Reklama

Reklama

Případ pro exorcistu

(seriál)
  • Česko Detektivové od Nejsvětější Trojice (neoficiální název) (více)

Epizody(3)

Obsahy(1)

Komisařka Výrová s kolegy vyšetřuje vraždu spojenou s rituálem vymítání ďábla... Série se pokouší o naplnění detektivního žánru inspirovaného britskou literární a filmovou tradicí. Režie první série se ujal Jan Hřebejk. Autoři přivádějí na televizní obrazovky neschematické a plastické postavy hlavních detektivů: majorky Výrové, nadporučíka Mráze a jejich kontroverzního šéfa plukovníka Vitouše... Případ pro exorcistu je nápaditě vyprávěný detektivní příběh se záhadou, rámovaný autentickým a realistickým vykreslením práce kriminalistů a okořeněný jemným humorem a ironií. „Případ pro Exorcistu mě zajímal hlavně proto, že jsem dosud žádnou detektivku nerežíroval. V současné době se jich točí opravdu hodně a laťka je nastavená vysoko, primárně zahraničními vzory. Jsem zvědavý, co se nám s tímto tématem podaří udělat, protože s výjimkou Nevinnosti jsme se s Petrem Jarchovským něčeho podobného ještě nedotkli," říká režisér Jan Hřebejk. (Česká televize)

(více)

Recenze (290)

Belbo odpad!

všechny recenze uživatele

Na exorcistu do písmene sedí můj komentář k Zakázanému uvolnění. Bylo by to fajné, kdyby to byla parodie žánru. Ale ona není... A taky se mi čím dál víc dokládá mé negativní mínění o Hřebejkovi-režisérovi. Jeho předchozí tvorba byly v zásadě variace na jedno téma (s drobnými odchylkami), kterým byla podřízena autorská poetika vyprávění. Nové téma (krimi/drama) nefunguje na těch nejzákladnějších filmových atributech - na schopnosti režiséra vyprávět. Hřebejk prostě nedokázal přepnout. Neuvědomil si své limity. Možná se během dalších dvou dílů stane zázrak a ve výsledku vznikne dílu hodné dějin. Zatím je to sračka hodná kanálu. ... Druhý díl je o poznání konzistnější než první, možná zvýším na jednu hvězdu. ... Třetí díl se vrací do kvality prvního dílu, a tak není třeba měnit hodnocení. Kruhový pohyb kamery: forever... Paráda. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že jsem v naprostým šoku. Co tohle mělo jako bejt ? V dramatických scenách nám hraje kabaretní hudba, dlouhý zbytečný záběry zabíraj plochu jednoho dílu, z policajtů se tady dělaj hovada a z diváků ultrahovada. Jestliže první dva díly mě přesvědčily, že se jedná o seriálový hovno, tak třetí díl tomu hovnu nasadil rámeček. Pokud by takhle měli pracovat skuteční policajti, tak by nevyšetřili ani ztrátu třídní knihy. Jakože policajti sledujou podezřelýho z vraždy, ale místo na něj čumej na prdel nějaký rajdy ?? Navíc v době kdy šel za ní ten vrah, rajda i její prdelka byla už dávno jinde. Co mělo znamenat to vyšetřování ? To je jako normální, že policie si mě předvolá k výslechu a tam mě zesměšňuje ? Tak on civil zastřelí utočníka a polda řekne kolegyni "to je dobře že si ho netrefila ty, víš kolik by s tím bylo papírování" čili když utočníka zastřelí civil, policie to neřeší a jde na kafe ? Pro Terezku Voříškovou mám slabost, ale smysl její postavy jsem fakt nepochopil. Pan kameraman se asi dost často dívá na filmy od Michaela Baye a sám žádnou invenci nemá, takež při výslechu je dialogama i interiérem navozena komorní atmosféra, ale pan Žirian chodí s kamerou kolem stolu jak kdyby točil největší akční film všech dob. Už dlouho jsem neviděl větší scénaristicko-kameramansko-režisérsko - dramaturgickou amatérštinu jako tady. ()

Reklama

evilmind 

všechny recenze uživatele

Česká televizní bezradnost v plné nahotě. Zřejmě snaha vyrovnat se současným severským kriminálkám, ale Hřebejk je zřejmě buď nakoukané nemá, nebo je nechápe, a jen tuší, že jsou in, a už ne proč. Ve scénáři předepsanou drsnost bych věřil tak maximálně Krobotovi, a ještě jen proto, že mám pro něj slabost, u ostatních herců v rolích policajtů zní prostě jen směšně. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Málokomu se podaří sehnat do jednoho vyšetřovacího houfu tolik nesympatických postav. I když tak moc jako Klára Melíšková, nejsou tragičtí všichni zbylí dohromady. Slovník při výslechu odpozorovali páni filmaři kde? A proč ti debilové jezdí žigulem? Natahovačka klasicky v prvním díle vystaví dojem, že přesně víte, kdo to mohl být, abyste se ve druhém díle od výsledku pořádně vzdálili a ve třetím ještě před usnutím (anebo po něm) spokojeně zamrkali, jak to bylo promyšlené. Nebylo, stejně jako chabrusová majorka, chrčící Krobot a santusák Majer, jehož filmová zrůdička/dcera se maskérkám opravdu nepovedla. Díky aspoň za ňadra filmové Zdeny Králové (znáte jí někdo? Je na téhle fotce), ty se celkem sledovat daly. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Buď točím Temný případ, nebo typickou českou fraškovitou bramboračku o neschopných policajtech, obojí zároveň je ale pro diváka smrtící koktejl. Nečetl jsem předlohu, ale zajímalo by mě, kde začíná Jarchovského scenáristický "vklad". Co se týče Březinovy hudby s odkazy na kdeco, je nejen otravná, ale i nevhodně nasazovaná a vyrábí drama tam, kde se vůbec nic neděje. Snaha dostat do toho podle zahraničních vzorů motiv nefunkční rodiny jednoho z kriminalistů zavání křečí. U prvního dílu jsem se permanentně smál, pak už jen sklesle seděl. Tak nic. ()

Galerie (100)

Zajímavosti (14)

  • I když podle literární předlohy se děj odehrává v Olomouci a nedaleké vesnici Štěpánov, především interiérové scény natáčeli filmaři z úsporných důvodů v Praze - například na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy nebo na patologii v pražském Karlíně. Vesnici Štěpánov nahradila obec Tursko dvacet kilometrů od Prahy. Městské exteriéry natáčeli přímo v Olomouci, aby vytvořili iluzi, že se celý příběh odehrává tam. Ve filmu se objeví Dolní a Horní náměstí, obchodní dům nebo silo v Polské ulici. (rakovnik)
  • Dům, ve kterém bydlí manželé Pánkovi (Marek Taclík a Kateřina Winterová), stojí nedaleko centra Olomouce na staré silážní věži. Majitelem je olomoucký podnikatel Radim Králík - toto atypické bydlení s rodinou celoročně využívají. Dům, který Olomoučané nazývají Orlí hnízdo, získal několik architektonických ocenění. (Charlizee)
  • Ve druhém dílu je během scény svědectví doktora Richarda Fořta (Martin Kyšperský) magnetofon několikrát střídavě zapnutý a vypnutý, přestože nahrávání nikdo nezastavoval a znovu nespouštěl. (milaneg)

Reklama

Reklama