La La Land

• USA La La Land (více)
Trailer 15

Moderní pojetí klasického hollywoodského milostného románu umocněné skvělými písničkami doprovázenými velkolepými tanečními čísly líčí vášnivý milostný vztah od něžného vzrušení rozvíjející se lásky až po trpké zklamání z velkých ambicí. (Freeman Ent.)

Videa (26)

Trailer 15

Recenze (1 155)

Traffic

Po nadhodnocovaném, exhibicionistickém Whiplashi se u mě Chazelle plně rehabilitoval. Pokud La La Land byl tím, k čemu doteď směřoval (debut Guy and Madeline on a Park Bench by o tom vypovídal), pak je všechno odpuštěno. Bál jsem se, jak to bude s tím záměrným amatérismem a autentizací, ale podle mě to funguje výborně - třeba vypadávání z role při společném zpěvu u piána, které by se jindy dostalo až na DVD/Blu-ray do gag reelu, je fakt kouzelné. Zároveň se to pod roušku "nezávislého" pojetí muzikálu nijak nerozpadá, ale naopak to má precizně načasované vyprávění a skvělou kameru a střih. Popravdě nevím, co proti tomu kdo může mít, pokud není zapšklý cynik nebo úhlavní nepřítel jakýchkoli muzikálů. Po velmi dlouhé době hollywoodský film, na který bych s chutí šel do kina několikrát po sobě - takovouhle ryzí dávku dopaminu jsem od továrny snů nedostal ani nepamatuju. ()

RedAK

Jáááá chci tančit jako motýl na měsííííci, ale nedokáááážu vzlétnout ani potisíííící, duc duc duc, záááávidím všem nádherným holubůůůům, že nemusí používat metro k přestupůůůům, duc duc duc.♫ „Ježiš, holky, jsem blbá servírka a tak strašně moc bych chtěla být herečkou! Co mám dělat?"- „Ser na to a pojď pařit!" - „Tak jo." ♫Podzimní listí plachtí napříč růžovým ráááájem, la la la, a já zas nemám ani na náááájem, la la la, duha lásky se tyčí nad naším obzoréééém, la la la, opět se musím nějak vypořádat s exekutoréééém, la la la.♫ „Tywoe, Rájene, z tebe teču, máš daleko lepší prstoklad než můj starej!" - „A tos ještě neviděla můj trombón, holubičko!" ♫Milujeme se ve vichru vášně, hvězdy nad námi svítí… svítí… svítí, milujeme se jako nikdy, jsme krásní jako luční kvítí… kvítí… kvítí, no tak lásko pevně mě chytni… chytni… chytni, a svoje srdce mi poskytni… skytni… skytni.♫ „Pochop to už, beru tisíc babek tejdně a dělám práci, která mě baví!" - „Na to se vyser, musíš si jít za svým snem! Prostě si otevři ten debilní džesklub a minimálně já ti tam chodit budu, bude to emejzing, uvidíš!" ♫Tarararyptatýda dů, dada dáá daratada dáá, tytyty tydydůtyty, ryptytý, tytyty tydydůtyty, ryptytý, taratypta dýdýdů, rypta dýdydů, dada dáá daratada dáá, rypta dýdydů.♫ „Já vím, bejby, bydlíme ve městě s milionem obyvatel, ale co kdybysme náhodně zašli do pajzlu, kde dělá ten úpa božskej Rájen? Hodíme tam na sebe dojemnej pohled a zas půjdem.“ - „Tak jo, do piči, vemu to tudy.“ ♫Jedna láska tiše vadne, druhá zase živelně pučí, chlapec pomalu chladne, jeho dívka ve slzách bučí, vrkúúú vrkúúú, kdo z nás dvou to utnul, mohla to být láska nekonečná, osud si sprostě dupnul, byla jsi pro mě jedinečná, vrkúúú vrkúúú.♫ ….. No, a to je zhruba kompletní děj filmu. Takže proč čtyři? Protože je to řemeslně dokonalé, vizuálně podmanivé a já se nechávám dojímat moc rád. City of Stars si budu broukat ještě hodně dlouho! ♥ Edit: Soundtrack už přes půl roku obývá můj telefon. Vedle projevů Adolfa Hitlera jde o jedno z mých nejpřehrávanějších alb. Zvedám na pět. ()

