Reklama

Reklama

Gina (Blake Livelyová), která v dětství přišla o zrak, spoléhá na oči svého manžela Jamese (Jason Clarke) – zdá se, že tato závislost utužuje jejich vášnivý vztah. Když se ale Gině naskytne příležitost podstoupit transplantaci rohovky a začne znovu vidět, jejich život a vztah se obrátí vzhůru nohama. Mladá žena si totiž začne uvědomovat znepokojující realitu jejich manželství. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (44)

kingik 

všechny recenze uživatele

Bravurně odvedená slepota. Marc Forster by měl točit jen psychologické filmy. Bravurně si s často propíraným tématem vyhrál, plus vynikající přechod u nevidomé z fáze slepoty do vidění na jedno oko. Snad první film svého druhu, u něhož si divák uvědomí, že si má zrak chránit jako bulvy v kebuli. Nejhorší je, že neuvidí kozy, pekáče, ovšem to je jen zlomek zrakového vjemu. O Blake Lively se říká, že lépe vypadá než hraje. Tak s tím nesouhlasím, je ale fakt, že měla tentokrát schopného partnera. Jason Clarke ve své kreaci podává nejzajímavější herecký výkon své dosavadní kariéry. A pak je zde na přetřes její vytuněné poprsí. Lively s Clarkem spolu rozehrávají pestrou (vizuální) hru, kdy návrat zraku slepé barbíně změní dosavadní vyrovnaný průběh manželství a jeho priority. Vzala si ho, když byla nevidomá, až uviděla, koho měla po celou dobu po svém boku, už ho tak nelovískovala. A z upjaté ženy se stala rázem žena s vizáží kurviska. Neméně poutavá je i technická stránka filmu, respektive znázornění pasáží očima slepce, kde dominuje skvělá vizualizační kamera Matthiase Koenigswiesera. Je jich zde velké množství a jsou pěkně vypiplané. K intenzivnímu zážitku také přispívá hudební doprovod Marca Streitenfelda. Film se i lehce vrhá do soft erotiky, nevychází mu to jen v rovině thrilleru, kam nakoukne jen velmi nesměle a nevýrazně. Forster natočil svůj technicky nejnáročnější film. Pokud chce ještě někdy v budoucnu zavadit o prestižní filmová ocenění, měl by se věnovat podobným psychologickým tvarům. 10/10 ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Zajímavý nápadem, nesmělý zpracováním. Thriller o hendikepované Gině, která je slepá, ale operace jí dává naději alespoň u jednoho oka. Osobně oceňuji každý film, který má v hlavní roli hendikepovanou postavu. Škoda ale, že následný příběh je jak smíchanina růžové knihovny a 50ti odstínů šedi. Zbytečně moc erotiky, málo napětí, hodně vztahových výkrutů a nepříjemná ztísněnost, která dělá všecko proto, aby Vám film zprotivila. Přitom vizuálně má moc hezké momenty. ()

Reklama

LIVINGDEAD odpad!

všechny recenze uživatele

Prý znepokojivou realitu jejich manželství.... Já čekal thriller.... že ženská najednou začně vidět a zjišťuje, že má manžela vraha, který např. zabil i její rodiče... dále, že si představovala, že má manžela krásného atleta a přitom, je to starý páprda a on ji to zamlčel.... ****No a realita? Film je o chlapovi, který je hnusný jako prdel a slepé krávě, která začne na jedno oko vidět a jakmile uzřela svět, myslí si, že je TOP MODELKA a přitom je také hnusná jako noc. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Vypadalo to tak nadějně. Blake je nádherná a krásně se na ní kouká. Jen sem si celou dobu říkal, kdy se tam konečně něco začne dít, kdy přijde drama, nebo napětí a ono nic. Film jede po celou dobu ve stejně utahaném tempu jako na začátku a pár originálních nápadů v úvodu, nedokáže pozornost udržet celé dvě hodiny. Šílená nuda. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Podobně smíšené pocity jako před lety s Hranicí života (2005), řekl bych. Formálně ozvláštněné jsou oba snímky, ovšem tehdy to bylo o namáhání mozkových závitů (ač se stejně zvláštními výsledky), tentokrát nám režisér Marc Forster předkládá dějově poměrně prostý snímek. Blake Lively kdysi přišla o zrak, takže je z velké míry závislá na manželovi Jasonu Clarkovi. Jenže poté, co se naskytne možnost transplantace, je všechno jinak: ona poznává barvy života, jeho začíná znepokojovat, že se před krásnou (a dosud zranitelnou) ženou rozprostírají nové možnosti. Vizuálně je to znovu pecka, Forster je interesantní a minimalistický, hraje si s obrazem, sype nápady. Navíc má od začátku své kariéry chuť experimentovat, být žánrově rozličný (například jeho poslední přírůstek je Kryštůfek Robin, což hovoří za vše). Surrealistické vsuvky jsou sice už lehce zbytečné, na druhou stranu je fajn ty drobné náznaky a intriky rozpoznávat. Dialogy (a obecně rozpory ve vztahu) místy tahají za uši, Blake nicméně znovu krásná a dokazující, že to s ambicióznějšími projekty myslí vážně. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (1)

  • Film měl premiéru na Torontském filmovém festivalu v roce 2016. (kellne)

Reklama

Reklama