Tajemství smrti slečny Neznámé

• Velká Británie The Autopsy of Jane Doe (více)

Otec a syn, oba koroneři, jsou vtaženi do komplexní záhady, v níž mají za úkol identifikovat mrtvolu mladé ženy, která měla očividně hodně temné tajemství. (Filmbox)

Videa (5)

Recenze (562)

J*A*S*M

Doufám, že André Øvredal nasadí rychlejší tempo práce, protože čekat na jeho příští žánrový kousek dalších šest let by se mi fakt nechtělo. Oba jeho dosavadní filmy, tedy Lovec trolů a nyní i The Autopsy of Jane Doe jsou krásnou ukázkou toho, že lze na poli hororového žánru přijít s něčím originálním. Nejsou to sice žádné převratné game-changery, spíše jen mírně obměňují a hravě ozvláštňují zažitá schémata, ve výsledku to ovšem stačí. Snímek je nadto režírován pevnou rukou, kamera ladně proplouvá interiérem márnice, některé sekvence jsou jak z učebnice tvorby napínavé / hororové scény. Postavy jsou sympatické a nechovají se nijak zvlášť debilně, ústřední mystérium spolehlivě zvládne vyvolat a udržet zvědavost. Nebudu se tvářit, že film nemá i něteré rušící elementy (pro mě hlavně ten moment osvícení, kdy postavám najednou dojde rozuzlení záhady a všechno to divákovi vyžvaní - imho by stačilo lehce naťuknout a detaily ať si člověk domyslí sám), ale celkově převládá velká spokojenost. ()

Gilmour93

Staromilsky laděný horor o dvojici patologů, která se snaží zjistit, kde udělali soudruzi ze Salemu v 17.století chybu.. Zatím nepříliš produktivní trolí nimrod dokonale navodí atmosféru napětí ať už samotným bezútěšným prostředím či podrobným postupem pitvy MISS nekrofilie, může se opřít o dva prvotřídní herce v hlavních rolích a lekačky odvážně postaví na premise, že kardiaci uvítají varování několik sekund předem. Škoda jen nastupivší bezradnosti při odhalování pohnutek krásné neznámé a závěrečné doslovnosti, připomínající rehabilitační cvičení Nevěsty Beatrix Kiddo. Řeknu vám, ještěže jsem se díval pár dní po Vánocích, jinak bych na Ježíškův zvoneček oznamující čas rozdávání dárků reagoval poněkud podrážděně.. ()

Marceloo

Rodina Tildenovcov už po tri generácie vlastní márnicu a krematórium v pokojnom mestečku Grantham vo Virgínii. Mestečkom však otrasie prípad brutálnej dvojitej vraždy. Aby toho nebolo málo, nájde sa na mieste vraždy tretie telo. Ide o telo krásnej mladej ženy, ktoré nejaví žiadne známky vonkajšieho poškodenia. Pri pitve otec Tommy (Brian Cox) a syn Austin (Emily Hirsch) zisťujú, že vonkajší stav zosnulej nezodpovedá tomu, čo našli v jej vnútri. V tele ženy našli zhorené a doráňané poškodené orgány. Keď v jej tele nájdu nespočet vecí, ktoré tam nemajú čo robiť, začína im byť jasné, že identitu ženy, ktorú pomenovali Jane Doe, nebude vôbec jednoduché odhaliť a čaká ich najťažšia pitva v ich živote. - The Autopsy of Jane Doe bol pre mňa najočakávanejším koncoročným hororom roku 2016. A moje nadšenie sa ešte zvýšilo, keď sa toho ujal môj najoblúbenejší distribútor IFC Midnight. André Øvredal už v jeho prvom horore Trollhunter ukázal, že dokáže vymyslieť zaujímavú a neopozeranú tématiku, čo sa mu darí aj u tohto projektu. Naviac očividne perfektne vyšla spolupráca medzi ním a hlavnými hercami, pretože je zretelné to, že pracovali presne podla pokynov, čo sa mi velmi páčilo. Na plátno sa podarila preniesť aj tajomnosť, ktorá sa okolo tohto hororu rozpínala, pretože divák bez trailerov absolútne netuší, do čoho ide, a preto to celé mohlo vyvrcholiť do desiatok hororových subžánrov. Som rád, že to skončilo spôsobom, ktorým to skončilo, ale spracovanie záveru bolo citelne slabšie, než predchádzajúce časti. Nechcem nič prezrádzať, ale kvôli tomu spracovaniu hodnotenie vo finále klesalo. Myslím si, že každý by uvítal flashbacky zo situácií, pri ktorých sa Jane Doe dostala do stavu, v ktorom sa nachádzala v márnici. Taktiež je počas niektorých scén až príliš očividná nešikovná béčkovosť, ale inak sa jedná o parádnu záležitosť, ktorej nechýbajú atmosférické pasáže v parádnom prostredí márnice. + herec z The Ring + herec z The Hallow ()

Cappuccino

Kto vie koľko dostala zaplatené Olwen Catherine Kelly za jedno pohnutie palcom. Každopádne The Autopsy of Jane Doe predstavuje kvalitný námet s dobrou atmosférou, ale nedotiahnutou pointou a chabou strašidelnosťou, ktorá k tomuto žánru neodmysliteľne patrí. Ono hlavne z môjho pohľadu filmu chýbalo nejaké rozumnejšie explanation, ktoré by mu dávalo taký logickejší záver. Vďaka tomu by všetko do seba krásne zapadlo a divák by si mohol povedať, že aha, tak takto to bolo celé myslené! Veľmi chytré od tvorcov! Ale nie, nič podobného sa bohužiaľ nedostavilo. Popri všetkom tom skúmaní tela a pátraní po temnej záhade som akosi očakával výdatnejšie rozuzlenie. ()

George Stobbart

Pozerateľný, avšak nijako výrazný a dosť UMELO SNAŽIVÝ hororothrill dnešnej; filmovo vyčerpanej doby. Rovnako ako názov, ani samotný počin nijak nevybočuje z radov predvídateľnej hororovej produkcie a nedokázal ma niečím potešiť / prekvapiť či intenzívnejšie chytiť. Pritom napr. také tematicky spriaznené, španielske "El Cuerpo" ukázalo, že aj v obmedzených priestoroch márnice sa dá vytvoriť kvalitná vec. Režisér má však stále silnú „ospravedlnenku“ - pretože jeho "Trolljegeren" je a (na rozdiel od takého Blair Witchu) aj vždy bude jedným z najlepších found footage hororov vôbec. Nabudúce sa však už dúfam nebude snažiť silou-mocou zavďačiť čo najširšiemu publiku. ()

Zajímavosti (17)

• Ve scéně, kde Austin (Emile Hirsch) píše na tabuli římské číslice, můžeme vidět, že tam číslice již jednou byly a jsou špatně smazané. (MatyasF)