Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Bohem zapomenuté osadě v nekonečných horách, až někde na konci světa, se odehrává krvavá tragédie. muži z osady při střetnutí s vlky přicházejí o své ženy a děti. mladá nevěsta Verona unikne smrti jen o vlásek. zachrání ji desetiletý chlapec Goran. Uprostřed tohoto zoufalství porodí Verona dítě, holčičku Veroniku, kterou osudově přislíbí za nevěstu malému Goranovi z vděčnosti za záchranu jejich životů. zatímco Goran dospívá a čeká na svatbu s Veronikou, přichází do osady zbloudilý cirkus plný žen. Spolu s nimi přichází do osady i naděje pro opuštěné muže na znovuzrození osady. S touto nadějí poznávají osadníci prokletí mnohem horší než byli vlci... nenávist a závist, vášně silnější než láska, které v lidech po staletí dřímou, mají po probuzení stejnou podobu, jakou znali jejich předkové.

Scény černého humoru se střídají s akcemi plnými zhoubných vášní, odvíjejících se z osudového příběhu jedné nenaplněné lásky. Příběh dvou hříšných milenců je podobenstvím o konci světa, jak ho předpověděla bible i Nostradamus. Svět najednou už není kulatým světem, ostré hrany jej proměnily v malou hranatou destičku s pevnými obrysy, která plave vesmírem. stačí překročit její okraj a následuje pád do prázdnoty, možná do ráje. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (129)

BadCough 

všechny recenze uživatele

Keďže nemám veľmi napozerané Jakubiskove filmy 60-tych a 70-tych rokov, vskutku neviem, či Nejasnou správou vykráda sám seba. Ja som však týmto filmom bola úplne unesená. Svojrázny humor a postavy, magickú atmosféru prírody či fantastické scény stojace na rozmedzí skutočnosti, sna a fantázie diváka, netreba, myslím, vyzdvihovať. Páčil sa mi kontrast moderných a historických prvkov - nad stádom oviec a drevenými chalupami poletujúce helikoptéry a cirkusantská opica hrajúca sa s gameboyom. ()

Ony 

všechny recenze uživatele

Spolu s Kuřetem melancholik tento film tvořil dvojici největších filmových traumat mého raného mládí. Byla jsem přesvědčená, že už je nikdy neuvidím. Ale obrnila jsem se a po letech si dala obojí ještě jednou. O kuřeti jsem akorát zjistila, že je to nehorázná sračka. Nejasnou zprávu tak šmahem odsoudit nemůžu. Nějaká ta magie tam je, apokalypsa tam je, zábava tam je, lehce bizarní to je... Prostě vydatná slátanina. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Když jsem v době premiéry viděl snímek v kině, udělal na mě nesporně dojem, už jen proto, že zřetelně vybočoval z komerčních kolejí naší kinematografie 90. let. Zařadil jsem si ho do kategorie u nás málo viděného autorského artu, jenže od té doby uběhlo už 16 let, měl jsem možnost zhlédnout předchozí Jakubiskovu tvorbu i nemalý kousek světové kinematografie, takže mám s čím srovnávat a hodnotit. Oceňovaný Fellini, na kterého Jakubisko částečně navazoval, dokázal být v mnoha případech neuvěřitelně manýristický a samoúčelný a nejinak tomu je v případě Jakubiska. Ten má nesporně smysl pro vyhledání vhodných lokací, dokáže podivuhodně kouzlit s kamerou a při své pověsti je schopen oslovit přední herce a shromáždit přiměřený rozpočet. Jenže pro laciný efekt je schopný dopustit logické kotrmelce, nezdůvodnitelné anachronismy a nesmysly, sahá po nanejvýš diskutabilních kvazihercích a ze všeho nejvíc umělecky vykrádá sám sebe z úspěšnějších předchozích dekád. Jako celek působí film pateticky, křečovitě a přehnaně ambiciózně. V některých filmech přehrávají herci, tady přehrává sám režisér, kterému nakonec z jeho díla pod rukama vzniká kýč zaměřený na festivalové publikum. Jeho snaze nenapomáhá ani opětovné obsazení Deany do hlavní role. Velká herečka to nebyla nikdy. Chápu, že rodina musí držet pohromadě a Deaně udělal manžel radost, ale velký film obvykle vzniká z jiných pohnutek. Celkový dojem: 25 %. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Těžko mi hodnotit tento film, když jsem byl při natáčení, dělal rozhovory s Jakubiskem, Horváthovou, Luckou Vondráčkovou a a s Issovou u ní doma na zahradě opékal špekáčky... Jak jsem psal kdysi dávno v nějaké recenzi pro již smazaný server (FilmPub, původní Tiscali, možná DiViDi, už nevím), tento film je příkladem toho, když tvůrce dostane neomezené množství finančních zdrojů a přestane se kontrolovat a sebeovládat, takže do filmu dá všechno, co ho napadne. A takový film je přeplácaný, plný zbytečností. Zlatá cenzura a minimum peněz, fakt. Tvůrci tehdy museli jít na dřeň sdělení, osekat zbytečnosti, a najednou ty filmy dokonale fungovaly. Zde netuším, co je hlavní výpovědí, protože pan Jakubisko, jak si jeho tvorby vážím, se zde "vylil z břehů" a filmu chybí hlavní koryto, jednotné směřování a tah na branku. Jde jen o rozbředlou fantaskní feérii, která sama o sobě má své zajímavé momenty, ale jako celek tragicky selhává. ()

kersten 

všechny recenze uživatele

Jakubiskovi akosi nikdy neviem prísť na chuť. Každý film vždy dohovadí dajakou fantasmagóriou ktorá ma neskutočne irituje. V Perinbabe to bol lietajúci principál, v Tisícročnej včele obrovská včela, v Bathoričke množstvo peria, sviečok, fakieľ a nezmyselný muzikanti. Nejasná zpráva o konci sveta je však celkom z iného súdka. Z tejto filmovej lahôdky som unesená. Aj po niekoľkých rokoch som si pamätala podrobne jednotlivé scény. Celkovo dej, metafory, herci, príroda, zobrazenie..... Asi jediný Jakubiskov film ktorý stojí za to. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (19)

  • Juraj Jakubisko reflektoval, že "když jsem natáčel Tisícročnou včelu, měl jsem k dispozici skanzen, což tentokrát nepřicházelo v úvahu. Všechny chalupy totiž měly projít zemětřesením a některé i vyhořet, což ve skanzenech neradi dělají. Jakmile jsme tedy našli Bohem zapomenutý kout, kde roste jenom tráva a kde snad ještě člověk nidky nebyl, a chtěli začít stavět, přihlásilo se nám na sedmdesát majitelů toho kousku půdy a všichni chtěli velice dobře zaplatit." (NIRO)
  • "Nepřehlédnutelnou" postavu obryně ztvárnil ve skutečnosti muž, František Novotný. (Morien)
  • Na nesnadné natáčení v realistickém prostředí režisér Juraj Jakubisko vzpomínal: "Příroda byla silnější než já. Sníh nám napadal na zelené stromy mnohem dřív, než jsme předpokládali a hlavně potřebovali. Chtěl-li jsem film dotočit a neběhat ještě dneska s kamerou po kopcích, musel jsem improvizovat a některé své původní představy redukovat. Příroda je velice krásná, ale bohužel i naturalistická a vůči tvůrcům neuvěřitelně krutá. Víte, já jsem se divil, proč Fellini na sklonku života točil v atelieru i moře, a zdá se mi, že na Nejasné zprávě jsem to velice přesně pochopil, když nám příroda během celého půl roku natáčení ani jednou jedinkrát nevyšla vstříc. V atelieru máte moře, jaké chcete, světlo, jaké chcete, a poledne můžete natáčet třeba půl dne. Nejste stresován pomalou přípravou techniky, tím, že jeden herec ještě nepřijel, že sluníčko se neustále schovává za mraky... Jste v klidu, můžete se zabývat tím, čím se zabývat doopravdy máte." (NIRO)

Související novinky

Zemřel režisér Juraj Jakubisko

Zemřel režisér Juraj Jakubisko

25.02.2023

Československá kinematografie přišla o jedno ze svých velkých tvůrčích jmen, ve věku čtyřiaosmdesáti let totiž v pátek 24. února v Praze zemřel legendární slovenský režisér, scenárista, výtvarník a… (více)

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Reklama

Reklama