Režie:
Georges LautnerScénář:
Jean HermanKamera:
Henri DecaëHudba:
Philippe SardeHrají:
Jean-Paul Belmondo, Georges Géret, Jean-François Balmer, Claude Brosset, Julie Jézéquel, Michel Beaune, Tony Kendall, Catherine Lachens, Juliette Mills (více)Obsahy(1)
Ve filmu Policajt nebo rošťák je Jean-Paul Belmondo přesně takový, jakého ho mají diváci nejraději. Tvrdý, neústupný, trochu samotářský, ale především vždy obklopen krásnými ženami a vždy nad věcí. Do Nice přijíždí inkognito divizní komisař oddělení vnitřního vyšetřování Stan Borowitz, specialista na čistky uvnitř policie. Vše totiž nasvědčuje tomu, že nedávno zavražděný komisař Bertrand byl v úzkém spojení s místní mafií. A není zdaleka sám. Policejní inspektoři Rey a Massard jsou do vraždy přímo zapleteni, je tedy nutné je usvědčit a policii očistit. Borowitz má vlastní netradiční prostředky a postupy a rozhodne se vyvolat válku gangů, která by jako první vydala oba zkorumpované inspektory. Nečekaný příjezd neposlušné dcery Charlotty vše zkomplikuje. (Česká televize)
(více)Videa (4)
Recenze (303)
Belmondo opět předvádí svoji kreaci poldy, který předpisy studuje jen proto, aby věděl, co porušit. V Dobrodruhovi se mi ta poloha dosti hnusila, v Lautnerově filmu (a to má stejné scénáristy) mi je podstatně sympatištější. Stačilo málo - místo pravačky, levačky a bouchačky neváhá vjíždět auťáky do domů, svlékat zločince do naha na veřejných místech, podpalovat bary, převléknout se do smokingu ve stanu, splachovat drogy a ohánět se přitom sarkastickými bonmoty snad ještě zručněji než zbraněmi. Nic nevyšetřuje a film se nám to ani nesnaří namluvit - prostě s uměleckým zápalem, nefalšovanou radostí a grácií originálně terorizuje mafiány z Nice. +++++ Když je třeba, Lautner dokáže i usadit rozvernou náladu filmu a přejít ke zlověstnější, byť ne vyloženě zlověstné poloze, když nechává na scénu vstoupit protivníky-inspektory Raye a Massarda. Pomůže si jazzem (skvěle vybraným), stop-záběry, úsporností pohybů inspektorů a zmizením či omezeném mluveného slova. Funguje mu to. Zvlášť v úvodní sekvenci s neony Printanie, v níž navíc užívá dělený obraz a krátké statické záběry na zavražděná tělaz různých úhlů, postupně se zaměřující na detaily rukou. Umí, když se snaží. +++++ Bohužel však přece jen chybí nosnější fabule, originalita obtěžování se postupem času zmenšuje a únos Borowitzovy-Belmondovy dcery je nejen očekávaný, působí jako monstr klišé a scénaristická bezradnost v jednom. Čímž nechci říct, že by dcera ve filmu vůbec být neměla :) Silné ***. ()
Belmondo rošťák, film polda. Nějak mi to nešlo k sobě, dost možná za to ale může Krampolův dabing, který je tvárný asi jako ocel za studena. Já vím, že to je už nějaký ten pátek, ale to tenkrát dabéři neměli ve studiu telku, aby se mrkli, jestli ta postava zrovna utíká, brečí nebo kadí? Najdu si originál, slibuju, pak dám vědět. ()
Šarmantní Jean-Paul Belmondo přesně tak, jak ho mám rád - žoviální komisař, nonšalantní svůdník, výřečný a lehkomyslný rošťák, který pro ránu nejde daleko. Řekl bych, že právě v tomto filmu je to zřejmě jeho nejtypičtější role. Takže když se chci nechat příjemně a vkusně pobavit, mám naprosté jasno. ()
Jean-Paul Belmondo je pro mě v roli komisaře Borowitze nezapomenutelný, baví mě i po letech, rozesměje zas a znovu a téměř pohádkově vítězí.. Mužné charisma, přirozená živelnost, komediální talent, kaskadérské kousky, to je prostě JPB.. To vše za doprovodu podmanivé, hravé hudby.. Opakovaně mám úsměv na rtech.. ()
Jean-Paul si pravdepodobne vytrhol jednu celoživotnú postavu šarmantného darebáka a žil s ňou desiatky rokov. Čiže nech sa snaží, kto sa snaží, všetko mu vychádza, nikto ho neprekukne, ide si za svojim a vždy to dosiahne. Venovať sa teda detektívnej linke je z cesty a dôležitejšie budú fóry a režijná dynamika. Väčšina z toho v zásade funguje, akurát som z takýchto fopá trilerov prepozeraný a vychutnávam si to len z takej tej podvedomej roviny, kde nevnímam každú súvislosť, pretože keby som tak činil, dal by som takýmto veciam asi zbohom. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (20)
- Velká část filmu se natáčela v Nice: několikrát můžeme vidět Anglickou promenádu, náměstí Masséna, kde se Auvergnat (Georges Géret) ocitne nahý, Vieux-Nice (bar Langlois), přístav, kde si povídají Rey (Tony Kendall) a Massard (Jean-François Balmer) atd. Scéna řidičských zkoušek se natáčela ve čtvrti Saint-Maurice v okolí parku Chambrun. Policejní stanice se nacházela v areálu Palais de la Préfecture. Antonio/Stanislas (Jean-Paul Belmondo) uniká po zip-line ze staveniště zábavního parku Zygofolis. Scény na začátku filmu se odehrávají v Èze a Cap-d'Ail, zatímco kemp Le Pylone je v Antibes a kasino v Juan-les-Pins. Interiérové scény byly natočeny ve studiích Victorine. (classic)
- Policajt nebo rošťák je prvním filmem v kariéře Jeana-Paula Belmonda (Antonio/Stanislas), na který se v Paříži a na jejích periferiích prodalo přes 1 milion vstupenek. (classic)
- Komisař Borowitz (Jean-Paul Belmondo) používá ve filmu revolver Colt Python ráže 357 Magnum. (major.warren)
Reklama