Bratříček Karel

• Polsko Braciszek Karel (více)

Karel Kryl polskýma očima. Nový pohled na legendárního písničkáře, který se stal symbolem Pražského jara, přináší ve svém portrétu režisérka Krystyna Krauze. (Artcam Films)

Recenze (70)

easaque

-4* Karla Kryla jsem poslouchal potají už před revolucí a tak jsem si nenechal ujít dokument, abych se o něm něco víc dozvěděl, když zemřel tak mladý a vlastně jsem o něm nic nevěděl. Rozhodně to byl idealista, jehož zásadní vlastností byl smysl pro spravedlnost, s kterou v normalizační době u nás nemohl fungovat. Měl básnické střevo a jeho písničky byli trefné a stále dokážou dojmout. Jeho životní příběh nebyl jednoduchý a vlastně se ani nedivím, že byl spíše mrzout. Nejspíš mu polská nátura byla bližší a tak ho v tomto dokumentu dokázala polská režisérka lépe vystihnout a natočit o něm poutavý dokument se spousty nejen dobových záběrů a rozhovorů. Svoji spokojenost dávám najevo čtyřmi hvězdičkami. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 2 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 1 /// CASTING: X (3*MAX) ] ()

Lukrecie

Premiéra Lucerna "Malý národ potřebuje velké legendy." Ač malý vzrůstem, byl obrovskou osobností. Nikdy neuhnul ze svých morálních zásad ani o píď. Celý život se zasazoval o hodnoty jako je pravda, láska a spravedlnost. Je smutné, že také kvůli tomu byl mnohdy nepochopen, nepřijímán a bohužel cizincem ve vlastní zemi. Byl taktéž vizionářem, překonal dobu. Je tristní, že historie se opakuje, více takových lidí je třeba v každé době. Ukázal nám, že je třeba charakterní opozice, jež hlásá pravdu. Tento dokument má obrovský význam. Je třeba, abychom takovou pochodeň nesly dál! Líbila se mi závěrečná slova režisérky. Čím to je, že ty nejlepší české osobnosti mají vždy ten největší ohlas v cizině??? ()

herr_carter

Všechno co patří ke Krylovi a je spojené s jeho tvorbou a tím jak žil, patří k tomu nejlepšímu - toto je zrovna vyprávěno polskýma očima a řada věcí patří k ne zcela tradičním klasickým dokumentárním věcem, líbilo se mi moc..je mi vždycky smutno, když se vcítím do tohoto umělce, který bojoval s větrnými mlýny.................moje hodnocení = 10 z 10. ()

kaylin

Karla Kryla jsem vlastně moc neznal, a tak jsem rád, že jsem se o něm prostřednictvím tohoto filmu mohl víc dovědět. Není dlouhý, ale přesto je zde dost informací, vypovídají zde zajímavé osobnosti a obrázek Kryla je podán ve vícero barvách, nejen v té zářivé, pozitivní. A pokud ho neznáte, tady zjistíte, že jeho hudbu znát budete. ()

vyfuk

Karel Kryl je pro mne osobně hrdina. Je to obrovská osobnost československých dějin a hlavně doby normalizační. Dostal jsem se k němu v náctiletých letech a oblíbil si jeho hudbu. Tenkrát jsem však ještě ani pořádně nevěděl jaká genialita se v tom skrývá. Poslední měsíce a doba obecně mi pomohla se rozpomenout, abych věděl jaké to vlastně celé bylo. A nějak vlastně i obnovil svou lásku k jeho textům a obecně českým protestsongům. Moc k tomu není, co říci. Zpracováno skvěle, hezky ukazující život umělce. Samozřejmě ne dokonale, ale o to moc ve výsledku nejde. ()