Režie:
Andrew NiccolScénář:
Andrew NiccolKamera:
Roberto SchaeferHudba:
Antonio PintoHrají:
Saoirse Ronan, Max Irons, Diane Kruger, Jake Abel, William Hurt, Frances Fisher, Chandler Canterbury, Phil Austin, Boyd Holbrook, Andrea Frankle (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Země se stala terčem invaze neviditelných mimozemšťanů a lidstvo jejich hostiteli. Mimozemské Duše vytlačí tu lidskou a převezmou kontrolu nad jejich tělem. Melanie je jedna z posledních lidských bytostí, která je vetřelci nedotčena. Po jedné z honiček se ale dostane do zajetí a je přesvědčena, že to znamená její konec. Do její mysli pronikne Duše jménem Poutnice. Ta pátrá v Melaniiných myšlenkách a doufá, že se dopracuje až k příčinám přetrvávajícího odporu, který jim lidé kladou. Je ale zavalena záplavou vzpomínek a silných emocí, jimž vévodí láska. Poutnice není schopna vysvobodit se z tužeb Melaniina těla. Síly, které jdou mimo ně, nakonec promění Poutnici a Melanii v nedobrovolné spojence. (TV Nova)
(více)Videa (35)
Recenze (679)
Niccol je totálne neschopný režisér a scenárista. Jeho predošlé filmy boli len sakramentskou náhodou... Toto je des! Ak som TWILIGHTU vyčítal slabú zápletku, tak Host je úplne bez dramatických momentov. Lineárna nuda, kde sa rieší jeden blbý problém - keď mám v sebe dve osobnosti, môžu každá milovať niekoho iného? A romantika je absolútne neuveriteľná a dialógy smiešne. Občas sa film chce hrať na OSTROV ale pár nablýskaných motoriek to nespraví - režisér sa len hrá na výpravnosť a štýlovosť. Motivácie postáv nevysvetlené, každý náznak niečoho netradičného je okamžite zadupaný do zeme (Diane Kruger). Ak som dal Súmraku, SÚMRAKU: SÁGA VYVOLENÝCH (:-D) a PUSH-u dve hviezdy, tu musím ísť na jednu... Aj ženskému publiku odporúčam radšej "chlapčenské" filmy z tejto kategórie: JUMPER, SOM ČÍSLO ŠTYRI... A ak je nevyhnutná romantika, tak HRY O ŽIVOT... ()
O Andrewu Niccolovi je známé, že jeho projekty jsou hodně sci-fi a hodně autorské. A poměrně zajímavé. Jenže akce nestrhne, romantika je vratká, emoce lehce umělé, postavy a dialogy nešťastné napsané, natahované je to až běda a ani se mi nechce přemýšlet nad tím, koho všechno paradoxně tentokrát vykrádá. A je úplně jedno, že to má lidstvo zase spočítané. Je to na jedno podívání, a když se divák při cestě na záchod zdrží o pár minut déle, nic moc mu neunikne. Nevím, jak velkou roli sehrála autorka předlohy dýchající za zády tvůrců, ale tentokrát to prostě moc nevyšlo. Ale zase úplný průšvih to není.. ()
Nápad s dvěma ženami v jednom těle by se jistě dal využít k srdceryvnému (bez ironie) vyprávění o tom, jak těžké je pro dospívající dívku být sama sebou, nelpět na povrchu a věřit svým pocitům. Nestalo se. Co se stalo, je kýčovitá, trapně doslovná vykrádačka novohollywoodského dramatu Wanda a zároveň výstižný produkt společnosti spektáklu, v němž musí být pro potěchu oka vizualizovaná i duše. Hrdinka Hostitele (neměla by to být spíše Hostitelka?) po většinu podivuhodně nedramatického filmu putuje svým vnitřním světem, přičemž s orientací jí vzhledem k emocionální labilitě musí pomáhat „racionální“ mužské postavy. Nevadilo by, jak málo se toho ve filmu za dvě hodiny přihodí („ženská“ neakčnost by naopak mohla sloužit za důkaz ideologické podvratnosti), kdyby jeho myšlenkové podloží nebylo tak blboučké. Úzkosti postmoderní společnosti (strach z přistěhovalců, potřeba