Reklama

Reklama

Nebožtíci

  • Francie Des pissenlits par la racine (více)
Trailer

Obsahy(1)

Právě propuštění zločinci sedí v malém bistru, kde se jeden z nich Pommes-Chips (Gianni Musy) dozvídá od Jo‘a (Maurice Biraud) o nevěře své snoubenky Rockie (Mireille Darc) s Jacquesem (Louis de Funès). Pommes-Chips se ho rozhodne zabít a sotva se Rockie a Jacques v bistru objeví, začne ho pronásledovat. Jacques se běží schovat ke svému bratranci Jérômovi (Michel Serrault) do divadla, kde se po pěti letech hraje derniéra hry, v níž Jérôme v roli ruského důstojníka hraje na kontrabas. Během představení se v zákulisí podaří Jacquesovi odrazit útok Pommes-Chipse, jenž padá k zemi s kudlou v zádech. Jacques v panice ukryje jeho tělo do futrálu od Jérômovy basy. Sám se schová do bedny, kterou kulisáci zavřou a odvezou na večírek, který pořádá herec Michon (Venantino Venantini). Tam začnou Jo, Rockie, Jérômov a Jacques řešit problém, co s tělem. O den později Jo zjistí, že vyhrál v dostizích milion franků. Peníze ovšem nedostane bez sázenky, kterou má v kapse saka mrtvý Pommes-Chips, což se dozví od svého komplice La Douana (Raymond Meunier). Společně se tedy vydávají hledat ztracené tělo a hon za milionovou sázenkou začíná. (George.Camel)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (12)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tvorba z doby, kdy televize ještě neznamenala úplně hrozivou konkurenci pro kina, ale současně filmy ve znamení jednoduchých veseloher už vycházely z kursu, nároky diváků se měnily a tvůrci ve víru 60. let začly naplno hledat nové náměty a postupy i v oblasti komedií. Georges Lautner uměl vytvořit pohltivou atmosféru, kombinoval postupy vícera žánrů a taky společně se svým dvorním kameremanem Mauricem Fellousem dodal nejednu zajímavou vizuální kompozicí, což bylo v případě divácky mířených komedií poměrně novátorské. O rok mladší Povedení strejcové tvořli v tomto směru velmi originální kousek, navíc tak propracovaný, že fungují dle mého názoru skvěle dodnes. Zatímco v roce 1963 se Lautner věnoval režijně jedinému filmu („Povedení strejcové“ šly ve Francii do kin v listopadu 1963), po okamžitém úspěchu tohoto kousku přidal Lautner na obrátkách a v roce 1964 natočil pro změnu hned tři filmy – Nebožtíci šli do kina v květnu 1964, závěrečný díl trilogie Le Monocle s Paulem Maurissem pak v září a Tajný policista ještě v prosinci téhož roku. Na dvou ze tří těchto filmů Lautner spolupracoval i se stejným scenáristou (Michel Audiard). Ve srovnání s dneškem jde určitě o pozoruhodný výkon, nicméně dovedeme si alespoň vzdáleně představit, kolik času pak tvořily veškeré přípravy, doladění scénáře, natáčení, produkce a v jakém rychlém tempu vznikly mnohé z těch filmů, které dneska nesou označení „pro pamětníky“.                                   . . .                                                                              Žel Nebožtíky vnímám jako vyloženě slabší kousek. Sice koukatelný a ve vybraných místech velmi podmanivý, ale oproti již zmiňovaným Povedeným strejcům zde všechno zůstalo jakoby na půl plynu – scénář, herci, vtip, atmosféra i vizuál. Tvůrci vymysleli zápletku o dvou nebožtících: jedném skutečném, jedném falešném, vytěžili z nich několik zábavných situací (ale zdaleka ne tolik, jak by se už jen na první pohled nabízelo). Obsadili do hlavních rolí dva komediální herce, jejichž sláva právě výrazně vzrůstala: Michela Serraulta a Louis de Funèse; jejich spojení dohromady je zpětně unikátní, oba odvádí svůj standard, svoje diváky určitě nezklamou, ale o žádné vzájemné chemii mezi nimi nelze říct a už na druhý den si víc než jeden-dva konkrétní scény (či spíše útržky) s nimi nevybavíte. Něžné pohlaví zde zastuoupila pohledná Mireille Darc, tvůrci pak vložily do filmu romantické a svůdnické scény, které sice tvoří rovněž atraktivní prvek, ale spojení romantiky a černého humoru zde moc dohromady nefunguje. Nefunguje ani těch pár uměleckých experimentů jako podivný výstup na jevišti během incidentu v divadle.. nebo taneční písnička, v níž zpěvačka místo zpěvu pouze otřesně ječí bez textu. Mohl bych pokračovat dále, ale na kratší rozbor a představu to zcela postačí. Takže na závěr za sebe ještě dodám, že nejvíc se mi líbila hudební scéna s komorním koncertem v obývacím pokoji, ta má v sobě punc geniality! 55% ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Problémy s mŕtvolou a k tomu stratený výherný tiket, to sú solídne témy, aby dokázali naštartovať riadne bláznivú komédiu. To sa ale nepodarilo, pár scén je zábavných, ale väčšina filmu je len o nudných dialógoch. Dosť veľkým sklamaním je Louis de Funés, až príliš sa tu drží na uzde a príliš zábavy si s ním neužijeme. Serrault je o dosť lepší, väčšinu vtipných momentov zaobstará práve on. Ale všetkých hercov tu zatieni Mireille Darc, ktorá nikdy nebola krajšia a ten jej dekolt :-O ()

