Reklama

Reklama

V řece je nalezeno tělo neznámého muže. Při pátrání po jeho identitě se kapitán Rott (Matěj Hádek) ocitne uprostřed úplně jiného příběhu. Postupně se před ním rozehrává milostné drama hlavního hrdiny Máry/Kamila (Jiří Macháček), který si vybudoval dva souběžné životy se dvěma krásnými ženami (Eva Herzigová a Aňa Geislerová). Pro Pohádkáře jsou ženy výzvou, vášní i inspirací, jsou objektem lásky i lži, lži, kterou buduje s takovou samozřejmostí, že si ji vlastně ani neuvědomuje. Žije ve světě svého velkého živého snu, v němž je tím, kým zrovna chce být, kde platí pouze tady a teď, v němž se zapomíná, co bylo včera a nečeká na to, co bude zítra. Snu, který je tolik povznášející pro něj a tolik zničující pro lidi, které by chtěl milovat. Film Pohádkář vypráví jedinečný, ale mnohými z nás zažívaný příběh. Příběh o touze, podvodu a věčném odpouštění. Příběh lidí ztracených v bludišti lásky, z kterého nemohou a možná ani nechtějí najít cestu. Protože láska podobně jako lež bývají slepé. Čím blíže se kapitán Rott dostává k podstatě toho, jaký Mára/Kamil byl, tím víc začíná chápat nejen to, že prostě nemohl žít jinak, než žil, ale chápe i důvody přetrvávající lásky obou jeho partnerek. A co víc, díky Márovi možná dokáže najít klíč k vyřešení vlastního života, který se mu hroutí pod rukama. (Falcon)

(více)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (275)

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Jednu hvězdičku dávám sobě, že jsem celý film zhlédl v jednom kuse. Druhou hvězdičku dávám za sympatické obsazení a slušné herecké výkony, především Aně Geislerové, Anně Linhartové a stále (dobře) stejnému Macháčkovi. Taktéž musím vyzdvihnout ukočírovaný product placement. Nula hvězdiček zbylo na scénář (potažmo evidentně rádobyšokující předlohu), který nám servíruje nudný, těžko uvěřitelný příběh, s naprosto nejbanálnějším závěrem. Více než linie lháře, který nelže, byla zajímavá ta kriminalistova, nicméně i ji postihla náhlá smrt, bez pořádného finále. ()

Lopic 

všechny recenze uživatele

Tak tohle bylo velky zklamani. Michalkuv O rodicich a detech me nadchnul, ale Pohadkar byl peknej fail. Film plyne odnikud nikam, konec sem asi nepochopil nebo byl proste jen tak marnej, ze sem ho pochopil dobre a vlastne to zadnej konec neni. Naznacovani podobnosti mezi detektivem a hlavnim hrdinou je uplne zbytecny a vede leda do pr... stejne jako celej film. Herzigova nebyla uplne marna, ale herecka to teda neni. "Nova hvezda" ceskeho filmu, jak sem se docetl o Alene Mudrove, nastesti na platne moc casu nepobyla, protoze podava stejne ochotnickej vykon jako v O rodicich a detech. V tom kazila jinak vybornej film, tady ma stesti, ze nema co zkazit a jen splyva s tim, ze to je cely docela sragora. ()

