Režie:
Petr VáclavScénář:
Petr VáclavKamera:
Štěpán KučeraHrají:
Karel Roden, Lenka Vlasáková, Miroslav Hanuš, Zdeněk Godla, Klaudia Dudová, Daniel Doubrava, Rudolf Tříška, David StropekVOD (1)
Obsahy(1)
Do obce roztažené podél státní silnice se nastěhuje paranoidní pracovník vězeňské správy a jeho rodina. Spřátelí se se svým novým sousedem, nezaměstnaným hypochondrem, kterého živí jeho žena pracující v místní prodejně. Unavená životem a starostí o dva syny, všimne si vyhazovače z nočního klubu. Ten ale miluje striptérku. Ta však čeká na otce svého dítěte, který sedí v nedaleké base, kde pracuje náš bachař. Drama o současné době a lidech, kteří jsou obětmi i strůjci jejích běsů. (Falcon)
(více)Videa (1)
Recenze (137)
Hodně experimentální kousek, který se utopil v tom, kolik nám toho chtěl přinést a nepřenesl, nebo se mu to nepovedlo. Je zde spousta scén, které jsou nedodělané a divák si tak sám musí vypredikovat, co tím autor chtěl říct, což chválím, ale někdy toho bylo až moc. Herecké výkony skvělé ať už Roden, Vlasáková, Hanuš či v tu dobu ještě Česku neznámý Godla, který se proslavil až v seriálu MOST!. Zajímavý kousek. 6,5/10. ()
Jde o jakýsi antický nadreálný svět, kde jsou lidé vyšinutější, náhody samozřejmější, řeč tezovitější a dějové oblouky (přičemž kam směřují, je jasné zhruba od poloviny) vám narážejí do obličeje na každém kroku. Je to trochu impozantní a hodně chtěné. Místy legrační. Hodně to vypovídá, ale nevím o čem. Bojím se, že se trochu projevuje, že Václav není s prostředím, o němž vypráví, úplně propojený. A bohužel při natolik zvýšené panoptikálnosti se pohybuje tak trochu v uncanny valley. ()
Moc rád bych šel v hodnocení vejš, téma je mi blízké a jsem rád, že se Václav nebojí nastavovat zrcadlo naší společnosti, která je prolezlá zbytečnými strachy (na druhou stranu tady nebydlí, takže to zase takový hrdinství není), dokonce jsem snad pochopil i barevné proměny, na který kdekdo chrlí hněv, jenže ten film se mnou - hlavně ve II. polovině a už vůbec ne v závěrečné dvacetiminutovce - nic moc nedělal, a tak jsem se tentokrát (na rozdíl od Cesty ven nebo Mariana) s režisérem pocitově minul. ()
Petr Václav nedomyslel, že k - pravděpodobně - sociologické analýze údajného dneška (přičemž je celé Nikdy nejsme sami vsazeno do jakéhosi podivného maloměstského nevypočitatelného bezčasí) nestačí vsadit celý film na dvě extrémně z normálu vybočené postavy. Pokud to mělo být alibi pro neméně absurdní zvraty, budiž, ale v rámci nějakého, snad existujícího, původního záměru asi čekám něco o poznání uvěřitelnějšího. Celé je to výborně zahrané i natočené, ale v nemálo okamžicích skutečně nesmírně prvoplánové. Jediná škoda, že Václav plýtvá silami na utváření nějakého mimózního univerza. K zaražení je to předně proto, že takový film následoval po výborné - tedy všední realitou svázané - Cestě ven. ()
Artovka, ktorá je stráviteľná len pre užšie publikum a ktorá sa diváka pýta, ktorý rozmýšľa, či vlastne moralizuje, nemoralizuje? Vydáva nejaké posolstvo, či nie? Rozpráva len príbeh a divák si z palety farieb utvára vlastný obraz? Priznám sa, že sám neviem. Ale každopádne vďaka za tento film, nemožno byť každý ,,normálny,, a šablónovitý. Ako film , tak aj človek. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (3)
- Film byl natočen v Senicích. (SONY_)
Reklama