Když globální pandemie zničí civilizaci, přeživší Joel se ujme čtrnáctileté dívky, která může být poslední nadějí lidstva. (HBO Max)

Z natáčení

Recenze (322)

Cappuccino

Slabší rozjazd, ako som po vrelej pozitívnej odozve čakal, ale dostatočne zaujímavý na to, aby som si pozrel ďalšiu časť. Pacal je ako Joel skvelý a už teraz som zvedavý na to, čo sa o jeho postave dozvieme v ďalších častiach. To však nemôžem tvrdiť o ostatných hrdinoch, ktorí mi zatiaľ prišli mierne nevýrazní – vrátane Ellie. Fungovanie sveta po pandémii neznámeho vírusu je v prvej epizóde objasnené na môj vkus trochu  nedostatočne, ale verím, že sa k tomu ešte v nasledujúcich častiach dostaneme. Už len načrtnutie sporov medzi FEDRA a odbojom však vo mne vzbudilo zvedavosť a pokiaľ sa ukáže svet za bránami mesta z pilotnej časti dostatočne pestrý a plný napätia, môže byť The Last of Us celkom zábava. ()

Pilda17

The Last of Us je jeden z důvodů, proč jsem si pořídil PS5, že přijde seriál, to bych donedávna vůbec nečekal. Když jsem viděl obsazení, rozhodně jsem radostí netleskal. Teď ale k samotnému pilotu, tomu už totiž mohu tleskat, protože ač už herecká sestava není úplně TOP, Joel ještě budiž, ale Ellie není to pravé ořechové (zatím). Co se ale tomu všemu nedá upřít je náboj, atmosféra, vizuální stránka či třeba hudba! Vše viditelně spojené s hrou a to dokáži ocenit nejvyšší poctou. Co bude dál a jestli si seriál udrží pozornost všech devět dílů, to zatím nemohu říct, ale rozhodně pilotní díl je naprostou fantazií pro každého fanouška herní série. ()

SamVimes

The Last of Us jsem (zatím) nehrál, takže nemůžu srovnávat s předlohou, ale nabízím pohled očima někoho, pro koho je celá franšíza nová. A rovnou říkám, že úvod seriálu perfektně funguje i sám o sobě, bez nutnosti vědět předem cokoliv dalšího. Přítomnost tvůrce Černobylu je vidět v obrovském smyslu pro detail, jehož používá k vyprávění skrze mizanscénu, i ve schopnosti budovat neobyčejně působivou atmosféru, která během epizody několikrát vygraduje v silnou emociální scénu. Atmosféru drží i velmi dobrá práce s hudbou, jak s převzatými písněmi, tak s původními kompozicemi čítajícími několik výrazných kytarových motivů. Expozice je zde skvěle zvládnutá, Druckmann s Mazinem toho díky výborně napsaným a zrežírovaným scénám mnohdy dokážou o postavách a jejich novém světě úsporně říci velmi mnoho. Díky dlouhé stopáži se však epizoda stihne kromě expozice i solidně posunout v ději. U Belly Ramsey bych si se superlativy ještě počkal na později (ale přinejmenším dobrá rozhodně je), Pedro Pascal se ovšem předvádí v pravděpodobně nejlepší roli své kariéry. Rozjezd této očekávané herní adaptace se zkrátka povedl skvěle. ()

Dakken

Výborný štart seriálu a to aj pre neznalca hry, ako som ja. Veľa som si o seriáli nezisťoval, takže som iba okrajovo vedel o čo pôjde. Prvá epizóda ale dokonale vtiahne do deja, načrtne tento svet a po celý čas drží slušnú atmosféru. Bol som zvedavý na “zombie” drámu zasadenú do post-apokalyptického sveta, ktorá stavia na príbehu a na skvelých postavách, no výsledok predčil moje očakávania.  Už viem, že pondelky vôbec nebudú zlé.  Na záver si dovolím vyjadriť sa ku “zdejšímu hororovému expertovi” ktorého recenzie nemajú žiadnu výpovednú hodnotu a ani logické odôvodnenie hodnotenia, iba zaujaté drísty  Ak je toto objektívne recenzovanie, tak už potom naozaj neviem. ()

castor

Nevím, zda je úplně v pohodě, aby se nejsympatičtější postava epizody nedožila jejího konce. Polovinu dílu jsem si vážně užil, ať už prokreslování vztahu mezi otcem a dcerou, tak zobrazení startu něčeho, co bude mít fatální následky. Jenže pak přijde střih a samotnou nákazu, kdy se má infekce zase šířit do posledního živého kusu, necháváme kdesi vzadu. Od zániku civilizace, jak ji známe, uplynulo 20 let. Zatím je všechno otevřené, snad nepůjde o zaměnitelný pandemický flák. Pedro Pascal je trefou do černého. Málomluvný, ale s přirozeným osobním kouzlem, zároveň se nebojí ušpinit. ()

Zajímavosti (12)

• V závěru zní z rádia skladba „Never Let Me Down Again“ od Depeche Mode. Zatímco Joel (Pedro Pascal) a Ellie (Bella Ramsey) bloudí troskami civilizovaného světa, David Gahan v rádiu zpívá: „I'm taking a ride with my best friend.“ A to není dobře. Ne proto, že by nikdo neměl ponětí o dobré hudbě v blízké budoucnosti, ale proto, že „Never let me down again“ od Depeche Mode, stejně jako každá píseň z 80. let, kterou hrají undergroundová rádia, je poplašným signálem. Varování však přichází příliš pozdě. Joel a Ellie jsou již za plotem karanténní zóny. Tvůrce seriálu Craig Mazin vysvětluje použití právě této skladby takto: „Moje žena má encyklopedické znalosti hudby 80. let. A já si říkal: ‚Dobře Melisso, tohle je to, co potřebuju.' A doslova jsem řekl všechny ty věci, které právě řekla. Potřebuju, aby to byla písnička, kterou tak nějak znám, ale dlouho jsem ji neslyšel. Nějakou, která ještě nebyla do mrtě ohraná. A potřeboval jsem, aby měla kontext. Potřeboval jsem, aby měla smysl. Potřeboval jsem, aby byla temná a v ideálním případě, aniž by byla nějak extra na očích, mi dala nějaký komentář. Potřeboval jsem začít určitým způsobem, abychom mohli ukázat, že se rádio zapíná. A ona pak řekla: ‚Never Let Me Down Again.‘ A já na to: ‚Panebože.‘“ (Dangerous2)
  • V epizodě dá Sarah (Nico Parker) Joelovi (Pedro Pascal) film k narozeninám. Jedná se o fiktivní film „Curtis and Viper 2, v herní sérii též oblíbená filmová série Joela. Ve hře můžeme mj. vidět plakáty již na čtvrtý díl. Zároveň, když si Sarah u sousedů prohlíží poličku s filmy, jsou v ní tituly sedící době (2003) jako třeba Dannyho parťáci (2001) a Není král jako král (2000). Zároveň se tam ale objeví i nesedící Škatuláci (2014). (Guilemot)
  • Keď Tommy (Gabriel Luna) prechádza okolo horiaceho domu, hovorí: "To je Jimmyho dom." Vo videohre Jimmy býva vedľa Joela a Sarah a je vlastne prvým nakazeným, s ktorým sa v hre stretnete. (Vo videohre sa horiaci dom nazýva "Lewisova farma".) (molcan2)