Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mimořádně aktuální a poučný snímek mapuje strastiplný boj afrických imigrantů, kteří vzdorují smrti a riskují všechno ve snaze začít nový život v Evropě. Ayiva a Abas jsou blízcí přátelé ze státu Burkina Faso, odhodlaní dostat se do Itálie, kde si chtějí najít práci a nový domov pro své rodiny. Ale ani poté, co se oběma mužům podaří přežít strastiplnou cestu - pouštní bandity, nebezpečnou plavbu přes moře a zatčení - je nic nemůže připravit na nepřátelství a násilí, které na ně v Evropě čeká. Realisticky natočený film vypráví poutavý příběh o přežití a vtáhne diváky do samého srdce humanitární krize, která pro příliš mnoho lidí představuje každodenní realitu. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (20)

Aljak 

všechny recenze uživatele

Filmy z takéhoto prostredia a s témou utečencov si pozriem veľmi rád. Hlavne, keď je táto téma čoraz viac napätá a na základe niekoľkých negatívnych udalostí ľudia zvyknú hádzať migrantov do jedného vreca. Ono to zas neni až také jednosmerné a už vôbec nie jednoduché. Vo filme bol ten prológ v podobe priebehu migrácie do Európy veľmi stručný, a potom už pekne priamo k veci - a síce snaha o integráciu, ktorá býva pre každého migranta snáď tou najťažšou fázou celého procesu. Film pôsobil naozaj relatívne objektívne, keďže týchto utečencov neprezentoval až tak jednostranne - niektorí boli vykreslení snaživí, iní leniví, niektorí zas vypočítaví, a ďalší zas so sklonom k trestnej činnosti ako je napr. kradnutie. Takže mnohostranné spektrum. Avšak keď príde na lámanie chleba a prídu na rad predsudky, tak nikoho netrápi kto je aký, však tu máme predsa globalizáciu a kolektívnu vinu. Bohužiaľ, presne takto to funguje... ()

EKLEKTIK 

všechny recenze uživatele

"Já vím, není to nic moc." Já nevím, ale ten motiv hlavních hrdinů vydat se na strastiplnou cestu z Alžírska přes Libyi do Itálie, mi přišel nějak neopodstatněný. Prostě se sebrali a šli. Ve filmu vůbec nepadla ani zmínka o nějakém nebezpečí či persekuci, která by jim v jejich vlasti hrozila. Akorát Ayiva pořád "skypoval" se svou partnerkou anebo ženou Asetou (Jasně, ti co tento snímek také viděli budou namítat, vždyť Ayiva, jenž měl stejné přijmení jako jeho představitel, tedy Seihon, odpověděl na otázku, že je svobodný, ale když je na "Skypu", na obrazovce pod ikonkou stojí jméno Aseta Seihon.), se kterou měl dceru Zeinu a jimž posílal nějaké dárky i vydělané peníze. No a tak jsem si začal myslet, jestli zde nešlo víc o uprchlíky ekonomické, než o ty politické či náboženské. ()

Reklama

billyador 

všechny recenze uživatele

IFFKV Jedna z prvnich pomerne realistickych sond do zivota uprchliku/pristehovalcu nabidla hodne zajimavy pohled bez prikrasleni. Neherci hrajou jak o zivot, je to dobre natocene, obcasny doku-styl tomu sedi. Jen jsem cekal nejaky zaver, ale asi jako problematika cela, zaver proste nejde udelat. Jo a u sceny se skypem by jednomu i ukapla slza. Doporucuji vsem, kdo chteji videt nepribarveny pohled na obe strany. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Dočetl jsem se, že film je téměř výhradně obsazen samými neherci, že je založen na skutečném příběhu jednoho uprchlíka (a režisér na něm pracoval 5 let) a že jeho hlavním cílem je vzbudit soucit se situací utečenců. K tomu se vážou mé tři hlavní poznámky k filmu. Jeho technické zpracování se mi líbilo (např. scény na moři jsou strašně působivé - je to vyloženě peklo) a z kamery jsem byl nadšený (nesdílím tedy výtky k ruční kameře Wyatta Garfielda, které zazněly od některých diváků). Na to, že se jedná o celovečerní režijní debut, je to až nečekaně zdařilý film - Jonas Carpignano je rozhodně velký talent. Povětšinou dramatický děj je příjemně odlehčen humorem - ten do filmu vnáší postava malého italského chlapce, který se navzdory nízkému věku projevuje jako zkušený obchodník, který s africkými imigranty kšeftuje s dokonale vypěstovaným rejstříkem gest dospělého kriminálníka (včetně nezbytné cigarety v koutku úst). Herecké výkony těžko hodnotit, když to byli vlastně neherci – místy jsem z „herectví“ některých z nich sice měl trochu rozpačité pocity, ale společně určitě nechali vzniknout hodně silnému a neobyčejně autenticky působícímu filmu, který si razí nekompromisní cestu do divákova srdce. Čímž chci říct, že na mě film hodně zapůsobil a podařilo se mu přesně to, co bylo jeho záměrem – vyloženě mnou otřásl a roztrhal na cucky: za mě velký divácký zážitek a velké emoce. Film má podle mě díky svému navýsost aktuálnímu tématu velkou šanci přilákat do kin diváky, i když spíše z řad "sluníčkářů" - zarytí odpůrci imigrace budou pravděpodobně film ignorovat jako tendenční agitku, která má za cíl vykreslit utečence výhradně v pozitivním světle (přitom to není pravda - hlavní postava například v jedné scéně ukradne ve vlaku zavazadlo, Afričani v závěru rozbíjejí auta v ulicích, apod.) - určitě je to film pro inteligentní diváky s otevřenou hlavou, kteří ho dokážou vnímat bez předsudků a kteří jsou schopní docenit jeho výjimečné filmařské kvality. Velmi bych filmu přál uvedení do české distribuce. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Trochu jsem se bál, že uvidím jen stále stejné situace, protože uprchlická krize už nějaký ten rok trvá, a tohle rozhodně není první film na dané téma. Nakonec se autoři sice dostali o něco dál, než ve filmech, kde dosažení evropského ráje je happy-endem. Film sice připouští některé problémy, které do Evropy s uprchlíky dorazily, ale nezapomene je při tom omlouvat. Přitom na cestu z Burkiny Faso do Itálie evidentně měli dost peněz, v čemž se autor také nijak nerýpe. Prostě jeden z těch filmů, na které se teď v EU snadno získávají granty... ()

Galerie (15)

Zajímavosti (2)

  • Filmovalo sa na juhu Talianska a taktiež v Maroku. (MikaelSVK)
  • Chlapec, který v závěru filmu krade lahve s vínem, ve skutečnosti ukradl auto režiséra Jonase Carpignana.  Ve chvíli, kdy mu ho sám vrátil, si Carpignano usmyslel, že chlapce do zlodějské scény obsadí i ve filmu. (Mr.curry)

Reklama

Reklama