Reklama

Reklama

Film Bohemian Rhapsody je oslavou rockové skupiny Queen, jejich hudby a především Freddieho Mercuryho, který svou tvorbou i životem vzdoroval všem myslitelným stereotypům, díky čemuž se stal jedním z nejvýraznějších umělců na světě. Snímek mapuje raketový vzestup nekonvenční skupiny prostřednictvím jejich revolučního zvuku a ikonických písní, jako jsou „We Will Rock You“, „We Are the Champions“ nebo právě „Bohemian Rhapsody“. Jejich příběh začíná bleskovým startem, pokračuje neřízenou životní spirálou a vrcholí nezapomenutelným, strhujícím vystoupením na koncertu Live Aid v roce 1985. Na jeho pódiu Queen v čele se rtuťovitým Freddiem předvedli jednu z největších show v historii rocku. Jejich hudba byla a stále je ohromnou inspirací pro celý svět. (Cinemart)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (2 040)

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Tohle není film pro opravdové fanoušky kapely, mezi které se hrdě řadím. Příběh Freddieho, případně celé kapely, má obrovský potenciál, který dobře vytušil Sasha Baron Cohen. Bohužel pod produkčním vedením dua Brian May a Roger Taylor vznikl pouze neškodný pomníček, kdy je sakra znát touha těchto dvou, aby z toho všichni, snad kromě Deacyho, vyšli co možná nejlépe. Ten film v podstatě postrádá jakékoliv drama. Ke konci je tam krize kapely, která je ovšem poněkud přestřelená, aby v tom filmu alespoň nějaké drama bylo. Tvorba písní je dána hala bala. Moc nechápu, proč bylo nutné nějakou píseň umístit do děje o čtyři studiové desky dříve a některou zase o tři desky později. To si pak akorát fanoušek řekne WTF, zvlášť když je na to naroubován děj, který se prostě v tu chvíli nestal. OK, filmová licence. Tu chápu v případě toho, že Freddieho diagnózu umístili o 2-3 roky dříve, aby se to ve filmu stihlo, ale i to mě štve. Nechápu, proč naprosto zásadní událost ve Freddieho životě, a sice šílený pobyt v New Yorku v první polovině 80. let, nebyla mnohem více zdůrazněna, ale jen naznačena. To je to, co by dalo filmu větší šťávu. Freddie byl génius, jeden z nejlepších zpěváků, skladatelů a dokázal si omotat publikum okolo prstu, ale taky to bylo totální hovado, sexuální mašina a můžeme jen hádat, kolika lidem nakonec způsobil svou nezodpovědností smrt. A tohle všechno ve filmu MĚLO být. A není. Je to jen kávička, kašírka, polívčička pro masy. Obecně bych vlastně celý Bohemian Rhapsody shrnul asi tak do 50 minut nanejvýš a zbytek stopáže věnoval době mezi léty 1985-1991, protože to je období, které má v sobě neuvěřitelnou emocionální sílu a filmový potenciál. Těšil jsem se alespoň na nějaké zajímavé špeky ze života kapely, práce ve studiu a tak, jenže vlastně všechno zajímavé je už v traileru a film samotný už nejde do větší hloubky. Celé je to prostě sled scén, které ne vždy mají nějakou pointu a vlastně mi to moc nedalo, neboť ta trocha reality, která v tom je, je fanouškovi dobře známa. Dále vlastně nechápu moc závěr s koncertem Live Aid. Předně, Live Aid nebyl žádný koncert po pěti letech, jak to z filmu vypadá. Mezi posledním koncertem a Live Aid byly jen 2 měsíce! Jistá pauza byla dva roky předtím, ale pak udělali normálně desku a jeli tour. Krom toho, jaký má smysl koukat na čtyři panáky, kteří dělají, že jsou Queen, když se na ten koncert můžu podívat na youtube? A je to mnohem lepší. V tom filmu není z koncertu nic extra navíc, jen koukám na herce. Ocenil bych více zákulisních věcí před a po koncertě, protože tam to nebylo úplně bez problémů. Problém s Freddieho hlasivkami je taky upozaděn a dávan do souvislosti s Aids, což je blbost. Freddie s nimi měl problémy celou kariéru. Nechápu, proč ve filmu nedali scénu s foniatrem, který mu prý koncertovat na Live Aid v podstatě zakázal. Je to jen jedno z další potenciálních dramat, které film naprosto zbytečně eliminoval. Je s podivem, že reálné záběry klipů a koncertů jsou vlastně mnohem nabitější informacemi a emocemi, než tenhle snímek. Co se mi líbilo? Začátek, kdy je Freddie na koncertě kapely Smile a seznámí se s Brianem a Rogerem, je moc fajn. Také je vlastně super, jak se autorům za pomoci Ramiho Maleka a imitátorů povedlo napodobit Mercuryho hlas i mimo oficiální nahrávky, že takřka nejde poznat, že to není Freddie. To se povedlo skvěle. Podobnost herců s reálnými předobrazy je relativně ok, ale povedlo se to tedy víc při začátku jejich kariéry, než pak v osmdesátých letech. To už si moc podobní nebyli, zejména Rami Malek a Ben Hardy. Obecně Rami Malek dokonale zvládl pohyby Freddieho na pódiu, ale civilní poloha mu opravdu nesedla a nezahrál to dobře. A podobnost tam vlastně není moc velká. Příliš subtilní, úplně jiné oči. Předkus a knírek všechno nezachrání. Když to shrnu, jedná se o naprosto promarněnou šanci a měli tenhle film natočit až po smrti Briana Maye a Rogera Taylora, kteří, ač si jich velmi vážím, ten snímek svou angažovaností naprosto zabili. V době psaní mého komentáře to tu má 95%, což považuji za absolutní úlet, jsem zvědav, kam to spadne. () (méně) (více)

