Reklama

Reklama

Charles je po pěti letech propuštěn z vězení. Hodně se toho změnilo, z Paříže se stalo jedno velké staveniště a ani ve zlodějské branži už to není, co to bývalo. Charles si ve své vězeňské cele vše promyslel. Chce udělat poslední velkou loupež ve svém životě, aby zabezpečil sebe a svou věrnou ženu na stará kolena. Pro svůj plán vyloupit největší kasino v Cannes potřebuje parťáka. Francis je sice trochu mladý, zbrklý a ještě se neumí chovat, ani oblékat, ale rychle se učí. Charles z něj udělá elegantního šviháka a jeho počestného švagra přemluví, aby jim dělal řidiče. Jeho plán je promyšlený do posledního detailu, jen nesmí nikdo udělat chybu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (124)

gabin(a) 

všechny recenze uživatele

Myslím, že Gabin a Delon jsou asi nejlepší filmový pár:-) Všechny tři filmy, které jsem s nimi viděla, jsou pětihvězdičkové, nejvíc samozřejmě Dva muži ve městě (mám v TOP 10). Gabin dokáže udělat pětihvězdičkovou záležitost z čehokoli, on je prostě neskutečný, mám ho ráda naprosto bez výhrad a teď, když vidím ty úplně staré filmy s ním, obdivuji ho ještě víc. U tohoto filmu jsem se fakt bavila, precizně promakaný scénář filmu i loupeže, napětí i humor, elegance 60. let...Mňam! ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Celý film by byl "jen" lepší průměr, což s ohledem na přítomnost bohů s lidskýma přezdívkama Henri Verneuil, Jean Gabin a Alain Delon není až tak moc i když na druhou stranu, co by za to jiní dali, že ? Jenže oni nejsou "jiní", ale dodavatelé pěti hvězdičkových filmových zážitků. Celý film vysoko nad průměr povyšují dvě scény. Alain Delon jde k bazénu balit dvě super holky a ty ho setřou takovým způsobem, že by se mě z toho tři dny nepostavil. No a závěrečná scéna je rovněž pusinková. Ticho, ani hudba, ani dialogy, vlastně vůbec nic, jen Jean Gabin, Alain Delon a jejich oči. Toto "minimum" stačilo k vytvoření obrovskýho napětí. Tady někde hledejte odpověď na otázku, co by měl umět fakt dobrý herec -- prostě být zcela oddán své roli. ()

Reklama

bila.tecka 

všechny recenze uživatele

Velcí tahouni francouzského filmu Gabin a Delon vedle sebe... a zaplesá nejedno nejen nostalgické srdce. Oba pánové mají nepopiratelný šarm a i když nepředvádějí nic neobvyklého ze svého hereckého rejstříku, obě své postavy vystihli naprosto přesně. Tahle krimi má švih a napětí i v roce 2009. A ten kouzelný závěr s bazénem plným pěnez? Muška jenom zlatá... ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Filmy o vykrádání bank, kasín a jiných přísně střežených budov uměli Francouzi vždy nejlépe. Vždy to mělo tu správnou dramatičnost a přiměřené napětí. Nejinak je to i u tohoto snímku, kde si duo zahráli Gabin s Delonem. Příběh má klasický a pro Gabina typický začátek a konec, ale na kráse to nijak neubralo. Vše funguje jak má a zanechává příjemný filmový zážitek. Na dnešní dobu může tempo připadat krapet pomalé, ale to je právě to, co dává tu správnou atmosféru. Nikam se nespěchá a naopak se dává všemu patřičný čas. Bez toho by se nedalo vcítit do dané situace. Snímek patří mezi špičku nejen mezi podobnými snímky, ale i ve filmografii Gabina spolu s Delonem. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Všechny zlodějské filmy o vylupování bank a casin gentlemanským způsobem mají základy právě zde. Jak už jsem kolikrát zmínil, Henri Verneuil prostě nedokázal natočit špatný film. Jeho lupičský opus magnum "Melodie podzemí" oplývá velice promyšleným a chytrým scénářem, ač působí celkem jednoduše. Navíc nic zbytečně nenatahuje a ani příliš nemotá. Jean Gabin coby rozvážný a moudrý Charles a Alain Delon v roli mladého a nevybouřeného Francise se navzájem kontrastují a zároveň doplňují (i když těch společných scén na obrazovce příliš nemají). Oba byli výteční. Perfektní stylová kriminálka ze zlatých filmových šedesátých let, která voní Francií a poctivou filmařinou. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • Zbraní použitou při přepadení je francouzská MAS-38 (7.65x20mm Longue, zbrojovka St. Etienne). Stejnou zbraň použili partyzání k atentátu na diktátora Benita Mussoliniho (nocturne)
  • Premiéra filmu proběhla 19. březen 1963 v Paříži v kinech Marignan, Berlitz a Wepler. (Cucina_Rc)

Reklama

Reklama