Režie:
Bryan SingerKamera:
Newton Thomas SigelHudba:
John OttmanHrají:
Nicholas Hoult, Eleanor Tomlinson, Ewan McGregor, Stanley Tucci, Ian McShane, Eddie Marsan, Ewen Bremner, Bill Nighy, John Kassir, Ralph Brown (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Jack je chudý chlapec, který miluje prastaré povídky a legendy. Mezi jeho nejoblíbenější patří pověst o moudrém králi Ericovi, o kouzelných fazolích a obrech. Při snaze prodat starého koně s povozem dostane výměnou vzácné kouzelné fazole, za něž je mu v mnišském klášteře přislíbena bohatá odměna. Než však získá příležitost fazole odevzdat, na vlastní kůži se přesvědčí, že mohou způsobit velké trable. Naneštěstí se v tu chvíli nachází v jeho domě zatoulaná princezna Isabella, která se vydala za vlastním dobrodružstvím. Obří fazolový stonek, který vyroste ze zapadlé fazole, odnese dům i s ní vysoko nad mraky do země obrů. Jack se okamžitě vydává na cestu za záchranou princezny Isabelly. (TV Nova)
(více)Videa (33)
Recenze (858)
Singerův Jack je jeden z nejrozporuplnějších filmů, co jsem poslední dobou viděl. Rozhodně není dobrý, ale má spoustu příjemných jednotlivostí. V první řadě velice charismatickou ústřední dvojici mladých hrdinů, což vždycky potěší. Nicholas Hoult je sympaťák od kosti a Eleanor Tomlison je právě ta sympatická kost, dohromady jim to sluší a jiskří, radost podívat. Moc se mi taky líbili samotní obři, kteří byli ve správném poměru hroziví, brutální a vtipní. Slušně zábavná byla i dvojice lidských krys v podání Stanleyho Tucciho a jeho nohsleda. Tím však bohužel končí (relativně krátký) výčet toho, co se mi na Jackovi a obrech líbilo. Ewan McGregor hraje nejnudnějšího (a nejmetrosexuálnějšího) Prvního rytíře všech dob, zápletka vystavěná z klasické pohádky o kouzelné fazoli je chudá a nepříjemně předvídatelná a za ten konec s moderním Londýnem by se měl Singer pověsit za koule do průvanu. 50% ()
Čakal som ozaj veľkú hlúposť, ale ono ma to skutočne prekvapilo. Páčilo sa mi, ako to malo vystavaný príbeh, pretože nedomyslenú líniu nezachráni ani akcia, ani efekty. To sa tu teda podarilo. Čo sa týka hercov, Nicholas Hoult naozaj ani veľmi neoplýva charizmou, na rozdiel od Ewana McGregora, takže bolo fajn, že sa o pozornosť podelili. Dnešná doba dáva tvorcom filmov do ruky nepreberné množstvo vizuálnych efektov a vedia to ozaj využiť. S pokojným srdcom môžem tvrdiť, že takto nejako si predstavujem modernú rozprávku zahalenú do štýlového fantasy kabáta. Je to presne ten typ filmu, ktorý pojme celú vekovú skupinu, od menších detí až po seniorov. ()
Nebylo to špatné. Herecky hvězdně obsazené s kupou známých tváří. Hlavně Mek Řehoř a Bremmer se mi líbili a musím uznat, že Spud nestárne :-). Eleanor byla také docelá fešná princezna a jediný kdo mi tam neseděl v roli rytíře válečníka byl Marsan. V tom brnění a páčem Jardy Jágra v dobách kdy nabízel ty dloooooouhé žvýkačky vypadal fakt divně. Animace byly velice povedené, hlavně samozřejmě obři. To jak vyběhli z lesíka byla celkem epická scéna i když sem tam bylo vidět, že to není doopravdy, ale že je to děláno na nadupaném písíčku. Byť tam sem tam někdo přijde o život, lze film doporučit i lehce odrostlejším dětem co koukají Harryho na koštěti. Dávám za 3 fazolky. * * * ()
Škoda tých efektov, ktoré vyzerajú snáď ešte horšie ako s PC hry, inak je to fajn film. Príbeh je dobrý, zaujímavý, nechýba ani kúsok napätia, dobrá hudba Johna Ottmana a samozrejmosťou sú aj dobré akcie s britským obsadením. Len nechápem kam zmizol rozpočet filmu, keď ti obry sú tak odfláknutý. 80% - 4* ()
Fantastická pohádka – fantastická co do žánru i co do zpracování. Bryan Singer si s obry očividně vyhrál a natočil je tak, aby mladší část obecenstva napínali a odrostlejší aby bavili. Obojí mu vyšlo díky sympatickým hercům (Stanley Tucci je nádherně proradný, Nicholas Hoult se přežít dá bez větší újmy), vyváženému scénáři, který naštěstí ví, co je nadhled (není tak zarputile temný jako dejme tomu v případě Sněhurky a lovce), rozumné stopáži a v neposlední řadě úžasným trikům. Epilog musí každého přesvědčit, že Jack a obři vznikli hlavně kvůli zábavě nás i jejich tvůrců. ()
Galerie (92)
Photo © Courtesy of New Line Cinema
Zajímavosti (18)
- Moderní "hračkou" a užitečným pomocníkem pro skloubení obrů a lidí do jednoho záběru byla technologická novinka Simul-cam. „Simul-cam nám umožňuje natočit nejdříve obry,” řekl režisér Bryan Singer. „Potom rozmístíme čidla a můžeme promítat předem natočeného obra do prostoru na scéně nebo v exteriéru a kamkoliv v prostoru nasměruji 3D kameru, tam je obr. Vidím ho na monitoru, je to bezvadné. Pořídím záběr z jeřábu, a když pomalu jedu kamerou nahoru, pořád tam jsou. Je to vlastně projekce animovaného světa do reálného prostoru s herci. Takto jsme udělali scénu, ve které je Isabelle v kleci a obři kolem ní ji vyslýchají. Na scéně přitom byla jen pohupující se zavěšená klec, ale když se podívám hledáčkem kamery, vidím, jak scéna pokračuje desítky metrů nahoru, vidím obry, jak se pohybují kolem klece a šťouchají do ní. Je to skvělý nástroj.” (Zdroj: ČSFD)
- Na vizuálnych efektoch pracovalo 7 spoločností - Digital Domain, Giant Studios, MPC, Soho VFX, Rodeo FX, The Third Floor a Hatch Productions. (Greenpeacak)
- Náklady na výrobu byly zhruba 195 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama