Režie:
Michal KollárKamera:
Kacper FertaczHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Maciej Stuhr, Oldřich Kaiser, Marián Geišberg, Martin Finger, Michal Suchánek, Zuzana Kronerová, Helena Krajčiová, Ladislav Chudík, Timka Csiziová (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v horkém létě roku 1992, půl roku před rozdělením Československa. Mladý detektiv Richard Krauz se dostává k novému případu – na hřbitově byla vykopána mrtvola kostelníka Kloknera s hřebíkem v hlavě. Krauz zjišťuje, že za jeho umučením stojí bývalá StB a nikdy nenalezený spis zachycující zločiny kněží, na jehož základě StB církev vydírala. Případem posedlý Krauz se vydává napříč rozpadajícím se Československem hledat muže, ke kterému vedou všechny stopy: Rudého kapitána, specialistu na „konečné" výslechy. Krauz však není sám, kdo ho hledá... (A-Company CZ)
(více)Videa (4)
Recenze (404)
Na jednu stranu spokojnosť s vynikajúco zachytenou dobovou atmosférou, vydarenou technickou stránkou s množstvom zaujímavých vizuálnych nápadov (úvodné titulky) a obstojnými hereckými výkonmi, na druhú stranu únava z jednoduchého, no chaoticky vedeného príbehu, nezvládnutej náväznosti jednotlivých scén, občasnej naivity a chvíľami až príšernej artikulácie niektorých hercov. Červený kapitán mohol byť naozaj kvalitným porevolučným filmom, miesto toho ide skôr o názornú ukážku premárneného potenciálu. Seriálové Mesto tieňov ma pri všetkej jeho rozvláčnosti bavilo o niečo viac. 50% ()
║Rozpočet CZK 55miliónov║Tržby Celosvetovo $651,765▐ Určite sa dá pochváliť snaživo hrajúce obsadenie a technická stránka, ktorá je dosť precízna, dobrá dobová, niektoré scény výborné a nápadito nasnímané. Problém je troška dej ktorý nedokáže plynulo upútať, vtiahnuť. /videl v kine: 60%/ ()
Scénář si nezaslouží tak dobrý vizuál, leč zákeřně mu přeji některé herecké výkony. Akční scény jsou na hranici geniality, pokud se rozhodnete je přijmout jako komedii. K témuž se nezadržitelně blíží i rozuzlení celého případu točícího se kolem překvapivého faktu, že na hřbitově dělníci vykopali mrtvolu. ()
Michal Kollár natočil fanouškovskou poctu své oblíbené knižní sérii (z pera mýty opředeného slovenského bestselleristy Dominika Dána). Jako samostatný film Rudý kapitán jednoduše nefunguje, vytáhnout jen jeden příběh z celého cyklu se příliš nepodařilo. Na první pohled to vypadá jako zápaďácká televizní kriminálka, na druhý pohled lze objevit ambiciózní práci s reáliemi roku 1992. Ačkoli tací jako Kaiser, Geišberg, Finger, Chudík nebo Kronerová i z toho mála, co měli k dispozici, dokázali vytvořit zajímavé postavy, celkově jejich interakce nefungují. Maciej Stuhr v hlavní roli je problematický, neznáme jeho motivaci, ale víme, že bychom ho měli považovat za hlavního hrdinu. Suchánek hraje jak v parodii a ty jeho tvrďácké řeči mu nelze věřit. Přesto mohou vzniklé otázky a bílá místa inspirovat k seznámení se s knižním světem předlohy. A to je zřejmě to jediné a hlavní plus. ()
Moja partnerka, ktorá čitala knihu, odchádzala z kina v rozpakoch. Okýptená filmová predloha ju iritovala a akoby videla na plátne iný príbeh. Ja nie som poznačený knihou, takže sa budem venovať Kollárovmu debutu s čistou hlavou. Najvačším problémom filmu je prekombinovaný príbeh s množstvom postáv a motívami konania, ktorý je dlhú dobu nezrozumiteľný a nejasný a na diváka posobí únavne. Problémom je aj občasná zlá artikulácia niektorých hercov, takže im bolo ťažko rozumieť. Ale už úvodné titulky naznačujú originálnosť a drive, s akou sa tvorcovia pustili do látky. Film umne strieda pokojné scény s dramatickými, taktiež vulgárny pouličný slovník so spisovnou "bratislavčinou". Napatie sa dá krájať, za akčné scény by sa nemuseli hanbiť ani v Hollywoode. Trochu pokulháva strih, kamera je parádna a vyžíva sa v atraktívnych uhloch, detailoch resp. pohľadov zhora. Absolutórium si zaslúži famózna hudba Petra Ostrouchova. S hereckým obsadením som spokojný, typologicky pasovali do mojich predstáv. Medzi výrazné klady patrí samotné zobrazenie postsocialistickej Bratislavy. Moje filmové stretnutie s Dominikom Dánom dopadlo navzdory chybám nadpriemerne a potešilo. ()
Galerie (58)
Zajímavosti (28)
- Arcibiskup vo filme je v knihe spomenutý priezviskom Jastrab. Dominik Dán totiž postavy podobné s realitou v románoch šifruje veľmi okato (Mlynská dolina – Pekárska dolina, SIS – ISI, Róbert Remiáš – Róbert Eliáš a podobne). Tvorcovia filmu meno arcibiskupa zámerne vynechali. Ide o postavu podobnú s arcibiskupom Sokolom, ktorý mal koncom 90. rokov aféru s otvorením zväzkov ŠtB, kde figuroval ako spolupracovník. Román a teda aj filmová línia ohľadom spisu ostala zachovaná. (giaruj)
- Herec Oldřich Kaiser svojí roli záporáka okomentoval slovy: "Je to lepší, než hrát prince." (Lucasion)
- Prvá klapka padla 24. júna 2014 v Olomouci, hoci sa film chystal už viac než štyri roky predtým. Natáčalo sa aj v okolí Olomouca (Šumperk, Žermanice), na diaľnici u Lovosic, v Tepliciach, Prahe, Brne, na lúke za barrandovskými ateliérmi či tiež v centre Bratislavy (Špitálska ulica, Most SNP, kúpalisko Delfín). Bitka sa filmovala v Krakove. (Santino7)
Reklama