Režie:
Patricia RozemaScénář:
Patricia RozemaKamera:
Daniel GrantHudba:
Max RichterHrají:
Elliot Page, Evan Rachel Wood, Max Minghella, Callum Keith Rennie, Michael Eklund, Jordana Largy, Wendy Crewson, Simon Longmore, Bethany Brown, Sandy Sidhu (více)Obsahy(1)
V nedaleké budoucnosti dvě ženy, žijící na samotě v odlehlém lese, postupně zjišťují, že se svět kolem nich ocitl na pokraji zkázy. Informovány pouze nejasnými zvěstmi, musí se vypořádat s vetřelci, chorobami, hladověním i osamělostí. (skrblik007)
Videa (1)
Recenze (75)
Klišé praví, že skvělé sci-fi lze natočit za nulové peníze. Into The Forest dokládá, že za nulové peníze lze točit i průměrné postapo. Stačí dvě herečky, jedna nic moc pěkná a herecky přeceněná, druhá krásná, která to za tu populárnější celé oddře. Druhým pilířem je v tomto případě scénář spoléhající na odlehlé lokace, kde pro navození atmosféry nepříliš vzdálené budoucnosti postačí nemnoho triků a děravá střecha, kterou do stavebně odfláknutého vystajlovaného obydlí zatékají kyselé deště. Protože potom vypnou proud. Co chybí storce na sci-fi rafinovanosti, substituuje v rovině věrohodně složitých sesterských interkakcí. Kdyby to celé nepáchlo adolescentní podbízivostí, která cílovému publiku hledajících se slečen sugeruje důvodné podezření, že jediný slušný chlap na světě je tatínek (kterej nemá ani v životě ani ve filmu tolik času se zdiskreditovat), a kdyby mi nebyla Ellen Page tak protivná, možná bych byl štědřejší. ()
Blackout z pohledu dvou sester, které žijí na samotě u lesa a tudíž se jich nedotýká všeobecné pozdvižení, které pravděpodobně zachvátilo frekventovanější místa. A to je z diváckého hlediska asi chyba. Ono je sice moc hezké, že se jedná o realistické ztvárnění, ale dívat se hodinu a půl na to, jak dvě holky listují knížkama, svítí svíčkama a sekají dříví, to mě zase tolik nebere. Na druhou stranu i když je to tak nějak o ničem, je to hezky natočené nic a Evan Rachel Wood s Ellen Page mě bavily, takže na ten průměr film v pohodě dosáhne. Ale čekal jsem trochu víc. 50% ()
Přecitlivělý apokalyptický midcult, který nemá z čeho čerpat skutečné emoce, načež je nucen je nasimulovat skrze hudební motivy. Patricia Rozema je totiž příšerná vypravěčka. A to na celém snímku není to nejhorší. Nejhorší je, že děvčatům spadl internet a zbyly jim poslední dvě žvýkačky. Tohle celé bylo prostě k smíchu, a ten průser šel cítit doslova od první minuty. Abych to teda celé trochu rozvedl: Drama tohoto příběhuje je odvislé od faktu, že hlavní postavy (na přání autorky) jsou neschopní idioti, ukrytí před světem v lesích, ačkoliv jejich civilizační, tj. technická závislost není o nic menší než je u obyvatel měst. Logicky tedy jejich adaptabilita na prostředí, které si zvolili ke svému životu nemůže být vyšší než u průměrného městského blba, jakým mohu být třeba já nebo vy. OK, já to respektuji, Patricia Rozema je kravka, proto i její postavy mají být kravky. Ale co může čekat od diváka, který v příběhu bude hledat hrdiny, se kterými se chce ztotožnit? Anebo jinak, polopatě, a teď asi BACHA NA SPOILERY: Jak může hrdinka nechat vybít autobaterii, když na ní tolik závisí jejich přežití? Jak můžou nemít zajištěnou dostatečnou zásobu benzínu, když je pro ně tak strašně složité se dostat do civilizace jinak než autem? Jak zvládnou půl roku škudlit pár litrů benzínu, a pak ho div neprohýřit kvůli nějaké sentimentální dívčí jízdě? Navíc, když ví hovno, co se stalo se světem? Jo, sentimentu je tady plný kýbl, za to akce a rozvahy v předvečer vlastního zániku opravdu pramálo. A dále: Jak jim může (15 měsíců od výpadku) spadnout kvůli bouřce celý barák na hlavu? Jak můžou výpadek elektřiny vydávat (v době solárního boomu) za globální problém, zatímco pozitivní zprávy (viz Boston) jsou pro ně pouhé zvěsti? Jak si mohou být jistí svým bezpečím doma, když se nakonec stejně vydají kamsi do neznáma, navíc s kojencem na krku? (A jo vlastně, jedna kravka ucítila kouř z nedalekého tábořiště.) Jak může někdo tohle natočit a chtít při tom moji účast? Já nechodím na takové naivní kryptolesbické přednášky o tom, jak i ženským rostou koule. Mimochodem vážně to není sci-fi. 23% Jinak slušná kamera. ()
Survival drama s dobrým námětem poseté drobnými nesmysly/nelogičnostmi a scénáristickými zkratkami a "deus ex machinami". Nechci konkrétně rozebírat které, ať nedělám moc spoilery, ale k těm "machinám" - po roce se barák, ve kterém žili cca 15 měsíců začne fatálně rozpadat (prvně jsem chtěl napsat že je to velká lesní emancipace, ale tohle si dokáži vysvětlit pouze totálním zanedbáním ve chvíli kdy chlapská ruka zmizela z obrazu), aby nasměroval děj k nějakému finále. Nebo rok po to, co byly naposledy ve městě, se "náhodou zjeví prodavač, co ho tam potkali, protože "šel okolo". Žijí na samotě v lese, 8 galonů daleko od města (30 litrů, i kdyby ta jejich plechovka žrala v průměru 10/100, tak je to 300 km...). A tak je to se vším a zachraňuje to jen krásná lokace samoty a okolního lesa a ne tak úplně otravná Ellen Page (ke které jsem si za její hereckou kariéru stihl vybudovat averzi, ale nevím proč, stále jí dávám šanci). Štafetu otravnosti tu přebrala Evan Wood, kterou jsem měl mnohem raději v Barefoot. Rozema si to prostě sicea natočila, ale očividně tomu moc nerozuměla, protože ač natočené je to poměrně zdárně (hodně tomu pomáhá zdatná kamera), ale obsah je děravý a kostrbatý jak deštník po pátém krupobití. Za mě spíš propad, ale musím ocenit snahu. ()
Nemá to špatné ani provedené, ani nápad, ale není to film. Je to pilot neexistujícího seriálu, který by vůbec nemusel být špatný, ale tohle je prostě jen jedna epizoda, otevřená a ničím nijak nepokračující bez pokusu o nějaký dovětek. Bez pokračování a dořešení alespoň něčeho je to prostě jen nedodělaný pokus o seriál či minisérii, který někomu nevyšel. Škoda. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (2)
- Snímek byl natočen v lesích kolem řeky Campbell na východním pobřeží ostrova Vancouver a na místech v oblasti nazvané Lower Mainland, která se nachází v kanadské provincii Britská Kolumbie. (Trajektt)
- Film měl premiéru na Toronto International Film Festival v Kanadě a to 12. listopadu 2015. (AffectedFace)
Reklama