Reklama

Reklama

Lovci zločinců

(seriál)
Trailer 2
Akční / Krimi / Drama / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller
USA, (2011–2016), 75 h 1 min (Minutáž: 42–45 min)

Tvůrci:

Jonathan Nolan

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

James Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman, Amy Acker, Sarah Shahi, Taraji P. Henson, John Nolan, Enrico Colantoni, Robert John Burke, Al Sapienza (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(103)

Obsahy(1)

Příběh bývalého agenta CIA, o kterém se myslelo, že je mrtev. Krátce poté, co se vrátí zpět do New Yorku, jej kontaktuje záhadný muž, který si říká Finch. Ten disponuje značným společenským postavením a zdá se, že ví víc, než říká.
Na vzniku seriálu spolupracoval J. J. Abrams a na scénáři minimálně několika úvodních dílů se významně podílel Jonathan Nolan, jenž sepsal kompletně scénář k Mementu. Roli bývalého agenta ztvárnil James Caviezel (Vězeň, Umučení Krista) a tajemného Finche si zahrál Michael Emerson (Ztraceni, Saw: Hra o přežití). (Bajsf)

(více)

Videa (182)

Trailer 2

Recenze (191)

Rochester 

všechny recenze uživatele

Seriál jsem mohla konečně vidět celý a naprosto jsem byla zaujata. Dal nám nahlédnout do možné budoucnosti (pokud už dávno není realitou) kdy se  opravdu lidská rasa bude muset rozhodnout, jestli svěřit své osudy umělé inteligenci.Nejsem žádný odborník a tak si dovolím nabídnout slova člověka povolaného: ... Stephen Hawking shrnul své obavy do následujícího výroku: „Zatímco dnes spočívá hlavní problém umělé inteligence v tom, kdo jí ovládá, v budoucnosti půjde o to, zda půjde vůbec jakkoliv ovládat“ ()

bloodcountes 

všechny recenze uživatele

vynikající záležitost... postupně jsem přestávala bejt nadšená, protože z bezproblémového "najdi a chraň" se to začalo (jako mnoho původně epizodních seriálů) přelévat ve prospěch rámcového příběhu, kdy protagonisté už neřeší případy, ale jenom sami sebe. Jenomže se to rozjelo takovým způsobem, že (přestože jsem paranoidní dostatečně a vím, co kde by se mohlo a dalo) jsem zůstala jako přikovaná a závěr čtvrté série mě rozsekal.... jak nechutně se to celé přiblížilo z poměrně hravé roviny "coby kdyby" k nechutně nechutné přítomnosti a realitě! ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

V roce 2008 bratři Nolanové v roli scénáristů stroj "který vidí a slyší vše" v Gothamu zničili. O tři roky později se jeden z nich rozhodl na území New Yorku vyzkoušet, jaké by to bylo, kdyby přeci jen zničen nebyl... Začíná to jako suché Martini. Na poprvé vám takřka určitě nesedne. Otázka zda u toho jednoho nezdařeného pokusu skončíte či tomu přijdete časem na chuť. A ve vlastním zájmu lépe tomu na chuť přijít, protože akčnější, napínavější, aktuálnější, hravější, sebeironičtější a sebejistější oddychovku aby pohledal. Vážný (okud není zrovna nevážný) a navzdory sci-fi premise (i když ono je to spíše skvělé pohrávání si s "post 9/11" paranoií; jak Nolan trefně prohlásil: Neodehrává se to v budoucnosti, ale ve světě "za pět minut") i překvapivě atmosférou a akcí thrilleroidní suchý akčňák, který by nedělal z diváka hlupce, tu citelně chyběl. Začíná to ovšem tuctově a nemá cenu si nalhávat cokoli jiného. Sympatický koncept je spíše nevyužit, duo hlavních postav je k pláči jednorozměrné a zápletky jsou z ranku ohraných a již viděných... Jenže tvůrci jdou velmi záhy do sebe a to způsobem málokdy vídaným. Zdánlivě jasné zápletky začnou mít nečekané zvraty či aspoň průběh a nápaditě si pohrávají nejen s konceptem vrah/oběť, ale i formátem, žánrem apod. Ač co díl to (zdánlivě) samostatný uzavřený případ, tak zároveň co díl to i cca polovina jeho stopáže věnovaná hlavní dějové linii. Počínaje závěrem desáté epizody je pak podíl scenáristicky vymazlených dílů až zarážející a někdy hraničí přímo s genialitou. Postavám je věnován dostatečný prostor, aby dlouho nezůstali v počátečním ranku „nemluvná náhražka Liama Neelsona a kulhající dvojče Bena ze Ztracených“. Caviezel se do toho dostane a jeho šepot rozhodně budí respekt, Emerson se pro role charismatických tajuplných chlápků snad narodil a Chapman si to rovnou celé krade pro sebe. Navíc mají tvůrci i výtečné a charismatické padouchy; zvláště Root je postava s neskonalým potenciálem, který sice má evidentní předobraz v Nolanově Jokerovi (ostatně... sám si ho napsal, že) a Moriartym z moderního Sherlocka, ale to jí pranic na zajímavosti neubírá; ba spíše naopak. A tak pouze (ne)herečka Hensonová je zcela mimo svoji hereckou ligu a zamrzí to dvojnásob, protože její postava nezajímavá není ani trochu. I ta původně otravná propojující dějová linka začne získávat na dramatičnosti a stává se jasným tahounem, který nemá na poli aktuálně vysílaných "odpočinkových" seriálů příliš konkurenci. A i nadále to konstantně graduje (adrenalinem) a graduje (kvalitou); což ostatně platí i o celé druhé sérii, která není lepší, ale je rozmanitější. Způsob jakým se v každém díle kolotá mezi sebrankou záporáků a vytváří se mytologie, je tak neuvěřitelně hravý (již jen ty díly vzdávající hold filmovým klasikám), že při zpětném pohledu na úplný začátek nezbývá než se podivovat, že za tím stojí stejný tým. Navíc od dob pozdějších sérií Akt X tu nebyl seriál, který by si byl tak dobře vědom svých chyb i klišé a nebál se do nich uvědoměle, často a se sebeironickou nadsázkou tak často trefovat. A to navíc vezměme v potaz, že dosavadní vrchol seriálu přichází "až" během třetí série, kdy tvůrci nejprve v první polovině stylově a nekompromisně dořeší "policejně korupční" linii z předchozích sezón, aby následně přišli se "špionážně hackerskou" linií v druhé polovině, která skvěle (v mezích oddechovky samozřejmě) pracuje s aktuálními tématy demokracie a svobody v moderním věku. A právě suverenita s jakou se tu mění žánry i styly (mafiánské hrátky, techno/konspirační thriller, akce a navíc od dob pozdějších sérií Akt X tu nebyl seriál, který by si byl tak dobře vědom svých chyb i klišé a nebál se do nich s takovým gustem sebeironicky trefovat) z epizody na epizodu, aniž by to působilo rozháraně, je na tom všem stejnou měrou překvapující jako fascinující. S1: 4/5 S2: 4/5 S3: 5/5 S4: 3/5 () (méně) (více)