POMO 

všechny recenze uživatele

Emocemi a energií jiskřící oslava umělecké odevzdanosti, individualistické potrhlosti a důležitosti stát si za svým. Vtipné a svěží představování studiového vzniku hlavních hitovek tady odlehčuje procítěné vztahové linky budující hloubku postav, a současně je hudebním předjídlem k závěrečnému KONCERTU, který v úžasném technickém provedení sesumarizuje všechny rozebírané radosti, bolesti a životné hodnoty příběhu Mercuryho a jeho blízkých. Až se nechce věřit, že to bylo takto “filmově osudové” i doopravdy, že nejbližším člověkem pro něj byla vždy jeho exmanželka, přestože sexuálně ulítnul jinam. Úžasně sestříhaný, nasvícený a především zahraný film se spoustou hravých detailů, bez jediného tvůrčího zaváhání či slabého místa. Rami Malek se objeví před kamerou a okamžitě vás má. Jste tam, s ním a ujíždíte na jeho hereckém výkonu a zasazení unikátně vyobrazené postavy do soukolí přátelských, profesních a milostných interakcí. A obdivujete ho, fandíte mu a nakonec, u toho KONCERTU, je vám ho strašně líto. Cítíte, že svět s ním přišel o něco výjimečné. Nejlepší životopisní hudební film, co jsem viděl. Obří plátno a kvalitní zvuk nevyhnutností! ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Óda na Queen. Fanoušci budou vrnět blahem a krepčit v kině, užívat si špičkování titulní čtveřice, perfektní atmosféru a spoustu drobností... Nebudou chápat, jak může někdo zpívat tak podobně jako Freddie (já bych několikrát dal ruku do ohně za to, že slyším fakt jeho, ale prý ne) a vypadat úplně stejně jako Brian, a budou čekat na finále - na Live Aid. A že to je nějaké finále! Cítím se, jako bych tam byl, případně jako bych vážně sledoval Queen ze záznamu. Smekám. Koho mrzí, že Bohemian Rhapsody není "odvážnější", ten má zkrátka pech. Film nijak nezamlčuje, co se dělo na Freddieho bujarých večírcích (naopak třeba dojde na trpaslíky s balíky drog, což je věc, kterou Peter Freestone vehementně popírá snad v každém rozhovoru), ale zkrátka a dobře to neukazuje, protože to ukazovat nepotřebuje. Tohle je film o lásce, přátelství a odhodlání jednoho člověka vydat ze sebe naprosto všechno, na jevišti i mimo ně. A je to skvělý film. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Smyšlený příběh o zpěvákovi, který nebyl, ale kapela by moc chtěla, aby přesně takhle jsme si ho pamatovali - jako figurku ve schématickém příběhu o vzestupu a pádu s Jidášem a následným povstáním Fénixe z popela. Ještě že samotné písně jsou nesmazatelně otisknuté v paměti celého světa, takže na ty se sahat nemohlo. Hezký pomník, ale houby pocta. Freddie by se s něčím tak tendenčním a podbízivým nesmířil. On by chtěl bořit hranice. Tenhle film se jich naopak úzkostlivě drží. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Oslava legendy. Sluníčková, plná dechberoucí energie a hudebních highlightů. Některé pasáže jsou až zbytečně filmové, vyloženě málo improvizační a dost na efekt. V tomhle boduje spontánní A Star is Born více. Připomíná to rok 2013, kdy vedle sebe stály dva nejlepší snímky roku Gravity a Rush a každý z nich měl trochu jinou fanouškovskou základnu. Pořád ale platilo, že oba byly skvělé firmy, avšak zatímco Rush byl příběhem ze života, uchopitelný jakýmkoliv diváckým spektrem, Gravity už chtěla ambicióznějšího recipienta, který byl ochoten se do toho patřičně "položit" aby byl odměněn. To stejné se děje zde, navíc v žánrově velmi podobných filmech. Rhapsody je ten náročnější bratříček, A Star is Born je oproti tomu jemná americká lovestory, avšak dokáže lépe pracovat s emocemi. A narozdíl od Rhapsody si odnesete z kina trochu něco navíc, než jenom vycizelovanou hudební složku a zajímavé vyobrazení typicky vnitřně rozervaného umělce podivína. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (101)

