Režie:
Jiří StrachScénář:
Marek EpsteinKamera:
Martin ŠecHudba:
Jan JirásekHrají:
Jiřina Bohdalová, Radoslav Brzobohatý, Ivan Trojan, Lenka Vlasáková, Taťjana Medvecká, Aňa Geislerová, Jiřina Jirásková, Viktor Preiss, Tatiana Dyková (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ota je bývalý učitel a ve svém věku má již řadu vrtochů, kterými poněkud komplikuje život svému synovi a snaše. Nyní jej čeká náročná operace a Ota se rozhodne, že je ta správná doba, kdy je třeba vyhledat někoho, kdo kdysi dávno velmi ovlivnil jeho život. Setkání s herečkou Janou je ale poněkud jiné, než si představoval. Přesto je to právě tahle vitální dáma, která nemíní nerezignovat na aktivní život, která znovu zamotá jeho osud. Díky Janě se Ota vydává na napínavou road-movie, na jakou by si možná ani v mladším věku netroufl. A je to právě tohle důležité setkání, které oba utvrdí v poznání, že nejhorší, co může člověk udělat - je všechno vzdát! (oficiální text distributora)
(více)Videa (9)
Recenze (295)
Tak tohle je učebnicový příklad průměrného, zcela zapomenutelného díla. 100 minut laciných, pohlednicových krajinek a v tom tucet dialogů, šedých, konformních, bez kouska originality. Pravda, řemeslo je to solidní - kamera, zvuk, herecké výkony... ale to snad mohu pokládat za samozřejmý základ, ne? --- Film byl podpořen z peněz daňového poplatníka. Snad aby český film nezanikl. Ale když se české slovesné umění nezmůže na nic lepšího než na takovýhle scénář, tak by snad bylo lépe netočit nic. Každopádně mě pobuřuje, že čeští kultur-papaláši mají tu aroganci mi sebrat peníze a spáchat za ně takové nula nula nic. ()
Jejda, to .bylo špatné. Film tohoto typu by měl mít především příběh, ještě lépe silný příběh, což zde téměř chybí. Herci se můžou strhat, ale když není, co hrát, emoce neprobudí a napětí ani zábavu nevyvolají. Nejsvětlejším momentem celého filmu pro mne byla skvělá Jiřina Jirásková v epizodní, okrajové, a pro stavbu děje praticky zbytečné roli. ()
Dramaturgickou nesevřenost tohoto filmu naznačím jedním příkladem: Taťjana Medvedcká (jakkoli hraje výborně, což se týká všech, a nejvíc Jiřiny Jiráskové) měla podle všeho ztvárňovat vrchní sestru, která je na chvíli znechucená nesnesitelnými výstřelky jedné své uživatelky (Bohdalky). Problém je, že ony výstřelky nejsou absolutně ztvárněny tak, aby působily nesnesitelně, vždyť Bohdalka proboha jenom učí lidi hrát na nějaký nástroj, případně je děsí historkami o nočním přízraku. To je fakt tak strašný maso, aby se z toho ona (opět opakuji, že ve filmu vylíčena jako veskrze HODNÁ) vrchní sestra musela hroutit a neutralizovat Bohdalku sedativama?! Takových samoúčelně vykonstruovaných schémat je ve filmu celá řada, s vrcholem konkurzu a postavou mimozemsky jednajícího režiséra. Těšil jsem se na tento film a jsem velmi zklamán. Některá srovnání s Babím létem jsou totálně mimo mísu. 40% ()
Já nemůžu uvěřit tomu, že pan Radoslav Brzobohatý už prostě mezi námi není. Mě to hlava nějak nebere. Totéž bych mohla říct i o Jiřině Jiráskové, ale ta tady vypadala už velmi nemocně a sešle. Jiří Strach nám naservíroval hořkosladký příběh, kde i v malých rolích jsou herci a herečkly zvučných jmen a přestože mají pouze omezený prostor, tak jsou jejich postavy nezastupitelné. Ivan trojan zahrál svůj klasický standard. Aňa Geislerová mi tady přišla taková mladší než ve skutečnosti je. Asi to bylo těmi delšími sepnutými vlasy. Omladily ji. Jiný učes dokáže udělat hodně a člověka pořádně změnit. To platí i o paruce, kterou měla Bohdalová. Něktará místa natáčení mi přišla strašně známá a mám pocit, že jsem se tam také pohybovala, takže předpokládám správně, že pan Strach točil na jeho oblíbené Šumavě, na Klatovsku apod. ()
Příjemné překvapení, ale úplně jiným způsobem, než jak jsem to od Jiřího Stracha čekal. Vlastně mě ještě víc pozitivně překvapil Marek Epstein. Jen škoda, že takových scén jako byl konkurz v barrandovském studiu, není ve filmu víc - přejít během jedný minuty z šaškárny a parodie do mrazivého ponížení ... vynikající. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (26)
- Domov seniorů, ve kterém žije hlavní hrdinka příběhu, je ve skutečnosti zámeček Lázeň v Chudenicích na Klatovsku. (Olík)
- Areál šrotiště, kam v úvodu filmu veze Oto (Radoslav Brzobohatý) se svým synem (Ivan Trojan) starou škodovku 120 L, těsně před natáčením zasáhl požár. Podařilo se však včas vše dát do pořádku. (Robbi)
- Režisér Jiří Strach nejprve přemluvil Jiřinu Bohdalovou a Rodoslava Brzobohatého, aby se po čtyřiceti letech společně postavili před kameru. Až poté požádal scenáristu Marka Epsteina k napsání příběhu. (Olík)
Reklama