sheen

Můj letošní favorit Oscarů. Whiplash se mi líbil ale v La La Landu jde Chezelle ještě hlouběji, ač je to naprosto "jednoduché", tak je to složité. Opravdu povedená stylová/muzikálová romantika, příběh honu za sny, za osudem, láskou a o životních rozhodnutích. Gosling a Stone se ukázali v Crazy, Stupid Love a tady jsou ještě v lepší formě. [CSFD premiéra Kino Lucerna] ()

castor

Moulin Rouge a pak velká mezera. Teď ji vyplňují dva snílci, kteří jsou nejprve zaseknutí v dopravní zácpě, ale hlavně ve svých životech. Ona touží být herečkou (sakra, kdo by ji neobsadil?), on hájí jazzovou klasiku, jenže na ni už málokdo slyší. Potkají se ve městě umírajících snů, budou snít dál, tančit i zpívat v komornějším balení a hlavně se budou milovat. A my je. Kouzelní Emma Stone a Ryan Gosling k sobě na plátně potřetí doslova přirostli, je radost sledovat je (ač nejsou žádní velcí zpěváci nebo tanečníci) i nápady Damiena Chazelleho, který několikrát vymění kabát a který se zatraceně rychle drápe na vrchol. Pastelové barvy, retro šatičky, starý kabriolet, mladík shrbený nad piánem, atmosféra. Texty jsou moc fajn, ač hudební čísla tak úplně nestrhnou. Ani nemají. Když už ale hledat chybičky, tak to občas úplně nevtáhne, místy ztrácíme dech, asi i proto, že zápletka filmu je přeci jen trochu fádní. Emma Stone má krapet víc prostoru a Oscara by si zasloužila už jen za úžasnou scénu, kdy ON přijede za NÍ k rodičům. Magická pohádka. ()

Jamal

Muzikál, kde se tolik nezpívá ( a je to škoda ) a který by mohl mít klidně o půl hoďky méně. Děsivý začátek a úžasný konec! Zaujala mě zajímavost, že původně měli hlavní dvojici hrát Miles Teller a Emma Watson. Ta představa mě tak trošku vyděsila, protože Ryan s Emmou "Stone" byli dokonalí. Oba dva neskutečné charisma a určitě si oba tímto zajistili nominaci na Oskara. Hlavně Emma v roli Mii byla výborná a podle mě má k sošce zatraceně blízko. Film určitě bude bojovat o sošky na více frontách - za hudbu, výpravu, film atd., takže držme palce. Za **** dávám za občas zbytečnou zdlouhavost a zvláštní retro začátek. Každopádně do třetice všeho dobrého a dle mého Damien Chazelle to opět zvládnul na ****, a před tímto mladým režisérem smekám. Vtipná role J.K. Simmons, když to porovnáme s Whiplashem. ()

Zajímavosti (58)

• Když Sebastian (Ryan Gosling) a Mia (Emma Stone) tančí na píseň „A Lovely Night“, Sebastian se rychle otočí kolem pouliční lampy a během toho provede lehký výpad. Jde o odkaz na slavný muzikál Zpívání v dešti (1952), kde stejné pohyby udělá postava Gena Kellyho. (Shizle)
  • Sebastian (Ryan Gosling) vezme Miu (Emma Stone) do jazzového klubu a vysvětluje jí, jak vidí jazz on. Při jednom záběru mu přes čelo visí pramen vlasů. Následuje střih na Miu a zpět na Sebastiana a je vidět, že pramen zmizel. Ihned další střih na Miu a na něj a pramen se opět objevil. (Mydlivoj)
  • Emma Stone má s postavou, ktorú stvárňuje vo filme veľa spoločného. Mia nedokončila školu, aby si v L.A. splnila svoj sen stať sa herečkou, rovnako ako Emma Stone, ktorá v 15. rokoch predčasne ukončila školu a odsťahovala sa do L.A. s rovnakým cieľom. (Lulu13)