Režie:
János SzászKamera:
Tibor MáthéHudba:
Jóhann JóhannssonHrají:
Zsolt Nagy, Dorka Gryllus, Géza D. Hegedűs, Enikő Börcsök, Gyöngyvér Bognár, Miklós Székely B., Peter Wolf, Péter Andorai, András Balogh, Béla Gados (více)Obsahy(1)
Ačkoliv se příběh o rozčtvrceném řezníkovi, který umřel, protože miloval, podobá populární městské odrhovačce, vychází ze skutečných událostí. Odehrály se v Budapešti v roce 1925, kdy z místního nevěstince utekla jistá Mária Fekete. Je znechucená životem a z kolejí, kde se chystá ukončit svou bídnou existenci, ji zachrání zjizvený Gusztáv Léderer, bývalý četník. (3Kino Fest)
(více)Videa (1)
Recenze (18)
Podle názvu a synopse film, který bych rozhodně ze svého promítacího plánu vynechal. Nicméně ho natočil János Szász a to se nedá jen tak přejít bez povšimnutí. Což o to, režie je výborná a udržuje diváka v neustálém napětí. Boj dvou mužů o "kurvu" je také podán dostatečně expresivně a s maximální hutností: chtějí ji (černou Dorku Gryllusovou) mít oba a za každou cenu. Kdo ovšem s něčím příliš zachází, tím také většinou schází. Proč si ale takový talentovaný režisér vybral právě toto brutální a primitivní téma pro svůj film mi z filmu samého nevyplývá. ()
Udalosti tohoto filmu sa realne odohrali v madarku niekedy roku 1925 - tusim to bola Budapest. Reziser Janos Szasz natocil vskutku bravurny film, dobre je zobrazena prostitutka, jej umysly skoncit zo zivotom. No lenze potom sa prostitutka zaplietla s byvalym zandarom a veci sa kompliku. Ako sa komplikuju a v com, o tom je uz tento film. Madarske filmy velmi nemusim - vynimkou je Kontroll 2003, tento vsak brutalne dobre vysiel. natocene fakt na urovni, ta depresia z filmu sa priamo a plazivo sirila az do mojej chalupy - fu, pekny brutal. Vobec bych netipoval Madarsko, skor tou depresiou bych film tipoval na seversku skandinvsku tvorbu . 95 % ()
Maďarská filmařina má svůj výraz a jakousi zvláštnost, kterou ve filmech jiných zemích nenajdete. Příběh je zčásti inspirován skutečnou událostí, která se stala v Budapešti v roce 1925. Doba, která Maďarsku moc nepřála...Režisér János Szász svůj film natočil na černobílý materiál (s výjimkou snové pasáže), jenž podtrhuje depresivní temnotu a jedinečnost. Rekvizity, domy, jatka - to vše dýchá dobovou atmosférou. Dalšími plusy jsou zvuk, hudba, kamera, herci a vcelku odvážné sexuální scény. Vyvrcholení snímku je fakt brutálně naturalisticky ztvárněno. ()
není nezbytně nutné, aby byl film nějakým způsobem originální, když se duše pase. Silně naturální, až dokumentární vyobrazení s vykostěným příběhem postaveným na chtíči a chamtivosti tří skvěle hrajících postav. Filmy se stejnou strukturou se dělali převážně v 60. a 70. letech a ačkoliv nebyly nijak zvlášť oblíbené, měly nezpochybnitelnou váhu ve vývoji umění a jeho chápání. Uspokojení z negativních pocitů je euforičtější než z těch hezkých. Určitým způsobem mi to připomíná ranného Jodorowskyho. Když připočítám skvělou hudební kulisu precizního Jóhannssona, Řezník, kurva a jednooký muž je skvělý film. Ačkoliv musím podotknout, že mi vadilo, jak je předkládána určitá sympatie s vrahy ()
Konečne niečo, čomu môžem dať 5. Je to proste kurva dobré. Úchylný mäsiar, jednooký v podstate tiež mäsiar a kurva - to je základ úspechu. Dvaja potenciálni samovrahovia, blato, krčma, gýčové obrázky Panny Márie a Ježiša na stene, prasatá živé, a rozporciované visiace na hákoch, pálenka kade-tade, ktorú všetci pijú priam z povinnosti... A sem-tam vraždička (vrátane zvierat). V podstate mi nič iné netreba. Tvorcovia rozhodne nemajú v hlave nasraté a myslím, že sa im podarilo znázorniť to, čo chceli. ()
Reklama