Režie:
Richard J. LewisScénář:
Michael KonyvesKamera:
Guy DufauxHudba:
Pasquale CatalanoHrají:
Paul Giamatti, Paul Gross, Atom Egoyan, Mark Addy, Scott Speedman, Thomas Trabacchi, Clé Bennett, Rachelle Lefevre, Saul Rubinek, Minnie Driver (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Film natočený podle stejnojmenného románu Mordecaie Richlera vypráví nezapomenutelný příběh Barneye Panofskyho (Paul Giamatti), obyčejného muže žijícího neobyčejný život. Se svou první ženou Clarou (Rachelle Lefevre), nespoutanou rusovlasou dračicí, prožívá Barney krátký bohémský románek. Jeho druhou manželkou se stává slečna P. (Minnie Driver), upovídaná židovka, která má velkou zálibu v nakupování. Na jejich společné svatbě ale Barney poznává třetí ženu svého života, a to Miriam (Rosamund Pike), opravdovou lásku a později i matku jeho dvou dětí. Pestrým životem provází Barneyho i otec Izzy (Dustin Hoffman). Další důležitou linií příběhu je kromě tří Barneyho manželství i záhadné zmizení přítele Boogieho. Policie podezřívá Barneyho z vraždy, ale nemůže ho usvědčit. Celá záhada je objasněna až na konci příběhu. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (125)
Dobrý príbeh - v podstate zachytený celý Barneyho život (teda okrem detstva). Len asi prvé dve tretiny sa to nieslo v takom tempe nestabilnom a miestami to bolo priveľmi zdĺhavé. A najmä celý príbeh mi ten Barney prišiel ako strašný debilko, až mi bolo divné, že sa mu darilo tak veľmi ako v osobnom, tak aj v kariérnom živote (aj keď aj reálne to funguje žiaľ podobne). Možno by si niekto povedal, že bol často aj smoliar - no za všetky pády mohol sám pre svoj egoizmus. Potom však prišla záverečná fáza filmu a konečne sa to rozbehlo, alebo lepšie povedané zlomilo. Posledná tretina bola výborná, a keď sa to tak vezme tak ani tá zdĺhavá gradácia nebola až tak hrozná ako sa predtým zdala. Ale aj tak to bolo na môj vkus až moc natiahnuté. Záver bol veru dosť silný, a bola to najlepšia fáza filmu. Keď to tak zhrniem, je to akurát tak na 3*. ()
Už začíná být pomalu zvykem, že nejlepší americké komedie vznikají mimo hollywoodská studia, stejně jako tahle kanadsko-italská koprodukce. Svým usazením do hebrejské komunity a typicky židovským humorem, který představuje až jakousi esenci životní zkušenosti a vědoucího moudra, trochu připomíná rukopis Woody Allena, je ale méně intelektuálně břitká, naopak (hlavně v druhé půli) skvěle zdůrazňuje sentimentálně-romantický prvek. Neodolatelný a typově přesný je Paul Giamatti, překvapením je pak opravdu odzbrojující Dustin Hoffman v pro něj trochu netypické roli muže ze staré školy, z pomalu mizejícího patriarchálně fungujícího světa. Jeho chlapáctví je zdrojem mnoha komických situací a je vpravdě neodolatelné... Ač se hlavní hrdina Barney Panofsky sebevíc snaží diváka nezaujmout svým tuctovým zjevem a víceméně průměrností ve všech oblastech života, v jednom ohledu si zaslouží naši pozornost - svými manželstvími. Barneyho tři svatby jsou každá originál sám, ovšem v celku jsou výmluvnou metaforou obtížnosti najít tu správnou cestu životem, a to jak partnerským, tak obecně tím svým konkrétním. Příběh Barney Panofskyho ilustruje věčné prokletí muže, jehož civilizace svázala do kazajky monogamního vztahu, ač k tomu není evolučně naprogramován, stejně jako protichůdnou potřebu lásky a partnerského života, který je tak neuvěřitelně křehký... Vedlejším motivem je také princip hry a role náhody a nahodilosti v plynutí života (záhadné zmizení nejlepšího přítele). Barneyho ženy jsou skutečně nevšední (tragi)komedií, která dobře kloubí oba dva póly, jak komické, tak i tragické tu má svou očistnou funkci. Málokdy si člověk u tak malého a neokázalého snímku říká, jak obsahově velký a bohatý je... ()
Tohle je snad nejlepší filmová adaptace románového díla, kdyby. Kdyby tam místo Paříže nebyl ten divnej Řím. Barneyho verze je především chytrá komedie. Chytrá jako židovská anekdota, takže ji masový divák nikdy nemůže pobrat. Doporučuju nejdřív přečíst si román (vyšel česky Argu), není to úplně snadné čtení, ale kdo vytrvá, bude odměněn. A pak si dát tohle. Nádhera. Giamatti, Hoffman, Pikeová, Driverová... A Cronenberg! Kanadské moderní dějiny v kosočtverné kostce, nástup konzumní vlády televize, vražedný příval středního věku a hokejové hegemonie, přitom ztráta všech iluzí a naivity, a přece zamilování se do životní lásky na vlastní svatbě -- když Ona není vaší nevěstou... A potom ta vražda, samozřejmě. Ale byla to vražda? Ta pupeční šňůra s minulostí se nějak přetnout musela. Barneyho verze tvrdí, že... Enjoy. A snad tolik nevadí, že namísto Paříže tam vrzli Řím. Akorát že Italové jsou s Kanadou přece jen spojeni trochu méně než Francouzi. Ale Mordecai Richler by to tvůrcům určitě odpustil. Tenhle národní bard měl smysl pro paradox a ironii jako málokdo. Viz romány jako Byl tu Šalomoun Gursky nebo Jezdec z Ulice sv. Urbana. ()
Ztotožnil bych se s tím, co již uvedl VERBAL. Obtloustlý chudý židák, si na své svatbě (s topmodelkou) vyhlédne ještě větší kus, přičemž tuto jalovici bude během své svatební noci nahánět po vlakových nádražích ve VELKÉM JABLKU. Extrémně protivní židák maří, na co šáhne, což alespoň divákovi dodá jistou dávku škodolibosti. Na hlavu postavené, těžko zapomenutelné. 67% ()
Paul Giamatti zase jednou naplno ukázal svůj herecký talent a odvedl skvělou práci, když zahrál postavu Barneyho, jenž má trochu problémy se ženami, se sebou samým a se životem. Film neustále balancuje na pomezí komedie a dramatu a daří se mu zůstat pořád dostatečně přesvědčivým a silným filmem, kdy v závěru dovede zasáhnout. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (5)
- Ve filmu se v malých rolích objevilo několik kanadských režisérů. Atom Egoyan a David Cronenberg se představili jako režiséři natáčeného seriálu, Denys Arcand se objevil číšník a Ted Kotcheff coby vlakový průvodčí. (Terva)
- Kvůli tomuto snímku Rachelle Lefevre odmítla účinkování ve filmu Twilight sága: Rozbřesk – 1. část (2011). (Terva)
- Dustin Hoffman a Paul Giamatti se již jednou před kamerou setkali, a to ve snímku Chladnokrevně (2003). (Terva)
Reklama