Režie:
David MrnkaKamera:
Martin ŠtrbaHrají:
Ayelet Zurer, Robert Gant, Daniel Rchichev, Karina Rchichev, Taťjana Medvecká, Vica Kerekes, Igor Orozovič, Jaromír Dulava, Marián Mitaš, Vladimír Javorský (více)Obsahy(1)
Film Milada je inspirován osudem a životem JUDr. Milady Horákové, který se dotkl mnoha lidí. Odehrává se v letech 1937 – 1950 a vypráví příběh ženy, v jejíž osobnost a životě byly morální principy zakořeněny tak silně, že se často ve svých rozhodnutích řídila více svým svědomím než srdcem, a to i za cenu ohrožení vlastní rodiny a sebe sama. Milada Horáková byla popravena 27. června 1950 i přesto, že tehdejší prezident Československé republiky dostal mnoho žádostí o udělení milosti. O její milost žádali např. Albert Einstein, Winston Churchill nebo Eleanor Rooseveltová. Ústředními tématy filmu jsou svoboda, boj za demokracii, pravda, láska, naděje, moc a oběť, které jsou velmi aktuální i dnes. Cílem filmu je přiblížit osobnost Milady Horákové, její život a osud, nejširšímu publiku v České republice a v zahraničí. (Bohemia MP)
(více)Videa (3)
Recenze (363)
Hned vysvětlím a budu stručný. Když koukám na film, potřebuju cítit, že jsem s herci na plátně. To ale není možné, když na tom plátně nejsou ani sami herci, prokristapána Boha jeho! Co je to za podělanej nápad obsadit do českého filmu tři cizince a kvůli nim pak předabovat všechny okolo? Jestli jste si pane Mrnko myslel, že jde naslintat emoce ve studiu do mikrofonu, doporučuju vám vzít peněženku a jít se na ten váš paskvil podívat. "Měla jsem krásný život", řekla na konci Milada a zatloukla poslední hřebík do rakve. ()
Ten film má hodně problémů. Přízvuky prostě nefungují, i kdyby to byl vážně jen problém výhradně českého publika. A předně neexistuje gradace, struktura, a vše jen monotónně jede kupředu. Ayelet Zurerová se podle všeho roli hodně věnovala - hodně se snažila pochopit, co se děje uvnitř Milady, a vžít se do jejích konfliktů. Bohužel se to nedaří promítnout na plátno a její Milada je jen tichý monolit. Na druhou stranu v některých momentech ona katatonicky neměnná apatie filmu vyvolávala přesně ten stísněný pocit bezvýchodnosti, jaký se k námětu hodí - i když si nejsem jistý, nakolik jde o záměr a nakolik o náhodu. Nechytám se za hlavu nad příšerností filmu - podle mě by nějaké zásahy (střih? první verze filmu měla přes tři hodiny) ledasco zmohly. PS: Měl jsem tam hrát novináře v davu, ale nakonec mi roli sebrala Drtinová. Takže odečítám v hodnocení 300 % a můžou si za to sami. :-( ()
Na Mrnkově Miladě nejvíc oceňuju, že vznikla mimo ty tradiční české struktury. Zdánlivě je to český film jako každý jiný, v menší roli je tu Geislerka, ve větší Chýlková, nechybí Medvecká, Kerekes, Javorský, Mihulová, Dobrý... ale Horákovými jsou Ayelet Zurer a Robert Gant, což je vysloveně dobrý tah. Téma je zpracováno bez dohledu těch našich klasických zpátečnických institucí, hlavním investorem byl Netflix, EFB a DFG. Tady není o čem pochybovat. ()
O Miladě Horákové jsem toho měla hodně načtené a upřímně na tenhle film jsem se třásla už dlouhou dobu. Se zvolenou Ayelet Zurer do hlavní role jsem moc nadšená nebyla ale nakonec mi spadla brada. Ta podoba s Miladou ve filmu je neuvěřitelná. Ayelet dokázala ovládnout její mimiku a gestikulaci. Ve filmu je několik nepřesností, ale druhá polovina filmu, kdy je Milada zatčena je nejlepší. Běhal mi mráz po zádech, objevili se u mě emoce a plakala jsem asi čtyřikrát. Milada Horáková měla těžký život a bojovala za naší zemi, tenhle film nám ukazuje blíže její osobní i pracovní život, ale hlavně ukazuje, co se dělo za dob Komunistů. ()
To je tak, když se do tématu "vosí hnízdo" pustí člověk, který má sebevědomí a umí sehnat prachy, ale naprosto se mu nedostává talentu. Jak scénáristického, tak režisérského. Na tenhle snímek jsem nespěchala, o paní Horákové mám načteno dost, ale že je ten film až tak špatný, to jsem vážně nečekala. A nemá snad cenu ty nedostatky ani vyjmenovávat, málokdy se nepovede skoro všechno jako v tomto případě. ()
Galerie (28)
Zajímavosti (17)
- Horákové vila je stejná jako dům hlavního hrdiny filmu Balada o pilotovi (2018) a jeden z interiérů v Případu dvou básníků (2019). Všechny filmy vznikaly přibližně ve stejné době. (klukluka)
- Film se natáčel kompletně v angličtině, kterou mluvili i čeští herci. Česká verze vznikla až v post-synchronu. (hansel97)
- Hlavní představitelku Izraelku Ayelet Zurer nadabovala Lucie Trmíková. [Zdroj: Týdeník Televize] (M.B)
Reklama