Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V nedaleké budoucnosti se odehrává příběh, jehož hrdinkou je nenápadná a tajemná dívka Ash. Svůj čas tráví stejně jako většina jejích současníků: nikam nechodí, s nikým se nestýká, hlavní a jedinou aktivitu nachází v hraní počítačových her. Ty však už dávno ztratily svou nevinnost, jsou návykové a zabíjení je v nich opravdové. Ash patří k nejlepším hráčům nebezpečné bojové hry, zvané Avalon. Když se dostane do hráčské úrovně "Speciál A", smrtelný hazard se pro ni stává děsivou posedlostí.

Pochmurně laděnou animovanou sci-fi natočil zkušený japonský režisér Mamoru Oshii (jenž zaujal jako tvůrce animovaného thrilleru Ghost in the Shell). Koprodukční snímek byl natočen s polským komparsem v Polsku. Spojuje hrané scény převáděné do animované podoby pomocí speciální technologie a počítačem vytvořeného světa. Za kamerou stál Grzegorz Kedzierski, který větší část příběhu umístěného do podzemních chodeb a sklepů, úzkých a temných uliček nasnímal do sépiové barvy. Hudbu japonského skladatele Kenjiho Kawaie nahrála Varšavská filharmonie. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (56)

belldandy 

všechny recenze uživatele

Po zvážení mažu své dosavadní hodnocení. Z odstupu se mi i nedostaky Avalonu jeví jako určité přednosti. To, že celou dobu působí film poněkud "chudě" se započítává jako plus právě díky závěrečné pointě. Virtuální realita může působit podstaně skutečněji než život a naopak život jako by byl jen plochou virtuální realitou. Stále platí, že zápletka tohoto filmu není originální, našli bychom paralely k filmům jako eXistenz nebo Matrix. Pro režiséra Mamoru Oshii jde však zřejmě o téma velmi osobní, o čemž svědčí, že se k němu neustále vrací. Asi platí, že Ghost In The Shell je efektnější a možná i povedenější, ale i Avalon stojí za zhlédnutí. Jenom příhledněte jako diváci k tomu, že vám film nenábídne ani mnoho akce ani mnoho vizuálních triků. A to se od sci-fi obvykle očekává. Mám-li tento film na závěr nějak pochválit, řekla bych: Mistrova ruka zde zůstává patrná. Jako v ostatních Oshiiho filmech hledají jeho hrdinové vlastní identitu, snaží se pochopit uspořádání a smysl všech věcí a nalézt recept pro štěstí ve světě, který snad ve všech Oshiiho filmech působí jako velmi pochmurné místo. Varování: Tento film (narozdíl od ostatních Oshiiho filmů) není animovaný! ()

Tyler 

všechny recenze uživatele

Zvláštní film...a bohužel naprosto nezajímavý. 106 minut vlekoucích se jako želva po endoprotéze, nulový scénář, strašné herecké výkony a totálně zmatená režie. I když možná v tom všem smysl byl - jenže kdo by ho hledal? Proč ztrácet čas filmem, ve kterém po čtvrthodině následuje pětiminutová "umělecká" scéna, která je vlastně jen sestřihem toho, co jsme už viděli? Samozřejmě v proházeném pořadí, se spoustou prolínajících se flashbacků, tajemných pohledů a s chorálem v podkresu...Vizuální stránka působí v prvních okamžicích příjemně, postupem času (s nulovou vypovídací hodnotou filmu) se ukazuje jako samoúčelná masturbace. A to nemluvím o poslední části filmu, která velmi násilně přejde do klasického vizuálu... ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Veľmi rozporuplná záležitosť, ktorej námet sľuboval predsa len viac. Osobne mi nesadla vizuálna stránka filmu, kde sa tá rozporuplnosť prejavuje minimálne rovnako, ako v scenári. No a do tretice sa tá schíza ukazuje aj v netradičnej koprodukcii, čiže je to tak divné, ako to aj znie....Japonsko a Poľsko, skôr by som povedal, že Japonsko verzus Poľsko. Výsledkom je remíza, ale keď ste očakávali víťazstvo, považujete ju za prehru. ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Trošku to s Váma pravda zamává, jenže zkuste hledat hlubší význam v takovém nevyzrálém mixu úchylných barev a momentu hráčské vášně. Renomovaný vizionář Oshii nepochopitelně vsadil na hranou verzi, kde se topí velké procento slibných nápadů. Pro neznalého diváka (to jako mě) je stejně nepochopitelný i aspekt Polska v průběhu celého filmu. Nic proti katolickým sousedům, ale v zajetí vyzívavě arogantní holky, co krade hodiny vlastního života v alternativní realitě drsné hry docela pěst na oko. Fanoušci podobných ražení kleknou na zadek už jen po nášupu úvodní zpomalovačky a nevstanou až do orchestrální dávky. Ostatní preventivně varovat více než nutné. Smrtící Avalon je věc pro fajnšmekry, nedotažená vize. V principu však zajímavý pokus, jenom ne pro každého. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Překvapivě celkem inteligentní film, který zůstal nepochopen a nedoceněn, ale to je vinou hned tří faktorů - režiséra, propagace a diváckých očekvání. Víc to rozeberu - 1. Ošii si Avalon částečně kazí sám podlehnutím představě, že takový vizuál je automaticky strašně atmosférický a tak jeho atmosféře podřizuje úplně všechno, jenže výsledek je takový, že sice má něco do sebe, ale nedokáže být tak podmanivý jakým se snaží být a tak je to celé strašně zdlouhavé a to naprosto zbytečně. 2. Část viny je i na propagaci, která to označovala jako animované a tak to navnadilo hlavně diváky hltající každé anime, kteří pak ale čuměli, protože žádné anime nepřišlo. Ošii totiž nikdy předtím nic hraného nejspíš nenatočil a tak nikdo hraný film skutečně nečekal, a k tomu všemu ještě v polštině a s polskými herci. 3. Část viny je i na divácích, kteří, a teď budu asi hnusný, se nedokázali přenést přes (na hraný film) podivný vizuál, ignorovali obsah a nedokázali se smířit, že to není tak bombasticky natočené jako Ghost in the Shell. Ten typ skalních fanoušků anime, který z Japonska viděl něco hraného jen výjimečně (a jestli vůbec) byl pak naštvaný o to víc, protože po Ghost in the Shell si režisér dovolil přijít s něčím takovým, nedokázali to přenést přes hlavu a obsah ignorovali. Ze všech tří faktorů je jasné, že Avalon se nepovedl z každého úhlu pohledu, ale zase ne tak, aby si zasloužil takové nepřijetí, jakého se mu dostalo. Aspoň já takový pocit mám. Klidně bych se i vsadil, že kdyby to Ošii natočil jako anime, bude to mít minimálně 75% a hromada lidí z toho bude nadšená podobně jako z Ghost in the Shell. Škoda jen, že scénám čistě o formě se tu dává taková přednost, jinak si myslím, že by se mi Avalon hodně líbil. Popravdě mi možná je i sympatičtější, než první Ghost in the Shell a dá se tu najít i dost povedených scén, včetně samotného závěru. Jen mě překvapuje, že se režisér, který celý život natáčel a stále natáčí v Japonsku, se zničehonic rozhodne natočit film v Polsku. To tak nějací svérázní režiséři asi mají, protože Lynchovo Inland Empire se taky z větší části odehrává v Polsku, jen by mě zajímalo, čím je oba tak zaujalo právě Polsko... Silné 3* ()

Galerie (41)

Zajímavosti (1)

  • „Třída Real“ byla ve Varšavě. (griph)

Reklama

Reklama