  • Ve filmu je naznačeno, že se Freddie Mercury (Rami Malek) kvůli své umělecké kariéře nepohodl s otcem a měli spolu krapet komplikovaný vztah. Freddie rozhodně nebyl v kapele jediný, kdo měl díky hudbě problémy s rodiči. Ve stejné situaci se ocitl i Brian May (Gwilym Lee). Jeho otec ho sice k hudbě přivedl a dokonce společně vlastnoručně sestrojili Mayovu slavnou kytaru Red Special. Už od začátku ale nemohl překousnout, že se jeho milovaný syn vykašlal na vysokou školu a vložil veškerou svou energii do skupiny bez budoucnosti. Když Queen vystupovali ve slavné Madison Square Grarden, přišel se Harold May poprvé podívat na koncert. Po koncertu prý syna šťastně objal a pronesl: „Už jsem to pochopil.“ (Leeenilka)
  • Rockoví fanoušci zvolili v roce 2000 „Bohemian Rhapsody“ jako skladbu tisíciletí. (Leeenilka)
  • Roger Taylor (Ben Hardy) nikdy zubaře nedostudoval. Rozhodl se se studiem skončit těsně před finální zkouškou. Nakonec získal bakaláře z biologie. Brian May (Gwilym Lee) studium astrofyziky sice také na pár let přerušil, ale po smrti Freddieho Mercuryho školu dodělal a získal doktorát. Chvíli se oboru vědce věnoval a napsal o vesmíru i několik knih. Dokonce o kosmu přednášel na vysoké škole. John Deacon (Joseph Mazzello) elektrotechniku a výpočetní techniku dostudoval s vyznamenáním. (Leeenilka)

Související novinky

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

17.09.2023

Skvělý Oppenheimer režiséra Christophera Nolana (Počátek, Temný rytíř) už má opravdu blizoučko k tomu pokořit bájnou metu jedné miliardy dolarů. Chybí mu k tomu v současnosti už méně než 90 milionů,… (více)

Režisér Bryan Singer se chystá vrátit úder

Režisér Bryan Singer se chystá vrátit úder

07.06.2023

Režisér Bryan Singer byl dlouhý čas jedním z nejnadějnějších mladých tvůrců v Hollywoodu a jeho kariéra se zdála být neotřesitelná. Rodák z New Yorku se proslavil už začátkem devadesátých let svým… (více)

Fuqua natočí film o Michaelu Jacksonovi

Fuqua natočí film o Michaelu Jacksonovi

19.01.2023

Režisér Antoine Fuqua (Training Day, Equalizer) zdá se našel novou zálibu v natáčení filmů podle skutečných událostí. Nejprve si to vyzkoušel v otrokářském dramatu Osvobození s Willem Smithem a teď… (více)

Reklama

Reklama