Režie:
MadonnaKamera:
Hagen BogdanskiHudba:
Abel KorzeniowskiHrají:
Andrea Riseborough, Abbie Cornish, James D'Arcy, Oscar Isaac, Richard Coyle, David Harbour, James Fox, Judy Parfitt, Haluk Bilginer, Geoffrey Palmer (více)Obsahy(2)
Madonnino romantické drama se točí kolem dvou podivných vztahů. První románek vzniká mezi králem Edwardem VIII. a rozvedenou Američankou paní Wallis Simpsonovou, zatímco protagonisty druhého jsou vdaná dáma a ruský člen tělesné gardy. Když vezmeme v úvahu okolnosti, můžeme předem tušit, že ani jeden z obou vztahů nebude bezproblémový. (AMC Czech)
(více)Videa (18)
Recenze (62)
Podělat zajímavý příběh dokáže jak prostá neschopnost tak přemíra ambicí. U Madonny je to kombinace obojího. Její popová kariéra je odrazem kombinace sebedůvěry, agresivního marketingu a image těžící z minulosti. Stejně jako v popu i ve filmu se snaží Madonna vykrádat co se dá, s tím že ve filmu se orientuje podstaně hůř. Banální story nezakryje ani prolínání dvou příběhů a rádoby poetické dlouhé záběry. Pozoruhodné mi přišlo jen to, jak mizerně jdou Madonně mužské postavy, s minimem porozumění je vykresluje jako machistické hovada nebo schematicky jako naivy. U údajného sexsymbolu své doby zajímavý poznatek. ()
"Na lásku a.." - "A jiné katastrofy ??" - "A na to, abychom se jí dočkali.." Mamma mia !! Ono to až překvapivě vůbec nebylo tak špatné, jak jsem čekal.. Žádná katastrofa.. Což ovšem nemíním jako lichotku.. W.E. silně asociuje Madonniny klipy a hity - A zejména těmito tvůrci formou nedostižné křehké snímky Sofie Coppoly, což však W.E. naopak dost v důsledku ubližuje.. - když vypráví o lásce povrchně, kýčovitě a s až tvrdohlavou monotónností.. Rčení o ševcích zde bylo bohužel znovu učiněno za dost, zdejším zoufalým výkřikům o vrcholně romantickém bijáku navzdory.. ()
Elegantní a klidně plynoucí snímek pod taktovkou Madonny s úžasnou hudbou z pera Abela Korzeniowskiho. Příběh Edwarda VIII. je už sám o sobě velmi zajímavý ale tady je ještě zajímavější díky kvalitnímu scénáři, který nutí hlavně za začátku přemýšlet. Herci odvedli dobré výkony a hlavně linie kolem Abbie Cornish se mi líbila nejvíce ale kdo herecky exceloval byla Andrea Riseborough naopak nejistý byl Oscar Isaac. Dobová výprava a kostýmy jsou bez nejmenší chybičky propracované do posledního detailu. Ještě nakonec bych pochválil chytré dialogy no a jakmile začala v závěrečných titulcích hrát skladba Masterpiece mé hodnocení bylo úplně jasné. Na hodnocení nekoukejte, hodnotí se tu zavistivě na Madonnině jméně. ()
Ale zas takový zlo to nakonec nebylo. Sice trochu přestylizovaný, feministický á la žena trpitelka napříč stoletím a kontinenty, ale ku podivu co to pro mě skutečně nejvíc zabilo byla stopáž, film měl prostě končit tak ve svých dvou třetinách, neboť právě tehdy, světe div se a ke svému vlastnímu překvapení, jsem dokonce ještě uvažovala nad 3 hvězdama. Co ve filmu fungovalo až nečekaně výborě bylo prolínání rovin obou příběhů, to klobouk dolů, stejně tak byla výborná kamera, která tomu všemu dodávala (mylně a marně) jakýsi artový nádech. Ovšem moje největší plus filmu a dost možná jedna samostatná hvězda, je hudba, Abel je prostě Bůh, což už tak nějak tuším od Single mana. Co ovšem nefungovalo a mě osobně nechalo lhostejnou až téměř znuděnou, byl samotý příběh, a to zejméně ten ze století dvacátého. Ono je to prostě tím, že každý si tuhle lafstory natočil tolikrát a zároveň tolikrát jinak, že se vám těžko uvěří, respektive vůbec bude chtít věřit, že to takhle nějak vůbec mohlo být a vzhledem k té koňské dávce feminismu jdoucí ruku v ruce s W.I. a i častečně s W.II., toto madonnino poselství berete ještě víc s úsměvem, než byste byli bývali čekali. Totální zabiják pak je konec a jakýsi vrchol adorace k postavě Wallis ze strany Wallis, to už si seriózně říkáte, že Madonně fakt krutě hráblo a neví, co by dalšího ještě do diváka nahustila, aby ho donutila Wallise milovat, adorovat, a soucítit s ní za každou cenu, výsledek byl opačný, samozřejmě. Ale i tak, čekala jsem to horší, kdyby se to pořádně osekalo, mohl z toho být i průměrný film, překvapivě. ()
Když si odmyslím smutný fakt, že tu lidi často hodnotí Madonnu a ne její dílo, tak je tu ještě jedna věc, co může objasnit relativně nižší hodnocení (67 %). Přesně jak se to říká v závěru: käždý doufá, že to bude příběh o dilematu "Edwardova láska vs odpovědnost k trůnu" a jsou zklamáni, když se ukáže, že tady jde především o Wallisin úhel pohledu. Já tím zklamán tedy rozhodně nejsem, ba naopak. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (12)
- Název W.E měl být původně pouze pracovním přízviskem. (Patw)
- Do rolí hlavní milostné dvojice tvůrci zvažovali obsazení Ewana McGregora a Very Farmigy. (mihran)
- Nejedná se o první hereckou spolupráci Abbie Cornish a Oscara Isaaca. V tomtéž roce si společně zahráli již ve filmu Sucker Punch (2011). (mihran)
Reklama