Naši hrdinové za zvuku metalu obětavě bojují o každý metr bitevního pole, aby zachránili město Hawkins. A spolu s ním celý svět. (Netflix)

Recenze (104)

Flopik

Dĺžka celovečerného filmu a potrebná bola teda každá sekunda. Po prvých 20 minútach nastane finále, ktoré trvá až do konca a strieda jednu neskutočnú scénu za druhou. Vy len pozeráte a bojíte sa o svojich hrdinov. Ako som písal na konci predošlej série, je to masterpiece. Emócie, zimomriavky a obrovské nadšenie, kde som len pozeral s otvorenými ústami. Opäť zapojenie Kate Bishop navodilo husinu. Nevyhli sme sa zase ani slzám. Každá jedna postava dostala priestor a na piatu a finálnu sériu to teda navnadilo neuveriteľne. Zas a znova, Stranger Things nemá na poli seriálov konkurenciu. ()

BROKEN_

Nemám slov. Dufferovi předvedli podívanou, která už vůbec nepřipomíná seriálovou tvorbu. Má to obrovský srdíčko. Neustálý příval emocí (brečel jsem jak malá holka), zatraceně dobrý vizuál, tolik nezapomenutelných momentů.... v těch superlativech bych mohl pokračovat. Tohle se zkrátka musí vidět. 5 série má před sebou těžký úkol. Držím palce a modlím se ať se jim finále tohoto famózního seriálu povede. :-) ()

tomik99

Na jednu stranu si cením, že dělají takovéto filmové epizody, na druhou stranu to až na ten děj bylo až moc dlouhý. Chápu, že některé věci chtějí nechat procítit, ale místy se poslední dva díly vlekly. Škoda, že odkráglovali novou a zajímavou postavu. Max je sice super, mám ji rád, ale tvůrci se musí učit zabíjet i své staré a dlouhodobé postavy. Teď odhalili záporáka a já vůbec nevím, co nám chtějí příště ukázat. Už teď se seriálem dostáváme do menší slepé uličky, tak snad vědí, co dělají... ()

Hellierer

Spíše zklamání. Na můj vkus už opravdu příliš dlouhé a přespříliš emocionálně vyšroubované. Stále je to ultimátní blockbusterová zábava, kterou táhne vymazlený vizuál, vzdávání holdu hororovým klasikám a hlavně skvělé postavy (Eddie rules), díky nimž člověk odpustí ty občasné scenáristické blázniviny (narozdíl třeba od Obi-Wana), ale ta jakási rozvláčnost tomu už opravdu trochu ubližuje, stejně jako linie s El zase už poněkud nudí (ač je esenciální pro celý příběh). ()

stitch7

/// Stopáže jsem se bál, ale nakonec nebylo proč. Dvě a půl hodiny mi utekly až překvapivě rychle, což je velké plus. Tvůrcům ale fakt chybí odvaha se zbavit nějaké z hlavních postav, u těch vedlejších to ale, koukám, není problém. Když se nad tím otravným klukem co spustil hon na Eddieho vlastně slehla zem, bylo to spíš k smíchu - tahle celá zápletka tak vlastně šla do hajzlu a smrtí se navíc nemusí nic vysvětlovat jiným postavám, žejo. A i když návrat Hoppera a Joyce výsledné dění ovlivnilo, stejně to působilo na sílu a spíše jako by tvůrci nevěděli, co jim na poslední epku vymyslet. A Venca je až přííííliš pomalej. Takhle to nezní na čtyři hvězdy, že? Jenže ono to furt má vtipné chvilky a na konci mě to přeci jen dojalo, takže tak. ()

• Joseph Quinn (Eddie) pro americký týdeník Entertainment Weekly o kytarové scéně prozradil: „Nic z toho, co slyšíte, ve skutečnosti nejsem já, ale v pozadí hrála druhá stopa, se kterou jsem se snažil pro vizuál držet tempo.“ Robert Trujillo na svém Instagramu zveřejnil informaci, že jeho syn také spolupracoval na kytarové části, a ku pomoci mu byl i Kirk Hammett, kytarista kapely Metallica a jeden ze skladatelů „Master of Puppets“. (DarweyD)
  • Píseň, kterou hraje Eddie (Joseph Quinn), je „Master of Puppets“ od metalové kapely Metallica. Zasazení skladby je příhodné, jelikož se série odehrává v březnu 1986. To znamená ve stejném měsíci, jako vyšlo stejnojmenné album „Master of Puppets“, které vyšlo konkrétně 3. března 1986. Postava Eddieho tedy měla jenom pár týdnů na to, naučit se skladbu zahrát. (Karlosik_4)