Lacike 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Aj keď nemám rád detektívne seriály, tak tento mi sadol možno aj vďaka tomu, že je mixom detektívky a sci-fi. Aj keď čím ďalej väčší príklon k sci-fi bol skôr na škodu, pretože sa to stávalo stále viac absurdnejšie. Seriál má skvelé postavy, ktoré som si obľúbil. Akcia je na TV pomery zhruba prvé tri-štyri série špičková. Následne trochu zkruhli rozpočet a už prestrelky boli čisto CGI. Záver seriálu možno aj kvôli skrátenej sérii pôsobil príliš narýchlo uzavretý, takže to, že sa happyend nekonal pre všetkých ma emocionálne až tak nedostal. Ako celok je to za spokojné 4*. Po fantastickom rozbehu sa v polovici tretej série seriál zlomil a jak kvalitatívne tak aj tématicky začal upadať, ale našťastie do podpriemeru neskĺzol. 8/10. Detailnejšie som sa rozpísal v profiloch jednotlivých sérií. ()

Macejko 

všechny recenze uživatele

Produkcia Abrams, scenár Nolan... a vznikne z toho takáto nezaujímavá šeď, zápletkou kopírujúca Minority Report? Zúfalá televíznosť kričí z každého záberu, režijné nápady veškeré žádné, scenár ničím nepripomína genialitu príbehov, ktoré Jonathan napísal spolu s bratom Christopherom... Caviezel navyše hrá nezaujímavého, tisíckrát videného "You don´t know anything about me" traumatizovaného akčného hrdinu, ktorý iba hádže smutné pohľady (akože bolesť v duši, né?), cedí vety cez zuby a divákovi je absolútne ukradnutý. Michael Emerson a soundtrack Ramina Djawadiho sú veľmi fajn (hoci hudbe je až trestuhodne málokedy dovolené vyniknúť), ale dva osamotené klady nedokážu prebiť takú obrovskú hŕbu záporov. ()

Galerie (863)

Zajímavosti (37)

  • V epizodě se Elias (Enrico Colantoni) a John Reese (Jim Caviezel) ukryjí v bytě u Willa (Eliasův student). Elias si všimne knihy, kterou má Will rozečtenou – jedná se „Hraběte Monte Christa“ od Alexadra Dumase st. Edmond je jedna ze známých rolí právě Jima Caviezela. (Mooody)
  • V 5. minutě na společenské akci konané v Metropolitním muzeu umění v New Yorku slyšíme v pozadí skladbu „Air On the G String, from Orchestral Suite No. 3 in D Major, BWV 1068“ od německého hudebního skladatele Johanna Sebastiana Bacha. (Trajektt)
  • Při scénách, které odhalovaly minulost Johna Reese (Jim Caviezel), byla mimo jiné města i Praha. (Ricik)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

09.01.2022

Jonathan Nolan, bratr slavnějšího Christophera Nolana a zároveň zkušený televizní veterán, jenž má na kontě věci typu Lovci zločinců nebo v titulku zmiňovaný Westworld a rovněž pomáhal psát scénáře k… (více)

J. J. Abrams chystá nový sci-fi seriál

J. J. Abrams chystá nový sci-fi seriál

12.12.2016

Režisér Star Treku a sedmých Star Wars zatím neoznámil svůj další celovečerák, na televizní scéně ale zůstává plně činný. Ačkoliv se o Westworld staral hlavně Jonathan Nolan, jednalo se o Abramsovu… (více)

Singer, Abrams, Ayer rozjíždí nové TV seriály

Singer, Abrams, Ayer rozjíždí nové TV seriály

07.02.2012

Účast špičkových filmových tvůrců v televizních projektech už dnes není ničím výjimečným. Z těch posledních jmenujme třeba drama HBO Luck, na kterém Michael Mann spolupracuje s Dustinem Hoffmanem.… (více)

Reklama

Reklama