Přírodovědec, který v ponuré aljašské zimě loví vlky, je obviněn z vraždy místního chlapce. Brzy se však dozví mrazivé tajemství. (Netflix)

Recenze (231)

luka4615

Syrově chlapská delikátní žánrová záležitost, která Vás v první minutě stopáže chytne a už nepustí. Hold the Dark Vás zaujme již v samotném začátku, ve kterém režisér Jeremy Saulnier zvolil pomalejší, chce se říci, že až rozvláčné tempo. To snímku překvapivě neškodí, nýbrž přidává na celkové atraktivitě. Hold the Dark se rovněž může pochlubit působivými reáliemi Aljašky a soundtrackem, což dokonale lícuje s mrazivými hereckými výkony a nosnou myšlenkou snímku. Samostatnou kapitolou je naprosto SKVĚLÁ desetiminutová přestřelka, která se svým drtivým nástupem patří k největším "higlihtům" tohoto díla. Jen škoda té přepálené stopáže, která bohužel nabídne několik hluchých míst. Myslím však, že výše zmíněná pozitiva tento neduh vykompenzují tím nejlepším možným způsobem. Skvělá práce! „I'll always be with you.“ ()

silentname

"Hold The Dark" je určite jeden z tohtoročných filmových highlightov. Na film som bol dosť zvedavý, nakoľko Jeremy Saulnier sa ukázal ako schopný režisér. A v tomto filme sa to len potvrdzuje. Myslím si, že porovnávanie filmu s "Wind River" je v tomto prípade na mieste. Film má podobnú mrazivú atmosféru, človek z neho ten mráz cíti na tele a Jeffrey Wright je tu podľa mňa tiež veľmi dobrý hrdina. Lokácie veľmi dobre vedia dotvárať atmosféra a rovnako je na tom aj akcia. Myslím si, že silných momentiek je vo filme veľmi veľa. Každá minúta vo filme pôsobí veľmi dobre využitá a nepôsobí, že by mal nejaké zbytočné miesto. Úprimne však poviem, že niektorým veciam som asi úplne neporozumel. Najmä pri konci. Napriek tomu ale vizuálne vynikajúco spravené. Hudba je takisto skvelá. No myslím si, že highlightom filmu bude asi obrovská prestrelka, kde bude jeden obrovský masaker. Nebudem hovoriť viac. Postavy sú podľa mňa dostatočne zaujímavé na to, aby sme ich sledovali, každej sa venujú dostatočne a dokonca mi niektorých bolo aj ľúto. Opäť nechcem spoilovať, takže nebudem hovoriť viac. Film odporúčam vidieť všetkým čo majú radi mrazivé thrillery a určite všetkým, ktorí ocenili minuloročný "Wind River". Tento film je podľa mňa ešte tvrdší. A hoci si nemyslím, že by siahal až tak vysoko, tak to nič nemení na jeho kvalitách. Hodnotenie: A ()

tron

„Slová niekedy nič neznamenajú.“ Ja som to nepochopil. Na začiatku je to o vlkoch ľudožrútoch, ale veľmi rýchlo tému opustíme. Potom je to dlho o ničom. Potom je tam skvelá prestrelka, ktorá ale s hlavným dejom príliš nesúvisí. Potom je to zasa dlho dlho o ničom. Nuda. Okrem toho je tam psychopat, ktorý brutálne vraždí na počkanie každého človeka, ktorého stretne. Ku koncu sa to asi na 68 sekúnd prekvapivo vráti k vlkom a následne to začne pripomínať Štvanca s Tommy Lee Jonesom. Proste neviem no. Atmosféra ponurej Aljašky super, ale to nestačí. Toto rozhodne ani omylom nemá na skvelú pecku s Jeremym Rennerom Wind River (a určite to nemá nič spoločné ani s Medzi vlkmi s Liamom Neesonom, vlky sú tu skutočne len zopár desiatok sekúnd). Jeffrey Wright kvalitný v scéne večere, ale spadnúť z najbližšieho kopca pri sledovaní svorky, dole klobúk, ozaj odborník. ()

stration

Film jsem si poštěl s tím, že jsou všichni idioti a že to přece nemůýe být tak složitý. Bylo. Konec jsem nepobral a ještě k tomu jsem u toho na dvacet minut usnul. Bylo to k uzoufání pomalé. Ale atmosféra fungovala, hudba a herci dobří a celkový feeling je správně tajemný. Ale celkově moc nevím, co si o tom mám myslet. ()

Caminzind

Po předchozích dvou snímcích Jeremyho Saulniera jsem se utvrdil v přesvědčení, že tomuto filmaři chybí k dokonalosti pouze kvalitní látka. Neznám sice Giraldiho literární předlohu, a nemohu tudíž posoudit její kvalitu, nicméně po tomto díle musím konstatovat jisté procitnutí. Tedy, že Saulnier pravděpodobně na víc nemá. Nechat nás půl hodiny koukat na indiána, jak zbůhdarma kdesi na Aljašce kosí kulometem měšťáky, zůstane asi na dlouho jeho vrcholnou uměleckou exhibicí. Jestli vážně dostal na starost 3. sérii True Detective, tak už teď jsem zklamaný. Saulnier netočí špatné snímky. Problém je, že netočí ani ty dobré. 🎬 51% ()

• Natáčanie filmu trvalo 61 dní a natáčalo sa v Kanade v meste Calgary a Lethbridge, taktiež v štúdiu JR Studio v Calgary, ale aj v Maroku. (Astonko)