Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh prvního milostného zklamání. Přecitlivělá Lenka jen velmi obtížně překonává nevydařený průběh setkání s chlapcem, k němuž cítila více než sympatie... Úkol, který si sám sobě napoprvé zadal herec a mimořádně úspěšný divadelní režisér Jan Kačer, byl prakticky nezvládnutelný. On se o to pokusil. (oficiální text distributora)

Recenze (14)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

25letý Sodoma a 24letý Vyskočil předvádějí emocionální tápání dospívajících. 1) Spolehlivá přehlídka trapné blbosti začíná "scénářově" hloupými děvčaty, pokračuje ochotnickými hereckými výkony (zejména tehdy ještě rockera Viktora Sodomy) a přes neumětelské dialogy se propracuje až k motorkářům, vypůjčeným zřejmě ze sovětské parodie amerického filmu padesátých let, kteří do příběhu pasují jako deus ex machina. Všemu vévodí režisérovy pokusy o zobrazení milostného tápání dospívajících sexy děvčátek, zastoupených zde tehdy 21letou zpěvačkou Voborníkovou a 19letou Machoninovou. 2) Jediný, kdo mě držel u obrazovky, byl Ivan Vyskočil, který pro mne představoval vrchol snímku, když se vyšvihl z vody na břeh a předvedl svou tělesnou zdatnost a nespornou přitažlivost. To je ta jedna hvězdička. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československé nepřesvědčivé drama a nepovedený režijní debut Jana Kačera. Velmi plochý děj, který popisuje jedno odpolední setkání dvou mladých dvojic, nemá vskutku divákovi téměř co nabídnout. Kvalitní herecké výkony se nedostavily, pubertální dialogy se prolínají celým snímkem a hloubka příběhu nestojí vůbec za řeč. I. Vyskočilovi, který jako jediný snad snesl přísnější herecká měřítka, se film nepodařilo pozdvihnout ani do průměru, a to ani svou odhalenou hrudí. Zpěvák V. Sodoma, jenž se zhostil druhé hlavní mužské role, se také nemusel za svůj výkon stydět, neboť i jeho postava a její neotřelý projev patřil k tomu lepšímu, co film mohl nabídnout. Obě ženské hlavní hrdinky, L. Machoninová a M. Voborníková, ač nesporně půvabné, herecky neobstály, ale vzhledem k bídnému scénaři se není čemu diviti. Nesmím zapomenout na J. Zahajského, vůdce motocyklového gangu, jenž byl až příliš hlučný a nedůležitý a obtěžoval jak hlavní hrdiny, tak jistě i nejednoho diváka. Jedna z mála věcí, jež mohla snad zaujmout byla píseň P. Spáleného ohraničující filmové utrpení. Panu Kačerovi se to hrubě nepovedlo. Nabyl jsem dojmu, jako by chtěl nějakým způsobem navázat na legendární 60.léta. proslulá účinkováním neherců a zobrazováním banálních záležitostí, avšak v tomto případě šlápl notně vedle. ()

Reklama

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Kačerův pokus o zachycení milostné dezorientace dospívajících je na jednu stranu úspěšný v dokonalé sugesci vnitřního tápání, bloudění mladosti v sobě samé, v komunikačním troskotání; na druhou stranu je ale téměř nesnesitelný svou trvalou hysterickou atmosférou. Postrádal jsem zde nadhled, vymanění se z personalizovaného (a bezmála odysseovského) vyprávění o jednom letním dni a skutečnou konfrontaci (a to nejlépe mezigenerační, k níž trochu naváděli muzicírující staříci v zahradě) různých niter. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Dejove mi film pripomina ceske filmy dnesni doby, ktere jsou taky vicemene o nicem (ve velke mire). No budiz, rekneme, ze toho mlada ctverka v tom casovem horizontu moc nestihla..:-). Kamera je hezka, jinak mam stejny pocit s onou navaznosti na sedesata leta jako uzivatel "Schlierkamp", a i v teto dekade bylo spousta hluchych filmu. Jeden z duvodu, proc film videt je urcite Miluska Vobornikova, po ktere se musel otacet kazdy normalni chlap. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Jan Kačer je dobrej herec, ale na pozici režiséra by místo něj lepší práci odved snad i Kačer Donald. Mam takovej pocit, že při natáčení v tom lese našli lysohlávky a všichni je tam sežrali. Ten film je prostě jedno velký NIC. Já tak nějak chápu, co tim asi chtěl básník říci, ale to je příběh tak na 10-15 minut. Na celovečerní film to nestačí ani omylem, takže já čumim půl hodiny na to, jak 2 blbci a 2 blbky hrajou v lese na schovávanou, pak čumim neustále na nějaký legrační motorkáře, který s příběhem nemaj téměř nic společnýho, do toho hromada keců o ničem. Navíc se všichni chovaj jako hrozný dementi a nejradši bych je všechny umlátil tupou stranou sekery. I když potkat mladou M. Voborníkovou uprostřed lesa, tak jí tam asi nejdřív znásilnim a až potom umlátim tupou stranou sekery. Nebo jí nejdřív umlátim a pak jí znásilnim? No to je jedno :-) V každym případě film je hrozně špatnej. Ani nevim, za co dávám tu 1 hvězdičku. Prostě Kačer měl asi radši zůstat před kamerou a necpat se za kameru. ()

Zajímavosti (10)

  • Podľa režiséra Jana Káčera mal snímok pololegálny osud. Vo filme na záver znie pieseň Petra Skoumala a Jana Vodňanského "Všetko je premenlivé". Obaja tvorcovia mali už v tom čase problémy s režimom kvôli postojom k roku 1968. A aj preto film nedali vôbec do distribúcie a režisér nedostal ani korunu honoráru. (Raccoon.city)
  • Film sa natáčal v uličkách, na oblúkovom moste, štvrti Zářečí v parku medzi kláštorom a vilou Elektra, pri rieke Lužnici, Vyhnanickom rybníku, Černickou oboru a na skalách Židově strouze, všetko v meste Bechyne a okolí. Bechyni a jej okolie si Jan Kačer nevybral pre exteriéry náhodou. Študoval tu v 50. rokoch keramickú priemyslovku. Natáčalo sa aj v obci Bečice, kde mal režisér chatu. (Raccoon.city)
  • Na natáčanie "vyfasovali" novú americkú kameru značky Mitchell, ktorá vtedy stála milióny. Jej výhodou bolo, že mala výbornú statiku. Kamera bola pripevnená na statíve, ktorý museli koľkokrát ovládať dvaja ľudia. Kamera umožňovala používať objektívy s dlhými ohniskami. Nakrúcali sa z veľkej diaľky a celé to malo inú perspektívu. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama