Režie:
Irena PavláskováKamera:
David PloyharHudba:
Jiří ChlumeckýHrají:
Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková (více)VOD (4)
Obsahy(1)
V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny tyto vlastnosti mu přinesly slávu i odmítání, lásku i zradu, zástupy obdivovatelů i osamocení. Středem Janova života vždy byly ženy. Ať ty, které pózovaly před objektivem jeho fotoaparátu, nezřídka postavy až pitoreskní, či ty, jež ho obklopovaly v soukromí. Dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně, intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející s rozkoší jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s proslulým umělcem toužily spojit svou budoucnost, posedlé touhou zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Exempláře všech těchto ženských typů jsou pikantním kořením mimořádného filmu, který je příjemně hořkou komedií s erotickými prvky. (Bioscop)
(více)Videa (5)
Recenze (484)
Docela jsem váhala v hodnocení. Není to úplně průměrné, takže jsem nakonec dala 4 hvězdy. Má to rozhodně něco do sebe. Nechybí tomu vulgarita, nahota a faleš. Ale to se dalo čekat. Člověk sice ví, jak to bude asi probíhat dál, ale je to výborně a napínavě natočeno, že na tom vlastně nezáleží. Největší uznání patří samozřejmě Rodenovi, k němu nemám výhrady. Ostatně stejně jako k Málkové. Tady předvedla, že něco umí. ()
Zo života svetového českého fotografa, v podaní skoro svetového českého herca, pre českých divákov Kameňáku. Laciný brak s teroristickou stopážou. Čo mi hlava neberie je, že Saudkovi nevadí, že toto uvidia jeho obdivovatelia z celého sveta od Argentíny až po Austráliu. Jedna hviezda za Rodena, ktorý si to užíva. ()
Muž není pes, kosti nežere! Ač se ve spoustě věcí s Janem Saudkem neztotožňuji (za všechno s jeho vkusem na ženy), nedokážu mu upřít jisté pochopení a sympatie. Karel Roden se nelehké úlohy chopil s vervou a (ač je mezi ním a JS značný výškový rozdíl) do geniálního bonvivána s duší dítěte se doslova převtělil. Film jako takový je sice dosti nedějový (viděl jsem prodlouženou dvoudílnou verzi), avšak v klíčových scénách (všechny s kritikem Janem Rejžkem) všeříkající. O žánrový mezník či diváckou povinnost sice nejde, ale i tak Irena Pavlásková se svým týmem odvedla bez pochyb kvalitní práci. 75%. P.S.: Mášou Málkovou bych se nejspíš nechal zblbnout taky (na rozdíl od skutečné SS). ()
Vůbec nesouhlasím s hodnocení zdejší předních bodohoničů, kteří si bodíky nahonily v dobách počátku fungování ČSFD a už vůbec ne s majitelem tohoto webu Pomem....film naprosto perfektně ukazuje na českou fotografickou žumpu a jako fotograf musím uznat, že jsem moc rád za podobný snímek. Myslím, že mistr Saudek rozhodně věděl, do čeho jde a do příběhu měl možnost zasahovat. Hodnocení POMA o tom, že pan Saudek má z filmu ostudu mi přijde hodně mimo mísu, ostudu mají spíše ti, kteří se na něj jako paraziti pověsili a krom toho kolem a kolem další fotografové v naší stoce, kteří žijou jen z toho, že se snaží někoho kopírovat, aniž by měli své vlastní nápady. Snaží se napodobovat techniku a styl, jsou spokojeni s technicky kvalitními snímky na úkor emocí, příběhu a atmosféry. Obdivujeme cvaky fotografů, kteří přístroji za statisíce cvakají ženský, přírodu, zvířata v pralesích, ale opomíjíme prvek umění a vyprávění obrazu....vše je jen technická folie, která překryla to hlavní z tvorby, pocit sebeuspokojení, sdělení a emoce. ()
Roden Saudka zahrál dobře,ale jinak my to přišlo divné sestříhané a celkově to působilo takové nesourodé a když k tomu vezmu můj názor na to,že fotografy nepovažuji za nějaké umělce tak nebýt Rodena tak je to film ,který je spíš dobrý jako ukázka a přehlídka nahých kyprých žen.Za mě tedy celkově 50 % a tři hvězdy. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (17)
- První verze filmu, sestříhaná podle původních představ režisérky Ireny Pavláskové, měla tříhodinovou stopáž. (vasosak)
- Sára Saudková, bývalá přítelkyně Jana Saudka, prohlásila, že je ve filmu vykreslena jako největší mrcha. Ona a syn fotografa Samuel Saudek mluvili hned po premiéře filmu o možném podání žaloby na tvůrce filmu. Oba si údajně přečetli scénář, v němž se poznali a s jeho obsahem důrazně nesouhlasí. (M.B)
- Scénář vynesl Janu Saudkovi 150 tisíc korun. (MTHRFCKR)
Reklama