Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdo se skrývá pod maskou záhadného starce? To sama pomsta přichází po letech… Dobrodružný francouzský film Hrbáč byl natočen podle stejnojmenného románu Paula Févala z období sklonku vlády Ludvíka XIV. Statečný šlechtic Lagardere je svědkem zákeřné vraždy Filipa de Nevers, spáchané královým oblíbencem Gonzagou, který se tak chce zmocnit velkého jmění rodu de Nevers. Slíbí umírajícímu, že před Gonzagovými úklady zachrání jeho malou dcerku Auroru. Tajně odveze dítě do Španěl, kde je vychovává, a po patnácti letech je vrátí matce, která nikdy nepřestala věřit, že se jednou se svou dcerou shledá. Do Paříže se Lagardere vrací v masce, ve které ho nepozná ani vlastní schovanka... Hrbáč byl vždy vděčnou látkou pro filmové zpracování. Jedním z jeho legendárních představitelů byl i Jean Marais. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

Gig 

všechny recenze uživatele

Fantomas za Ludvíka XV. Proč? Inu Jean Marais oblíká masku, která by opravdu seděla do jedné z podob Fantomase. Ne, teď vážně. Jedná se o jedno z nejlepších zpracovalní románu Paula Fevala. Je z doby, kdy tyto filmy se rodily ve Francii jak na běžícím pásu. Některé momenty jsou přece moc naivní a pohádkovské. Chybí mi tu druhý opatrovatel Jindřicha. Je tu jen Paspoal v podání populárního Bourvila a chybí mi postupné odstraňování vrahů. Je tu jen zabití Filipa a jeho nohsleda. V tomto ohledu mám daleko radši televizní zpracovaní Hrbáč Lagardere. ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Hlavní role je jako na míru ušitá Jeanu Marais. Toho skvěle doplňuje jeho pobočník Bourvil. To, co dělalo a snad ještě dělá tento film tak skvělým, jsou vedle hereckých výkonů obou zmiňovaných především šermířské souboje a bohatá výprava po francouzském venkově. Ovšem tento film má v sobě jistou pachuť nelidsky slušného a výjimečného člověka šlechtice Legardera (Jean Marais), který mi svojí mluvou a chováním připomínal strašně slušného a nepřemožitelného Vinnetoua či Old Shatterheanda. Stejné to bylo i u jeho koně, který se choval podobně jako Hatatitla. Alespoň si stejně lehali na zem i se svým pánem. Příběh je učebnicovým dobrodružstvím, který ve své době musel vzbudit pozornost. Dnes už to ale taková sláva není. Ty šermířské souboje a Francie 18. století tak netáhne jako před 60 lety. Alespoň mě teda tak ne. [3547. hodnocení, 117. komentář, 78%] ()

Reklama

Queendom 

všechny recenze uživatele

Viděno dva dny po dočtení knihy. Chyba! Prej nejlepší adaptace knihy! Čtenářům doporučuju lobotomii, případně pár ran hlavou do zdi s následkem ztráty paměti. Z Passepoila je polodement, ostatně - kdo nemá z Bourvila osypky, Coccardase pro jistotu absentuje úplně. Přitom je to nejvtipnější dvojka až do dob Laurela a Hardyho. Marais prostě už navždycky bude Fantomas a Aurora byla černovlasá! Celej film je uchopenej tak nějak...pohádkově, debilně, intriky jsou plochý, nicotný, ani jeden krásnej dialog, co zatluče do židle...a co je nejhorší, dokonce snad smutný - sám Hrbáč. Z dokonale napsaný knižní figury je nevýraznej důchodce s bechtěrevem. Knížka si tohle nezasloužila. ()

Alenuch 

všechny recenze uživatele

Pro mě tohle není nejlepší adaptace, a to přestože obvykle dávám přednost starším verzím filmů před novějšími. U tohohle románu mám raději zfilmování s Danielem Auteilem, ačkoliv i tam by se našly mouchy. Bohužel však pravdou je, že nemám ráda Jeana Maraise. Jakkoliv je tedy toto zfilmování celkem kvalitní, včetně pěkných šermovaček a krásné Aurory (přestože když na ni pokřikují "Óroro", vstávají mi vlasy na hlavě), není to nic, co bych si s chutí pouštěla opakovaně. Bohužel. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Romantickou románovou předlohu jsem coby teenager přelouskal čtyřikrát a Hrbáč pro mě představoval dobrodružnou zábavu, kterou dnes nahrazují u příslušné věkové kategorie např. krváky od Kulhánka. Všechna ta žánrová klišé a nasládlé romantizující prvky naštěstí shazuje humorné odlehčení, díky kterému je film víc než jen snesitelný i dnes. Navíc Jean Marais coby hrdina bez bázně a hany dokazuje, že pro podobný typ rolí se typově výborně hodil a oprávněně za ně získal status hvězdy. Vhodně ho doplňuje i rozený komik Bourvil a nedílnou součástí úspěchu je pochopitelně i přítomnost krásných žen. Dnes už jsem samozřejmě někde úplně jinde, ale se třemi hvězdičkami nemám nejmenší problém. Celkový dojem: 60 %. Ve svém žánru a kinematografii své doby patří k tomu výrazně lepšímu, co nám čas uchoval. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (13)

  • Keď sa v závere stretne Aurore so svojou matkou (obe hrá Sabine Sesselmann) a objímajú sa, tak v záberoch, kde sa pozeráme do tváre matky, stojí pri nich Passepoil (Bourvil), zatiaľ čo v záberoch, kde sa pozeráme do tváre dcéry, tam nikto nestojí. (ČSFD)
  • Vojvoda Orléanský (Paul Cambo) hodí v závere Lagardèrovi meč so striebristou záštitou. To môžeme jasne vidieť, keď sa napriahne do strehu. Avšak behom súboja a po ňom má tento meč už záštitu zlatistej farby. (ČSFD)
  • Keď Lagardère (Jean Marais) vyhadzuje zo sedla prvých dvoch vojakov, môžeme si všimnúť, že sa jedná o ten istý záber, napríklad podľa stromu v ľavej časti obrazu. (ČSFD)

Reklama

Reklama