Reklama

adriane9 

všechny recenze uživatele

Není to nic extra, nic co by mě rozsekalo, každopádně sem se bavila a zkoukla to až do konce čehož já osobně si na filmech cením. Jsou tam místy hodně dobré dialogy, básnické vyjádření Máry mě hodně chytlo a slzy Herzigové taky. Neopomenu úžasný výkon Ani Geislerové ta prostě chybu neudělá za živýho boha. Pohádkář je pohádka o zamotaných citech k té i k té, o závislosti na člověku i lásce k dítěti.. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem megaprůser, zvlášť po Bestiáři. Pohádkář má solidně našlápnuto do všech žánrů, které obsahuje, občas z něj lehce zamrazí, Herzigová moc nevadí, Macháček trousí svoje sarkastický věty spolehlivě, jen jedno je na snímku velice neobvyklé - proč si tento vesměs polovičatý projekt po sedmi dlouhých letech vybral zrovna formát Vladimíra Michálka. 50%. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Epstein není Einstein přes (milostné) vztahy. Jak vlastně definovat Pohádkáře. Jedním dílem je zde snaha o pocitovost, druhý díl obstarává okruh postav, které jsou na sobě citově závislé, potřebují se, ale ani neví proč, nejednají fér a žijí ve lži a přesto spolu náramně šukají. Neupřímnost postav se částečně promítá do celého vyznění filmu. Ten nemá dopředu ucelené, čím chce být. Nalezneme v něm prvky krimi, erotického filmu a vztahového dramatu. Jenže, co si z toho vybrat, když ani jedno není příliš poutavě, ani věrohodně realizováno. Na začátku příběhu řeka vyplaví mrtvolu muže ve fázi rozkladu, kterou se nedaří identifikovat. V úvahu připadá hudebník Feubert, který to táhne se dvěma ženami najednou, jedna je překladatelka (Eva Herzigová), druhá je advokátka (Aňa Geislerová), se kterou má ještě navíc dítě. Prvně jmenovaná je mu dobrá akorát tak do postele, druhá ho vysekává u soudů z vysokého trestu odnětí svobody, který mu hrozí za podvody a neplacení alimentů. A aniž by si uvědomoval rizika takového vztahu, tak dělá jakoby nic a vesele přesedlává z jedné vagíny na druhou. S erotikou to však není nijak žhavé, nic moc se po erotické stránce neděje, jedna slabá soulož a ještě jedna slabší soulož ve stoje, přičemž mít ve filmu dvě herečky, kterým to kouká z očí a nesvléknout je, je neodpustitelné. Pak je zde scéna, co určitě překvapí. Macháček cucá přebytečné mléko kojící Gajslerce z jejího prsa, když se rozbije odsávačka. Milovníci reklam na dámské pozadí uvítají pevnou kůži na zadku Evy Herzigové. V souvislosti s ní se o filmu hodně mluvilo. Mýtus, že (bývalé) modelky neumějí hrát, tak žije hlavně prostřednictvím Cindy Crawford, která ze všech modelek drží prapor pro nejhorší herecký výkon po sestoupení z přehlídkového mola. Jen se sluší napsat, že tím filmem byl propadák "Fair Game". To její, o nic méně slavnější kolegyně, je poměrně dobře herecky vybavená. Akorát jí nebylo někdy příliš dobře rozumět, za což mohl přízvuk v jejím hlase. Je dobře, že se tvůrci nerozhodli ji předabovat, jak to je pravidlem u její kolegyně Simči Krainové, se kterou ji pojí určitá vnějšková podoba a charisma, jakým obě oplývají. Občas převládal pocit, že Krainová nebyla k dispozici, a tak za ni Herzigová zaskočila. O zahraniční akvizici bylo náležitě postaráno. Herzigová měla osobního šoféra, vizážistu a další vymoženosti. Důležitou roli v příběhu sehrával vyšetřující kapitán Rott. Matěj Hádek ukázal, že se v žádné roli neztratí. I když role měla nádech prázdnoty, dokázal ji vtisknout věrohodnost, která paradoxně chyběla rozháranému a ne zrovna přehledně natočenému příběhu, který využíval retrospektivní způsob vyprávění. Tím docházelo k nižší návaznosti scén a horší orientaci v ději, který nasadil pocitový ráz, který určitě nebude vyhovovat každému, stejně tak divák obtížně vstřebá určitou nesympatičnost postav i jejich jednání. Není rovněž možné, aby film pracoval s konceptem, že každé postavě bude věnována zvláštní pozornost. Například pohledy do soukromí vyšetřovatele, dost brzdily děj. Navíc, (milostných) problémů ve vztazích je ve filmu víc než dost, tak proč ještě přidávat k dobru i policistovy problémy s bývalou manželkou, která není ochotna vyjít mu vstříc ve střídavé péči o jejich nezletilého syna. Přísná měřítka snese technická stránka filmu. Kamera Martina Štrby využívá celé spektrum oku lahodících záběrů, zvuk Radima Hladíka jr. plní vysoké požadavky na sluchový komfort, architekt Milan Býček vystihuje nálady filmu a kostýmy Tatiany Kovaříkové ladí s celkem. Zvláštní sekci tvoří hudba, jejíž autorem je renomovaný Roman Holý. Filmem zazní několik jeho songů interpretovaných třeba Terezou Černochovou, jež se výraznou měrou přičinily o pocitový rozměr filmu. Ostatně to byl i záměr tvůrců filmu, ale ten vyšel jen v nepatrném poměru. Tolik špičkových profesionálů a film se nepřeklene přes průměr, pokud jde o příběh. Může za to Marek Epstein, který původní předlohu Barbary Nesvadbové razantně pozměnil, neorganizovaně upravil a rozměnil na povrchní výsledek, ve kterém Macháček ochmatává Herzigovou a občas se poškorpí s Gajslerkou a život jde dál. Režisér Michálek tomu nedodal potřebný přesvědčivý rozměr a uchýlil se podle daných možností k vykonstruovanému vztahovému slepenci, který funguje jen náhodně. Sice originální, leč o poutavém vyprávění nemůže být řeč. Pohádkář je vlastně dokonalý lhář. A to je ta definice, o které byla na začátku řeč. 50% () (méně) (více)

Galerie (97)

Zajímavosti (11)

  • „Pro mě je to příběh o vášni, která může být spalující a která si dříve nebo později vybere svou daň,“ říká režisér filmu Vladimír Michálek. [Zdroj: novinky.cz] (SONY_)
  • Režisér Michálek byl kvůli roli za Evou Herzigovou až v Londýně. (M.B)
  • O zfilmování Pohádkáře jsem nikdy neuvažovala, ale když pak do projektu vstoupil Vladimír Michálek, tak jsem byla velmi ráda, že k té knize přistoupil a přistoupil k ní bez jakýchkoliv předsudků a poctivě,“ uvedla Barbara Nesvadbová jako autorka předlohy. [Zdroj: novinky.cz] (SONY_)

Související novinky

Pojďte se bavit o filmech – na rádiu Bubble

Pojďte se bavit o filmech – na rádiu Bubble

29.11.2016

O co tady jde? Bubble je unikátní projekt internetového rádia se speciálním posláním. Svým posluchačům totiž zpříjemňuje úklid koupelny. Opravdu to funguje, vyzkoušejte! Kromě porce muziky vás rádio… (více)

Best Film Fest 2014

Best Film Fest 2014

09.12.2014

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 11. do 17. prosince tohoto roku Best Film Fest, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Reklama

Reklama