Režie:
Jan BalejKamera:
Martin ProcházkaHudba:
Chapelier FouHrají:
Oldřich Kaiser (vypravěč), Anežka Kubátová, Petr Forman, Ivana Chýlková, Barbora Hrzánová, Jan Novotný, Nina Divíšková, Veronika Žilková, Radek Holub (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Hluboko pod mořskou hladinou, doprovázen rybím orchestrem, vypráví hlas moře příběh Mořského krále a jeho dcery Malé. Stejně jako mnozí jiní opustil král se svou stařičkou matkou a třemi dcerami -- Malou, Prostřední a Nejstarší -- vydrancované vody a odešli žít mezi lidi. V potemnělé rybárně uprostřed přístavní čtvrti plné přistěhovalců žijí teď jednotvárný život plný práce a osamění. Jednoho dne vstoupí do jejich rybího obchodu sebevědomý, pohledný, ale poněkud neurvalý mladý muž -- Baron. Malá je mužem i dunivou hudbou, která jej doprovází, naprosto okouzlená. Od této chvíle se život Malé a její rodiny změní. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (54)
Když jsem viděl, kolik lidí na film chodí, (což je mimochodem velká škoda) doufal jsem, že i my si ho v klidu užijeme. Nestalo se tak, hned po nás přišlo asi patnáct dětí a několik rodičů, kteří zjevně nepochopili, že se rozhodně nejedná o pohádku pro nejmenší. Děti vyzbrojené všemožným "jídlem" na klidu v sále rozhodně nepřidaly. Ale zpět k filmu, který jsem si i přes to všechno užil. Malá z rybárny je velice povedená adaptace Malé mořské víly, která taktéž není až tak klasicky pohádková. Atmosféra, která panuje ve filmech Jana Baleje se k ní výborně hodí. Opět tu máme podivné postavy, v ne zrovna pěkné přístavní čtvrti. Panuje tu deprese, zlo, ale také dobrota a naivita v podání Malé. Opět tu máme spoustu vtipných, nebo alespoň chytrých detailů. Navíc si Jan Balej tentokrát více pohrál se scénářem, který je tak srozumitelnější a velice povedená je i hudba. Loutky jsou opět nádherné, už jen úvodní rybí orchestr je ve spojení s hudbou zážitek. Dále pak samotná Malá, smích Prostřední a tak bych mohl pokračovat. S vypravěčem Oldřichem Kaiserem taktéž nemám problém. Na naši kinematografii další netradiční, ale velice povedené dílo. 80% ()
Pekná stop-motion rozprávka, so zaujímavým vizuálom, no to je asi tak všetko, čo o nej môžem dobrého napísať. Forma je výborná, ale scenár spravený na motívy Andersonovej rozprávky je pre mňa osobne zle adaptovaný do danej témy. Ak ste fanúšikmi ručne spravenej animácie (alebo ste podobne zmýšľajúce umelecké duše ako ja) a dokážete dané filmy oceniť, mali by ste filmu dať aspoň šancu. Ale, bohužiaľ si myslím, že vás film okrem dizajnu ničím iným neoslní... ()
Moderní loutková pohádka, která dělá čest pohádkovému žánru. Škoda jen toho až příliš moderního hávu. Sice se na něj dobře kouká, ale jinak mi do příběhu moc nezapadá. To není nějaká velká kritika, spíše můj subjektivní posudek. Vše je jinak dobře zpracováno a slušně odvyprávěno. Sedmdesát jedna minut uteklo jako voda a jediné, co mě tam skutečně nejvíce mrzelo je fakt, že jsem se nedokázal naladit na vlnu hlavních postav a že vedlejší linky zůstaly tak trestuhodně nevyužity. 60% ()
Zabavne temna stylizace a spoustu dobrych napadu. A nadherna melancholie. Kdyz zacne podmorska kapela hrat a od smyccu stoupaji bublinky, ma Balej divaka v hrsti. Do absolutna se to ale nedostane ze dvou duvodu. Tim prvnim je komentar vypravece, ktery vetsinou jen popisuje, co by divak pochopil i bez nej. Tim druhym je to, ze jde o prevypraveni a ne o interpretaci znameho pribehu. Jakasi katarze sice vyplyva z toho, co nakonec rekne vypravec (a jen tady ma trochu opodstatneni), ale to mi prijde malo. I tak je to ale film, ktery stoji za to videt. Uz jen pro fantasticky vizualni a nesmirne silny konec. ()
Historka (dle "pohádky" Hanse Christiana Andersena, takže už je od počátku jasné, co se tam bude dít a jak to skončí) vhodná na krátký film, ale násilně natažená na celovečerní stopáž. V tom je asi největší problém tohohle filmu. Balej určitě umí, jenže jenom krátké filmy - třeba Jedné noci v jednom městě se mi líbilo, ale stejně se jedná o povídkový film. Na Malé z rybárny se prostě podepsalo to, že je to jeden příběh s celovečerní stopáží a Balej to neukočíroval. Vizuálně to vypadá dobře, loutky a práce s nimi je skvělá a i to město vypadá správně depresivně. Jenže to město tak jenom vypadá, ale na člověka tak moc nepůsobí. Celý ten film je tak strašně chladný, že z toho těžko můžu mít nějaký silný dojem. Ani depresivní, ani dojemný, prostě žádný. Navíc ani nechápu, pro koho je ten film primárně určený, některé sekvence mají humor jak z nějakého dětského filmu a pak tu máme sekvence z nevěstince apod. Mít to víc jasno, pro koho je ten film natočený a zkrátit to tak o polovinu, asi bych byl spokojený. Takhle víc jak lepší 2* dát prostě nemohu. ()
Galerie (40)
Photo © Miracle Film
Reklama