Mrtví pochodují směrem ke zdi, zatímco se dozvídáme pravdu o Jonovi a jeho původu. Cersei slibuje loajalitu severu a Arya se Sansou zpečetí spojenectví. (KajusaK)

TV spot

Recenze (80)

Tom_Lachtan

Tahle episoda, co je ve skutečnosti hodinu a půl dlouhý televizní film s výpravou, kterou nemají mnohé áčkové filmy, má všechno, proč je Hra o Trůny tak kurva skvělá. Skvělé dialogy, zopár intrik a zvratů, které jsou tentokrát mnohem víc očekávatelné, ciž je ovšem jen a jen logické (přeci jen postavy a jejich motivace známe už velmi, velmi dobře). Sakra tohle byl skvělej díl, fakt, že ano. A nepotřeboval k tomu ani bitevní scény, v podstatě stačila úvodní čtyřicetiminutová (!) pasáž dialogu všech důežitých. A na konci? Hapalalala bůůcůhh, chrrržžž bchchchch. ()

Eleanor05

Jedna hvězdička je za Theona Greyjoye, druhá za Sansu a její soud na Zimohradu. To hodinové extempore s přesvědčováním Cersei byl jeden dlouhej nudnej trapas. Jo a už vidím Septona, který rozvede budoucího panovníka s manželkou, se kterou už má dvě děti, a sňatek s níž je navíc strategicky k nezaplacení, protože Martellové nikdy neměli cizí nadvládu příliš v lásce a takhle si je Targaryeni zavázali. Jop, a jako by to samo o sobě nestačilo, ještě k tomu se Jon jmenuje Aegon. Nejsem si jistá časovou posloupností, ale neupálil náhodou Aerys Targaryen Rickarda a Brandona Starkovi před tím, než si Rhaegar měl vzít Lyannu? To je jako v pohodě dát dokonce i vlastní jméno dítěti v souladu s tradicí rodu, co vám zavraždil členy vlastní rodiny? Pevně doufám, že si Bran "proklepne" i Gendryho, jeden nikdy neví, jestli se náhodou Robert Baratheon nedal s Cersei rozvést někde u odvrácené stěny bordelu a nevzal si Gendryho matku. Možná tu máme dalšího, ještě právoplatnějšího následníka Železného trůnu! :D No, nevadí. Hlavně, že zas byl incest. Brácha a ségra přestali být zajímaví, tak teď D and D najeli na tetu a synovce. Co k tomu dodat jiného, než už jsem psala u předchozích dílů? Scénáristi tápou, nevědí, co s dějem, co s postavama, v další sérii ale bude naštěstí pro ně už převážně jenom "rubačka", tam se alespoň nemusí psát dialogy a bude snadné zbavovat se lidí. Ničeho světoborného jsme svědky nebyli. PS: Nejlepší je sledovat pětihvězdičkáře, kteří neumí napsat ani jména hlavních postav správně. To o něčem vypovídá. :D ()

Hovadin

Naprosto brilantní zakončení předposlední série. Nechápu lidi, kteří dávají každé epizodě hodnocení odpad!, pokud se mi to nelíbí, tak na to nekoukám, ne?! Tenhle díl měl naprosto všechno co mít měl. Nejprve setkání víceméně všech důležitých postav sedmi království a hláška za hláškou. Ohař mě nepřestane bavit snad nikdy, geniálně napsaná postava a skvěle ztvárněná Rory McCanem (který se mi mimochodem líbil i v XXX, film jako celek ale nestojí za nic). Poté skvělý zvrat na Zimohradu, kde asi každý už chtěl nadávat na Sansu, jaká je to kráva. S Aryou to měli perfektně vymyšlené. Trochu mě mrzí, že asi největší hráč už je tedy po smrti, ale pořád mi zůstává Varys. Nezklamala ani Cersei, která "nečekaně" všechny asi zase zradí (díky bohu za to, jinak by to byla nuda, ne?). Jon přesvědčí Dany, že děti mít může (jelikož je to jeho teta tak jejich syn bude zároveň i Jonův bratranec? :-)) Ke konci dílu se ani nebudu vyjadřovat, husina po celém těle mluví za vše. Jediné z čeho jsem byl v téhle sérii zklamán je Euron. Pilou Asbæk na sociálních sítích prohlašoval, že jeho postava bude horší jak Joffrey a Ramsay dohromady, zatím se tak ale neděje. Snad v závěrečné sérii? :-) ()

Wysch

Tady je zas nablito. Tak holt nemají čas na pomalý storytelling prvních tří řad no, už to vy vyblité a vyhulené mozky pochopte. Kdyby bylo po vašem, sérií je patnáct a seriál by byl dávno za zenitem daleko předtím, než by se dosáhl svojí poslední třetiny. Napadá mě jenom jedna věc pro další vývoj: Nedojde ke Cleganebowlu až moc pozdě? ()

Anderton

Počiatočné úchvatné zábery napovedajú, že celé finále by mohla byť jedna obrovská bitka čítajúca desiatky tisíc bojovníkov v štýle Kráľovstva nebeského. Nakoniec ale ide iba o klam, ide totiž o jednu z najukecanejších epizód celého seriálu. Nechcem povedať najnudnejších, pretože to nie je pravda. Uzatvára sa istá časť príbehu a zároveň začína záverečná fáza, takže žiaden dialóg už skrátka nepôsobí ako vata. No a záverečná sekvencia patrí medzi tie vôbec najvydarenejšie, aké sme v seriáli videli. ()