Režie:
Elia KazanScénář:
Richard MurphyKamera:
Joseph MacDonaldHudba:
Alfred NewmanHrají:
Richard Widmark, Paul Douglas, Barbara Bel Geddes, Jack Palance, Zero Mostel, Tommy Cook, Elia Kazan, Tommy Rettig, Emile Meyer, Dan Riss, Alexis Minotis (více)Obsahy(1)
New Orleans. Ilegální přistěhovalec vyhraje v kartách příliš velkou částku. Gangster Blackie a jeho kumpáni proto muže zabijí a peníze si vezmou zpět. Netuší, že jejich oběť byla infikována vysoce nebezpečným plicním morem a že se od ní sami nakazili. Městu tím pádem hrozí katastrofální morová epidemie. Je třeba očkovat každého, kdo přišel se zavražděným a s dalšími nakaženými lidmi do styku. Lékař z Veřejné zdravotní služby Clint Reed a policejní kapitán Tom Warren mají osmačtyřicet hodin na to, aby našli vrahy a zabránili nejhoršímu. Musejí přitom tajit pravdu o hrozící nemoci. Panický útěk obyvatel z města by totiž znamenal katastrofu pro celé Spojené státy... Brilantně natočené černé kriminální drama o lovu na zločince a o závodu s časem je dalším dílem proslulého režiséra Elii Kazana. Film, natáčený na svou dobu nezvykle v reálných prostředích a nikoli v ateliéru, získal Oscara za scénář. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (44)
Dost dobrá stará detektivka. Nevím proč furt někdo do toho cpe ten noir. Všechny filmy z tý doby nebyly úplně noir. Tohle je přímočará záležitost s na tu dobu opravdu neotřelým námětem. Ústřední dvojka akční lékař a inspektor bručoun je sympatická a nemají to lehké, protože najít bezpodmínečně do 48 hodin vrahy bezejmenný mrtvoly kterou nikdo nezná, bez zapojení veřejnosti s maximálním utajením není žádná prdel. A mladý Jack Palance a jeho psychopatický primitiv je dokonalý. Na ty pěkný 4* to v pohodě dá.80% ()
Tohle bylo dobrý. Čekal jsem standardní krimi omáčku s noirovým odérem a ona je to vcelku napínavá hra o čas, kdy se ulicemi New Orleans pomalu šíří ošklivý moribundus, přičemž úřady pátrají po potenciálně nakažených kontaktech - shodou okolností vrazích původního šiřitele nákazy. Takže nakonec povedená krimi s příchutí "covidu". Jack Palance je tam výbornej. ()
Vydařený noir s luxusním obsazením - Doktor Widmark, snažící se zastavit nákazu dříve, než zkosí celé New Orleans; zbabělý Zero "Producent" Mostel, který zde projevil svůj komický talent; a nakonec respekt vzbuzující Jack Palance, jehož potkat sám v temné ulici, raději bych mu odevzdal všechny peníze a poníženě se odplazil po čtyřech pryč. ()
Atraktivní námět (hrozba vypuknutí epidemie moru v New Orleans) zručně zrežírovaný Kazanem především co se týče důrazu na realistického feeling. Autenticita lokalit - skladištní komplexy, přístaviště (připomene Kazanův majstrštyk V přístavu), druhořadé zaplivané resturace...žádná studiová strojenost. Tohle není jeden z těch noirů (nebo městských kriminálek s noirovým nádechem) působících dojmem odtržení od reality, naopak je v ní pevně zasazen díky vhledu do policejní práce a prostředí nižších (např. dělnických) vrstev. ()
Docela netradiční námět je podporován tradičně dobrým Elia Kazanem, ale to je tak vše. Zbytek je 96 minut dlouhý průměrný snímek, který kromě námětu a jistých postupů z doby dávno minulé nemá příliš co nabídnout. Na druhou stranu právě tato dobová nabídka pohledu do minulosti prakticky se vším, co k tomu patří filmu dává jistý punc zajímavé realističnosti. Pro diváka, který tohle neocení nebo spíše mu to je ukradené je Panika v ulicích dost možná hodně nudný film s dobrým námětem. Pěkných 70% ze slabých 70 hodnocení je však dost zavádějící... ()
Galerie (33)
Zajímavosti (4)
- Jack Palance počas natáčania jednej záverečnej scény sám šplhal po lodnom lane po tom, čo dvaja jeho kaskadéri zlyhali. (westerns)
- Richard Widmark neskôr povedal o Jackovi Palanceovi: "Je to najtvrdší chlap, akého som kedy stretol. Bol to jediný herec, ktorého som sa fyzicky bál." (westerns)
- Režisér Elia Kazan se ve filmu objevuje jako asistent v márnici. (J.A.K.)
Reklama