Reklama

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Nebožtíci jsou celkem sympatickou komedií, ale jejich problémem je hlavně to, že ačkoliv pracují s na komedie naprosto geniálním námětem, ze kterého lze hodně vytěžit, nakonec zůstal jejich potenciál nevyužit. Herecky je to parádní, Funés exceluje (na nemalém prostoru), Mireille Darc je neskutečně nádherná a sexy a ostatní jsou taky výborní. I zápletka je rozjeta výborně, ale bohužel to ke konci nějak ztrácí dech, což je zrovna v tomhle případě fakt velká škoda. Nicméně užil jsem si to, rozhodně nejde o ztrátu času. Váhal jsem mezi třemi a čtyřmi hvězdami, nakonec jsem se přiklonil k tomu, jaké si tenhle film zaslouží - nejen v rámci žánru najdete i lepší filmy. Stejně tak jako v kariéře Louise de Funése, samozřejmě. Příjemná jednohubka, kterou ale podruhé už vidět nemusím. 65%. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Spojení dvou nejlepších francouzských komiků své doby, Louise de Funése a Michela Serraulta, může nalákat fanoušky obou těchto pánů na nadprůměrnou komedii. Obvzlášť pokud jsou mezi autory uvedeni Michel Audiard a Georges Lautner, autoři ve Franci kultovních Povedených strejců. V poslední době však začínám mít pocit, že především ranější komedie této dvojice jsou poněkud nedotažené a týká se to i tohoto filmu. Mnohokrát použitá zápletka "kam s mrtvolou" mohla být skvělým základem pro báječné komické situace dvou hlavních protagonistů. Bohužel je tomu jinak. Především Louisovi fanoušci budou zklamaní, protože hlavní roli hraje Serrault, ačkoliv je i v titulcích na prvním místě uveden Louis. Ten navíc hraje postavu, která mi byla nesympatická, celkově se mi vůbec na roli floutka z podsvětí nehodil a jen díky tomu, že ji hraje on, jsem ji byl schopný snést. Oproti tomu smolař Michel Serrault je typem postavy, který mám v podání tohoto herce nejraději. Za zmínku určitě stojí také Francis Blanche, zástupce ujetějšího humoru v rámci francouzské komedie . Bláznivý strýček v jeho podání přidává mému hodnocení hvězdičku navrch, jelikož se jinak opravdu jedná o slabší kousek. ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Snímek se měl dějově věnovat první půl hodinu více zápletce s Jacquesem, a ne blbinám mimo toto dění. Prakticky to mazalo celou snahu skvělého komika, který však zde nemohl, nebo nechtěl své umění rozjet naplno. Udělal to tedy až ke konci ve scéně v nemocnici. Takže, pane Funési, celá dvacítka je pro vás a desítka pro paní Mireille Darcovou. Když nebyl vidět pan Funes, alespoň bylo na co koukat. No a za děj dám též pouze desítku, protože to místy strašně stagnovalo. ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama