Reklama

Reklama

Američan

Trailer 2

VOD (1)

George Clooney (nar. 1961) je jedním z mála herců, kteří dokázali přetavit televizní popularitu (díky postavě dr. Rosse ze seriálu Pohotovost) v plnohodnotnou kariéru oblíbené filmové hvězdy. A nejen to. Začal se věnovat produkci a neméně úspěšně také režii. Jeho postavení mu umožňuje pečlivou volbu rolí i spolupracovníků. Američan (2010), natočený podle románu Martina Bootha "A Very Private Gentleman" (1990, Velmi uzavřený pán), není typickým thrillerem. Co mu schází na akčních scénách, ovšem bohatě vynahrazuje přesvědčivým zachycením poklidné atmosféry italského venkova a melancholickým příběhem unaveného muže, který ví, že se ocitl na konci své cesty. Jack je nájemný zabiják a zručný výrobce zbraní, který se po dramatickém prologu v zasněženém Švédsku ukryje v italském městečku, kde se vydává za fotografa architektury. Spřátelí se s místním knězem (Paolo Bonacelli) a zaplete se s prostitutkou Clarou (dcera známého herce Violante Placidová). Jeho snaha skoncovat se svou profesí však nemá naději na úspěch. Musí čelit nejen svému zaměstnavateli, ale také švédským zabijákům, kteří ho vystopovali... Režisérem snímku je uznávaný nizozemský tvůrce Anton Corbijn (nar. 1955), který získal řadu cen za své předchozí dílo, životopisný hudební snímek Control (2007). Vedle umírněného výkonu George Clooneyho se režisér v tomto minimalistickém thrilleru nejvíc opírá o schopnost vyjadřovat se důsledně obrazem a o působivou hudbu dobrého přítele, německého rockového muzikanta Herberta Grönemeyera. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (588)

A_FISH 

všechny recenze uživatele

Georgi, nepal listí a nebuď sprostej ty jseš Američan z Vysočan Jedno je jistý - důvod prostej každej chce mít dobrej zvuk, a tak nám puč Marshall Fuc*ing lidi! řve na nás se sirkou v ústech a oči v kalu stimulačních drog A já vidim plechovku benzínu tříme zakročím, ač nejsem ekolog Vyzývám jasně a jednohlasně Georgi, nepal to listí! Ale George kouká a už letí sirka a víc už nikdo nikdy nezjistí ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Pro každého tento film nebude. Na druhou stranu podobný typ filmu tady zoufale chyběl. Mě tedy určitě. V dnešní době plné epileptických střihů, působí Američan jako sci-fi. Velmi pomalý tok děje, úsporné jednotvárné prostředí, dlouhé záběry krásné krajiny. Clooney opět nezklamal a předvádí herecký koncert, přestože si musí vystačit s minimem emocí a slov. Považuju trošku za nespravedlivé že film se nedočká většího uznání. U filmu jsem si krásně odpočinul a cítím že má sílu aby se z něj časem stala kultovní záležitost. Je zajímavé že ač jsem zpočátku srovnával s Jarmuschovou Hranicí ovládání, tady mě film zaujal a nadchl mnohem více. Zřejmě Anton Corbijn dodal nějakou tajnou přísadu. Jsem zvědavý časem na druhou projekci. ()

Reklama

Payushka 

všechny recenze uživatele

Odstup a chladnost jako vlastnosti filmu tu jsou mnohem účinnější než jako vlastnosti hlavní postavy. Světlé, došeda zbarvené záběry navozují správně tísnivou atmosféru, kdy nevíte, kdo čeká za dalším rohem... A to je největší škoda Američana. Že má nakročeno k velkému dílu, jeho záběry působí přesně tak, jak mají. Ale příběh a hlavní postava nezvládají přinést cokoliv navíc. ()

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Obrazově bych v Corbijnově Američanovi vůbec nehledal autora klipů kapelám Depeche Mode, Nirvana či U2. Oproti předchozímu debutu Control je zde patrné zvolnění a rychlejší střihy jsou pryč, což je naštěstí ku prospěchu filmu, protože život zabijáka jistě není o neustálém shonu, ale naopak o vychutnávání si každé vteřiny, která může být jeho poslední. Clooneymu role zabijáka, pro kterého by měl být soukromý život tabu, jenže nejspíš už by chtěl se vším seknout a usadit se, docela sedla. A zasazení do zasněženého Švédska nebo slunné Itálie je dalším příjemným zářezem na pažbu. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, že po zdejším hodnocení jsem byl mírně rozladěn a zaskočen, protože tento snímek jsem již dlouhou dobu s netrpělivostí vyhlížel. Přesto jsem si říkal, že G. Clooney by nekývnul na " obyčejný " snímek a je pro mě dostatečnou zárukou kvality. Stejně je tomu i v případě Antona Corbijna, byť jde teprve o jeho druhý počin. Již jeho prvotina Control na mě totiž nesmírně zapůsobila. Jestli to půjde nadále touto křivkou a tempem, tak se max u čtvrtého Antonova počinu " udělám " hned po úvodních titulcích. Je mi smutno z faktu, že tento snímek zde má tak nízké hodnocení. Není se však co divit, je to odrazem dnešní doby. Faster and faster, more and more, to je oč tu běží. ANO, i já mám rád pojetí alá Bourne (jsem velkým fanouškem této trilogie), nicméně tento snímek vydávající se zcela jinou cestou je mi bližší. G. Clooney pronáší " na pikniku " ke svoji klientce, (když ji na rameno usedne motýl) větu: je to OHROŽENÝ DRUH. Snad nejvíce tyto 2 slova vystihují tento typ snímků ( hrdinů ). Pomalu ale jistě jim odzvonilo. O to více potěší a já za to tvůrcům posílám vřelé díky, když se někdo rozhodne oprášit myšlenky na " staré dobré časy ". Tohle je totiž skutečná pocta filmům staré školy. Na A. Corbijnovi se nezapře, to co ho ve světě doposud proslavilo nejvíce a to sice portrétní fotografie. Každý záběr je jako jednotlivá dokonale vypiplaná předpřipravená fotografie. Je tak nesmírným zážitkem pozorovat na velkém detailu jak např. George sestavuje zbraň, milování se s prostitutkou, či " pouze " jak si dopřává v kavárně šálek kávy..... Jako velkého nadšence hist. památek ( a býv.studenta architektury - Obnovy památek ) je pro mě nesmírným zážitkem pohybovat se ( díky Antonovi ) zapadlými italskými uličkami, kochat se tou nádherou a závidět Georgovi, že sedí v zastrčeném baru ( kavárničce), usrkává kávu a je zabořen do novin. Vždy, když letím na dovolenou, nevyhýbám se také centrum, nicméně vždy navštívím alespoň jedno malé městečko, (vesnici) a s vekou radostí se toulám zastrčenými uličkami, s bary a kavárnami a plnými doušky do sebe nasávám zdejší vůně a v mnohých případech i pálenky :o) Zpět k filmu. Úplně jsem se tetelil blahem při odkazech ke starším snímkům a scéna, kdy v kavárně v TV běží Leoneho Once upon a time in the west ve mně probudila vskutku vlnu nostalgie. To byla přímo Tsunami. Anton udělal obrovské terno, když se mu podařilo zlanařit do hlavní role G. Clooneyho. Zabil tím tak dvě mouchy jednou ranou. Nedovedu si představit lepší alternativu(Ten chlap má charisma, to musím konstatovat i já ). V druhé řadě potom zejména díky němu si otevřel cestu k americkým velkým sálům. Těžko by jinak v Americe hledal distributora pro velká kina . Za to náleží oběma pánům můj velký dík. Možná bych mohl mít výhrady k úplnému konci- až uvidíte pochopíte, nicméně v tomto případě ( motýl stoupá k nebesům ) mi to kupodivu výsledný dojem nepokazilo. Za určitých okolností bych snad i uvažoval nad 4* ohodnocením, ale když vidím to místní, rád snímek " pošlu " o něco výš - 5*. p.s. všichni vy, co snímek sledujete v pochybné kvalitě na svých noťasech zasloužíte kulku do hlavy, protože tento snímek si o VELKÉ PLÁTNO jednoznačně říká a vyžaduje ho! Přicházíte tím jednoznačně o největší přednost snímku a výsledný zážitek troufám si tvrdit nemůže být ani třetinový. p.p.s. vždy když objevím u někoho v profilu věty na téma: komentáře delší než 8 řádků nečtu ( ztrácím se v nich ). Vám všem takovým, co přečetli v životě max časopisy typu man and healt chci říci jedno: díky za každý takový komentář ke snímku, co zde napsal uživ. Sobis87. Tam je napsáno téměř vše a zcela výstižně. Chtěl bych vidět kteréhokoliv z vás vyplodit něco podobného a navíc to zhustit do 6 řadků. Pokud se vám to podaří, smeknu a osobně se vám omluvím. " 70 léta nejsou mrtva, díkybohu za to! " () (méně) (více)

Galerie (58)

Zajímavosti (14)

  • Ve scéně v baru Del Monte je možné zaslechnout skladbu "Harmonica" od Morriconeho a současně v televizi, kterou Jack (George Clooney) sleduje, film Tenkrát na západě (1968), v němž skladba proslusla. (Terva)
  • Když Jack sedí v baru a pije kávu, v rádiu hraje píseň "Tu vuò fà l'americano" („Vydáváš se za Američana“) – italská píseň o Italovi, který si přisvojí americké způsoby. (HellFire)
  • Američan v reštaurácii s Clarou (Violante Placido) pri vstupe jej pomáha zobliecť kabát a ona má holé plecia. Avšak pri stole už nie, má pelerínku. (GabrielGabko)

Související novinky

Další špionáž od autora Jeden musí z kola ven

Další špionáž od autora Jeden musí z kola ven

19.05.2012

Spisovatel John le Carré je jeden z největších klasiků špionážního žánru a adaptace jeho bestselleru Jeden musí z kola ven patří k nejlahodnějším filmovým pamlskům loňského roku. A chystá se filmová… (více)

Clooneyho „bokovka“

Clooneyho „bokovka“

04.11.2009

George Clooney začne tento pátek v amerických kinech zírat na kozy a to je čas, kdy je potřeba upozornit na jeho osobu novinkou o nějakém dalším projektu. Král hollywoodských sympaťáků právě v těchto… (více)

Reklama

Reklama