele

Fakta, Herkule, fakta. Záleží jen na faktech. Clouseaův sólo film a spin-off po prvním Panterovi je paradoxně možná můj nejméně oblíbený film s Peterem Sellesem coby tímto nejslavnějším inspektorem (abych se vyhl zmatkům v číslování série.) Zatím jsem k němu ani neměl aktualizovaný komentář, ačkoliv jsem i tento díl viděl hodněkrát. Uvedení série po letech pro změnu na České televizi a u spin-off i přímo s původním dabingem ČST z r.1973, kde si Fišer poprvé nadaboval Sellerse jsem tedy využil k dalšímu opáčku, po kterém už koment konečně dodám. A musím říct, že to byl trochu zvláštní pocit sledovat film se stylovým dobovým dabingem, ale zároveň pořád slyšet ten novější, který mám naposlouchaný a lépe pracuje s některými hláškami jako především Clouseauovými komoleninami, které asi ještě tehdy v ČST nezaznamenali, protože se naplno rozjely až v dalších dílech. Mladý Fišer má hlas příjemně serióznější, charismatický. V devadesátkách zněl možná už zase až moc žoviálně, ale tak mi příjde, že ve druhém dabingu zní krapet ostříleněji. Takže...možná by si to nikdo nepomyslel (notabene u Pantera), ale já tentokrát budu preferovat zcela vyjimečně novější dabing! Jako budu preferovat samotné  novější filmy se  Sellersem  coby Clouseauem! Viděl jsem názory, že je tento díl nejlepší z celé série, ale já se spíše přidávám k těm, kteří tvrdí, že to nejlepší mělo ještě přijít. Tohle je prostě předěl mezi stylem jedničky (stylová krimi) a už bláznivou komedií a není to ještě  ještě tak jisté.  Možná překvapivě se mi hodně líbí titulní sekvence  v podobě dlouhého záběru na  večerní  hemžení v Ballonově domě před vraždou podbarvenou nádhernou  Manciniho písničkou. V tomto momentu je Edwars stejně jako v rovněž šedesátkovém Tiffanym-Večírku a prvním Panterovi prostě stylový a atmosféricky, i když třeba trochu zdlouhavý.  Za mě je to krása. Sellers se tam ještě vůbec neukáže a je to takový hezký předvoj, kdy čekáme na komika.  Některé Sellersovy kousky ale ještě nejsou tak vtipné (minimálně nudistická kolonie), dokonce i on sám v této postavě podle mě  vyzrál až s časem stejně jako Herbert Lom coby Dreyfuss.  Na stopě také ještě neobsahuje charakteristické převleky, ale už tady spolehlivě pobaví Clouseauvo nafukování, kriminalistické přednášky, závěrečný výslech a všechny scény s pohlednou Marii Gambrelliovou, hlavně ta v bytečku po společném večírku, kde si Edwars opět neodpustí svoje v šedesátkách tak oblíbené žvanění  opilých krasotinek.:o ()

Bachy 

všechny recenze uživatele

Více vtipu, více Sellerse. Navíc Kato. A stejně to není ono. Nulový, nezajímavý a zbytečně zamotaný příběh. Vím, že to Clouseaovi ještě půjde v dalších dílech, ale za mne lehce slabší jak první panter. Navzdory tomu, že Sellers nesleze z obrazovky a stále je neuvěřitelně vtipný. Příliš nevyvážené? Možná to je výraz, který hledám a 3,5 je číslo, které jsem našel. ()

Reklama

necisty 

všechny recenze uživatele

Nevím no. Nadšení z dětských let začíná po dnešním shlédnutí opadat. Už první díl mě celkem zklamal a nebyl jsem si jistý, jestli jsem ho vůbec tehdy viděl. Nějaké střípky jsem si však pamatoval, tady nikoliv. A musím podotknout, že tady byly ty scény ještě mnohem víc natahované, humor sice kvalitní, ale ne tak častý a to Clouseauovo závěrečné šaškování mi přišlo až trapné :(. Malarkeyi... překvapivě vtipné rozuzlení? Vždyť se nakonec ani pořádně v tom zmatku nevědělo, kdo koho zabil... Opravdu jsem přemýšlel, že tomu dám 3 hvězdy a to si přece tahle série nezaslouží. Doufám, že ty další díly jsou lepší, aspoň co si pamatuji. Tohle si podle mého 80% vážně nezaslouží. ... Balon, bujón, burbon, bimbas, piloun. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Give me ten men like Clouseau and I could destroy the world..“ Jistě, tento způsob slapsticku zdá se být poněkud infantilním, ale díky Sellersovi je bezesporu stylovým. Navíc do hry vstupují psychicky čím dál tím víc naLomený Dreyfus, kazikoitus Cato a asistent Hercule, v jehož výrazu se zračí kouzelná kombinace skrytého despektu a zřetelné ignorance. Závěrečné svolání podezřelých do jedné místnosti připomene praktiky jistého belgického kolegy, akorát s tím rozdílem, že démon nemotornosti ze Sûreté zde evidentně ztrácí kontrolu nad případem. I když… jak můžete ztratit něco, co jste nikdy neměli..? ()

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

Tam, kde jednička potenciál Clouseaua absolutně nevyužila, je dvojka nabušená vtipy od začátku do konce. Peter Sellers ve své životní (a vlastně jediné, která za něco stojí) roli je opravdu nenapodobitelný a geniální a pochybuji, že by potřeštěného komisaře zvládl někdo lépe. Scéna s vyšetřováním v sídle (kulečník, odchod z místnosti, pohovka,...) je naprosto perfektní a pokaždé brečím smíchy. 95% ()

Galerie (40)

Zajímavosti (17)

  • Blake Edwards prozradil, že Peter Sellers se týden po začátku natáčení beze slova vypařil, aniž by dal komukoli vědět kam. Když se vrátil s tím, že byl na dovolené, Edwards byl připraven ho vyhodit. Oba se nakonec udobřili a Sellers mu pověděl o podivném manažerovi hotelu s francouzským přízvukem. Tak se zrodil pověstný přízvuk Clouseaua se špatnou výslovností. (HellFire)
  • Během natáčení docházelo k mnoha osobním sporům mezi Peterem Sellersem (Jacques Clouseau) a režisérem Blakem Edwardsem. Po skončení natáčení proto také oba dva přes velký úspěch filmu jakékoli úvahy o společném pokračování odmítli. Společnost United Artists se sice roku 1968 pokusila projekt vzkřísit filmem Inspektor Clouseau (1968) s Alanem Arkinem v roli Clouseaua, ale absence Petera Sellerse sklidila neúspěch. Nakonec se po jedenácti letech Edwards se Sellersem kvůli zviditelnění a finančním problémům rozhodli natočit pokračování Návrat Růžového pantera (1975). (mar48)
  • Komisař Clouseau na stopě je podle žebříčku Amerického filmového institutu jednou z 50 nejlepších filmových komedií všech dob. (mar48)

Reklama

Reklama