Stopy spravedlnosti

• Česko Nebezpečný cizinec (více)

Jeho rodina se stala obětí IRA. Policie případ neřeší. Je čas se pomstít... (Filmbox)

Recenze (342)

H34D

Snaha vytřískat ze stárnoucí kung-fu legendy ještě pár ostrých kopaček a efektních přemetů je chvályhodná, Chackie Chan totiž rozhodně nepatří do starého železa. Jeho nasranost sice nepůsobí tak mocně jako odhodlání k pomstě Arnolda, Slye, anebo Keanu "Wicka" Reevse, ale dá se na to koukat. Na co už se koukat moc nedá, je způsob, jakým je celý příběh vystavěn. Pomineme-li zbytečný úvodní emo patos, tak scénář je i nadále konzistentně dementní. Postavy si počínají tak nelogicky, až to hatí celý zážitek z filmu. 5/10 ()

Ouwen

Na film jsem se těšil opravdu hodně, patřil k mejm nejvíce očekávaným. Moderní akce se zdrceným Chanem, odehrávající se v Británii, kde sekunduje Brosnan, politické prvky a aktuální téma, poháněné pomstou. Krása prostě. Dostal jsem však politické drama s akčními prvky a ačkoliv mohlo být akčních scén více, i tak jsem doslova nadšený. Campbell mě naprosto uchvátil vizuální stránkou, režií a stylem, jak snímá akční scény. Lahodné ozvučení, když se pálí ostrejma, lehce třesoucí se kamera během soubojů, které působí živelně, těkavě, dynamicky a realisticky. Inovativní prvky. Kulometová kadence úderů, těsné prostory, plno stealth akce, různé pastičky, tiché likvidace, Chan prokazuje kreativitu a čte okolí. Zpočátku kulhá a divák si říká "wtf, tenhle dědula že se postaví proti IRA?!" ale to, jaké stunty si tam dovolí a efektivitu, mu můžou mladší závidět. Pomsta je jediné, co mu v životě zbylo a tak nemá co ztratit. Malej bonbónek v podobě swat jednotky, po výstroj až s výslechy "já se s tebou děvko srát nebudu", rozhodně potěší a Cliff Martinez filmek podepřel monumentálním soundtrackem, každej hudební motiv působí nervózně, graduje a hladí sluch. Objeví se i nějakej ten solidní twist, prostředí Británie oku lahodící, je svěží a film mi utekl opravdu rychle. Finální zúčtování kulervoucí, a málem mi z nervů popraskalo pár žil, měl jsem chuť si trhat vlasy. Líbí se mi aj ten odstup dvou hlavních aktérů, kde každej má své motivace a vzájemně se prolínaj jejich cesty k cíli. Proto se neustále mění a vyvijí vztahy (hlavně události po fightu v lese mezi Chanem a mladým stopařem, nebo akt manželky Brosnana z určitých a pochopitelných důvodů), a celkově jsem sledoval zaujatě tuhle jízdu. Jackie Chan na to ještě má, mno a jelikož zdejší akční scény jsou prvotřídní, chvíli si filmek ponechám ve složce a rozhodně si každou akcičku pustim několikrát, protože to bylo jedným slovem WOW :-) a co teprve celej soundtrack, hmm ;-) ()

Kaka

Přesně to co čekáte když se podíváte na titulek filmu. Hlavní hrdina 1 a revenge story z východu. Akce, politika a hlavní hrdina 2 ze západu. Jak už vyplývá z kolonky režie, tak řemeslo velmi solidní, akce přehledná, ale je jí zatraceně málo. Na politický thriller je to příliš přitažené za koule a na čistokrevný akčňák málo akční. Hudba ala Sicario je obšlehlá až za roh. Ovšem funguje i tak velmi dobře. Dá se na to dívat, v pohodě to zvládnou fandové akční zábavy, Chana a Brosnana, potažmo ti kterým vyhovuje akčně dobrodružná nota Campbella. ()

verbal

O IRA už byla natočena spousta nudných, narkoleptických a užvaněných patetických sraček, plných keltských morálních dilemat, jestli pokojně bučet za Bětku nebo masakrovat anglosaské civilisty. I po zneužití většího množství než malého bych ještě do včerejška považoval za žertovně absurdní pičovinu, že někdy uvidím jeden z nejkulantnějších napínačů o irských armějcích, který produkčně zmákne a zacáluje Pekingvůd a hlavní roli bude hrát Čenovic Džudyna. A bác ho, nic není nemožné, voršprung durš technik a tak… Nic jsem perorálně ani pernasálně nepožil, a přesto zřel fuckt fajnový kousek, zcela prostý Džekího obvyklého opičího čurákování, přímočarý, zábavný a svižný, s pestrým a chytrým hlavopatoidním scénářem a solidní výpravou, v němž skvěle pózující Pírs šarmantně oprášil svůj šinfejn akcent a Šimpymu to i v mumifikačním věku kope jako zamlada. A tak starý unavený ťaman ukázal MI 1-6 jak na to, přičemž během chvilky se zenovým klidem udělal z Belfastu místo, kam odteď budou Velkobrity kdovíproč stále hrdě vykrmovaní paraziti, tedy slizký degenerát Karlík a senilní korunová bába, nadšeně každý rok jezdit na bezpečnou dovolenou. Plná palba. ()

Niktorius

Problémů ten film má víc, ale že je život krátký a lidé na internetu neradi čtou dlouhé texty, tak zmíním jen tři největší: 1) The Foreigner sestává z dvou hlavních vypravěčských linií, které se sice občas protínají, ale nikdy doopravdy nekooperují a divák se nemůže zbavit pocitu, jako by někdo sestříhal dva nesouvisející filmy dohromady. 2) Na Jackiem Chanovi sice stála celá propagace, ale kdyby ve filmu nebyl, nic moc zásadního by se nestalo.To hlavní se děje v linii Brosnana, Jackie se jen párkrát objeví a něco vyhodí do vzduchu / někomu nabančí. A nedostatečnost / neplausibilnost jeho motivace je kapitola sama pro sebe. Čínsko-vietnamský badass, kterého Jackie hraje, totiž ve své cestě za pomstou uvažuje následujícím způsobem: "Moji dceru zabil útok, k němuž se přihlásilo cosi jako IRA -> tady tento politik je Ir, takže určitě o útočnících něco ví, půjdu se ho zeptat -> ha, on mi říká, že o teroristech neví nic, ale je to Ir, takže určitě lže, budu na něj tedy páchat bombové útoky tak dlouho, dokud se nepřizná!" Nic logičtějšího opravdu vymyslet nemohl, že? 3) Brosnanova linie, která je kombinací rodinného melodramatu a konspiračního politického thrilleru, by mohla být fajn, kdyby však nebyla směšně šablonovitá a nevypadala jako něco, co se sem omylem přeneslo trhlinou v časoprostoru - nejpozději z počátku 90. let, kdy vyšla kniha, kterou The Foreigner adaptuje. Ostatně, jak moc aktuální byla v roce 2017 hrozba terorismu ze strany IRA? A jak moc absurdně v roce 2017 vypadá, pokud jsou postavy Irů vykresleny podobně stereotypně jako postavy Arabů v Delta Force s Chuckem Norrisem? I zde se prostě projevuje nešťastná rozeklanost celého filmu - akčňák o bývalém vojákovi, kterému zabili dceru / manželku / psa / křečka si absurditu a žánrové stereotypy může dovolit, aniž by mu to ublížilo. Politický thriller si ovšem zplošťování komplikované reality na povrchní stereotypy dovolit nemůže, nechce-li tedy být podobně zajímavý a podnětný jako diskuze na Novinkách. ()

Zajímavosti (8)