návratu k jednoduchosti westernových mýtů, emocionální odtažitost přetechnologizovaného světa, útěk od globálního k lokálnímu) jsou nejenže prezentovány v midcultovém balení bez jakékoli znepokojivosti (když se objeví krev, je to malý svátek), ale navíc nám tvůrci hnedle nabízejí pohádkově banální řešení, která jen podporují falešnou iluzi, že vlastně není důvod k obavám a postačí, když se všichni budeme milovat a množit. Na každý z nemnoha kladů (pár působivých záběrů, náznak vizuálního konceptu, doktor s vizáží Obamy) připadá minimálně pětinásobné množství důvodů, proč se tomuhle urážlivě zploštělému příběhu o citové rozpolcenosti mladistvých raději vyhnout (robotické herectví nejen mimozemšťanů, ale i pozemšťanů, žádná gradace, žádné napětí, několik konců a hlavně neodbytný pocit, že se někdo snaží udělat z komára sakra velkého velblouda). Apendix: Fanynky a fanoušci Twilightu nechť můj komentář a hodnocení klidně ignorují. 30% ()
Myslíš, teda trp! Chcem vidieť Andrewa Niccola, ako sa tváril pri prvom čítaní Meyerovej veldiela, a aké prášky bral pri jeho prepisovaní do scénáru :-D Hostiteľ je obsahovo plochý a produkčne vypadá ako pilotný diel priemerného seriálu (papundeklové jaskyňné interiéry, do strieborna odfarbené „futuristické“ autá). Z akéhokoľvek logického i myšlienkového hladiska totálne sprasená a znásilnená sci-fi téma „lupičov tiel“, ešte zbytočne rezaná twilightovským motívom rozhodovania sa medzi dvomi chalanmi... Publikum sa bavilo na miestach, ktoré boli myslené vážne, až duchaplno (záver). William Hurt sa za evidentne vysoký honorár vracia k mentorskej, otcovskej roli z Vesnice. Diane Kruger to v bielom sluší a ako jediný prvok vo filme ma ako-tak tešila (výzorom). Asi len za ňu druhá hviezda. Úspech Twilightu chápem, prvý sa mi dokonca páčil, ale toto je fakt mimo. Pustite si radšej Bayov Ostrov - má myšlienku, sympatických a dobre hrajúcich hercov, je rýchly, dizajnérsky vypiplaný a má perfektnú over-the-top akciu. Hostiteľ nemá NIČ. ()
No jo Meyer se nezapre, to zas byla kokotina. Zacatek jeste vypada docela slibne, honicky s hledacema, nekde se skrejvajici lidskej odpor a v hlavni roli fajn Ronan. Kdyz se ale zacne vykecavat hlavni hrdinka "sama se sebou", zaclo mi to trochu lezt na nervy. No a tady je prvni problem, on je vicemene o tom uz celej zbytek filmu, vetsinu deje tak par postav sedi na prdeli v jeskyni a mele a mele a mele. Kdyz se navic zacne resit, ze dva borci milujou dve zensky, ktery jsou ale v jednom tele, zaclo mi rapidne klesat iq. Par napadu je sice fajn, Niccol se nezapre, takze to je natoceny docela slusne a nijak vyrazne to nenudi, krome Ronan tu je fajn Hurt, jenze to je vsechno. Pribehove to je proste naprosty dno. Ale porad lepsi nez Stmivani, slabsi 3*. ()
Galerie (86)
Zajímavosti (17)
- Místo režiséra se dvakrát změnilo. Původně měl režírovat Andrew Niccol, který sice napsal k filmu scénář, ale rozhodl se věnovat více svému filmu In Time a přenechat pozici režiséra někomu jinému. K filmu tedy nastoupila britská režisérka Susanna White, ale ta také od projektu později odstoupila, takže se Andrew Niccol nakonec vrátil zpět k režii. (Hromino)
- Saoirse Ronan (Melanie Stryder) oslávila počas natáčania 18. narodeniny a produkcia jej usporiadala oslavu s hudobníkmi. (Persephone9)
- Saoirse Ronan a Jake Abel si společně zahráli již ve filmu Pevné Pouto (2009). (beba789)
Reklama