Nancy má děsivé vize. El zvládne důležitou zkoušku. V Hawkinsu pak parta shání zásoby a chystá se do boje. (Netflix)

Recenze (48)

tomik99

Dobrý díl, ale už by to chtělo i víc sestříhat. Některé scény jsou opravdu zbytečně natáhlé. Zápletka v Rusku se zbytečně prodlužuje a vlastně i shánění zbraní nám zabralo hodinu epizody. Jako furt to má tu správnou atmosféru, jen všechny scény jsou zbytečně delší, roztaženější a to není vždy ku prospěchu. ()

peetrejr

Najnudnešia časť série. Prepáčte ale ak mala Brennerova smrť vyzerať ako totálne emotívna scéna, kde mi majú slziť oči, tak nie. Veď Bože, ten muž zobral deti svojim rodičom, držal ich ako nejaké pokusné králiky niekde v laboratórii tvrdil im že ich rodičia sú mŕtvi, nechal sa nazývať ,,papa" a ešte nakoniec unesie El a proti jej vôli, síce jej navrátiť sily, lenže na konci ešte žiada o odpustenie? Akože vážne? A aby toho nebolo málo tak Joyse s Murrayom zachránia  Hoppera, Mike s Willom a feťákmi majú emotívne plakačky kde sa Mike opúšťa ale Will mu dodáva nádej a motivuje ho. A najprv sa z toho rozplače iba Will a Mike stále robí akoby neexistoval. Dospeláci a deti, ktoré ostali v Hawkinse chcú poraziť Vecnu aj keď je tak silný ale oni to istotne zvládnu a jediná kto ho môže poraziť je naša mocná El, ktorá sa opäť dostáva do deja. Finále sa bude snažiť byť veľkolepé ale predsa tu ešte bude piata séria, takže neočakávam nič extra od poslednej časti štvrtej série. ()

Damnsinead

Byla bych nadšenější, kdyby El tatínovi zakroutila krkem sama, ten chlap mě vytáčí už od první řady. Navíc,  finále se blíží, a poslední dvě epizody byly vždycky ty nejnapínavější, ale čtvrtá série tohle pravidlo porušila. Až na výbornou epizodu 'Dear Billy' všude zavazí stopáž jak pro celovečerák, místo, aby se jednotlivé dějové linky pomalu setkávaly, jsou pořád rozházené. Nejvíc by tomu prospěla střižna. No uvidíme, co přinese finále, doufám, že to nebude tak zdlouhavé jako většina čtvrté řady. ()

Bobbyk69

Čekala jsem měsíc na tento díl kvůli rozdělení dílů a musím říct, že mě trochu zklamal. Čekala jsem od této epizody, která se jmenuje Papa, že trochu více rozebere jeho život předtím, proč udělal věci, co udělal, než ho prostě zabije. Oproti předešlým dílům se mi zdá i slabší. Mám pocit, že její velká část je o ničem, prostě postavy se chystají na boj a vedou mezi sebou dialogy, ale žádná větší akce nebo tak něco... Doufám, že mi to vynahradí alespoň poslední epizoda, která má 150 minut a nebude to jenom ztráta času. ()

HellFire

Je to jasné, ten klučina co byl celou první sezónu v Upside Down je gay (ne, fakt si nepamatuju jeho jméno) a je zamilovaný do svého nejlepšího kamaráda. Ale je z toho strašně smutný, protože ho nemůže mít, protože on není gay a má Eleven. To je to hlavní, co jsem si z téhle epizody odnesl :D. Tahle rovina, kdy hlavní hrdinové řeší dospívání, což bylo prominentní zejména v první epizodě, je ale zároveň to nejnudnější na celé 4. sérii. Mimochodem, každá postava sedící vzadu v tom chatrném autíčku je tutově mrtvá, když ho rozstřílí Rusáci AK-47 :). V téhle epizodě jsem si uvědomil, jak moc mi vadí přehnané zvukové efekty a hlavně ten otravný borec co chce zabít členy Hellfire klubu. Jo a doteď nikdo nepřišel na to, že armáda zaútočila na dům a zajala jednoho bodyguarda? Počítal bych, že se budou hlásit každou hodinu, jestli je všechno ok. ()

• Nože připevněné k tyči do tvaru kopí jsou odkazem na film Predátor (1987), kde Dutch (Arnold Schwarzenegger) vyrobil stejnou zbraň v boji proti predátorovi. (NiWi)
  • Yuriho (Nikola Djuričko) helikoptéra je typ Kamov Ka-26, sovětská lehká helikoptéra běžně používaná pro práškování polí. (NiWi)