Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Theodoru Deckerovi bylo 13 let, když byla jeho matka zabita při bombovém útoku v newyorském Metropolitním muzeu umění. Tato tragédie změnila celý jeho život a vrhla jej na dlouhou a strhující odyseu provázenou nejen zármutkem a pocitem viny, proměnou a vykoupením, ale i láskou, přátelstvím a světem zločinu. Přes všechnu nepopsatelnou hrůzu si z onoho osudového dne v mysli uchoval jeden výjev skýtající naději… obraz drobného ptáčka přivázaného řetízkem k bidýlku. Stehlíka. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (67)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Stehlík- Filmová adaptace 6 let starého románu, který jsem nečetl, s režisérem Johnem Crowleyem jehož Brooklyn nemusím avšak s velmi zajímavým hereckým obsazením a především s kameramanem Rogerem Deakinsem. Finančně sice propadák a zahraniční kritika na něj vyloženě nadává, přesto by se měla Stehlíkovi dát šance. Ne proto, že by šlo o výborný film ale proto, že nejde ani o zas tak výrazně špatný film. A dokonce mám po delší době chuť přečíst si knihu podle které byl nějaký film natočen. Stehlík trvá 150 minut což je ve finále možná trochu problém, ovšem ne proto, že by se film vlekl. Naopak uteče hodně rychle a první polovina je vyloženě super. Představitel mladého Thea Oakes Fegley je parádní a celá první část příběhu, který začne oním výbuchem z muzeu, následně se stočí k tomu, že Theo začne žít u rodiny svého kamaráda a následně se přestěhuje k otci do Las Vegas funguje. Nicole Kidman jako matka oné kamarádovy rodiny je skvělá, Luke Wilson se jako nezodpovědný otec po dlouhé době zase trochu herecky dokázal herecky vyřádit a i Sarah Paulson tu hraje úplně jiný typ postavy než které hrála doposud. I Finn Wolfhard jako ukrajinský kamarád (s výrazným falešným ukrajinským přízvukem) funguje. Do téhle části vše funguje jak má. Roger Deakins je zase kamerový bůh, který táhne nahoru i velice bídný film když do něj náhodou vleze (Ave Ceasar mrk mrk!) a hezky se celou tu dobu poslouchá i hudba od Trevora Gureckise. Samosebou by se hodilo vědět jak moc tyhle pasáže fungují v knize a jak moc jsou ve filmu pozměněny jelikož mi často přišlo, že se vše děje nějak zrychleně a v knize je to vše pravděpodobně detailně rozpracované. Nic ale vyloženě scénáristicky nebolí do očí... do té doby dokud jsme pořád v Las Vegas! Deakins pořád jede s kamerou o sto šest, Gureckis furt dodává hezkou hudbu, děj se ale najednou stočí úplně jiným směrem, Theo definitivně dostává tvář Ansela Elgorta a vše začne být výrazně horší. Především se začne házet jedna podzápletka za druhou a polovina těch podzápletek ve finále nikam nevede. A filmaři se nám ani neobtěžují nějak naznačit jak ony podzápletky vlastně vyvrcholí. Opět počítám s tím, že většina je v knize rozepsáná víc čímž pádem musí být Stehlík bichlí tlustou jako prase, tohle je ale film a filmaři mají ve finále příliš málo času na to aby vše osvětlili. Během posledních 20 minut se toho vlastně stihne tak moc, že z toho vyloženě začnou bolet hlava i oči. A do celé zápletky, která se celou dobu točí okolo jednoho obrazu se připletou i gangsteři. Film se dokonce 10 minut před koncem pokouší o jakousi akční sekvenci, která ale neladí s čímkoliv co se dělo celých 130 minut předtím. A finální vyvrcholení je vyloženě k smíchu. Elgorta pořád beru jako sympaťáka, Aneurin Barnad jako starší Boris/starší Finn Wolfhard na mně funguje a především Jeffrey Wright je neskutečně super, oni sami ale ten film nedokážou vyhrabat z jeho lineárních nedostatků. A je to škoda. Kdyby někdo vystřihl posledních 30 minut Stehlíka a bral ho jako samostatný krátký film, film by se dal velice snadno označit za velice podprůměrnou věc, která prostě nefunguje a nedává smysl. Ve spojením s předchozími dvěma hodinami je ale akorát vidět, že je poslední půlhodiny prostě výrazný kvalitativní propad proti prvním dvěma hodinám. Ve finále je tak jedno, že si člověk první dvě hodiny vyloženě užívá, Roger Deakins zase hází moneyshot za moneyshotem a celý příběh Stehlíka je prostě zajímavý když nedojde k žádnému uspokojivému vyvrcholení. Ten film ale rozhodně není špatný. Jen mohl být ještě výrazně lepší a v poslední půlhodině neklesnout tak výrazně hluboko! () (méně) (více)

Marze 

všechny recenze uživatele

Mohlo by to fungovat jako osmý díl televizního dramatu. Stehlík je hloupý, bez tvaru a nepřesvědčivý. Je to bezchybné fiasko. Chtělo by to, aby měl režisér větší účinnost v tom co chce říci. Vizuální stránka není špatná, ale je to bez energie a emocí. Spíše jde o transplantaci knižní zápletky než o vloženou adaptaci. ()

Reklama

Tejkina 

všechny recenze uživatele

Naprosto se ztotožňuju s komentářem od MrHlad. Film chce být vším, až nakonec není pořádně vlastně ničím, všechny témata jsou zde jen jakoby načrtnuty. A stopáž by mohla být taky kratší, je zde spousta prázdných, zbytečných scén. Je to škoda, ze začátku to vypadalo na velmi slibné drama. Slabší trojka. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pri tejto adaptácii cítiť, že je nakrútená podľa skvelej predlohy, len akosi si tvorcovia nevedia poradiť s tým, ako túto kvalitu preniesť aj na plátno. Výsledkom sú síce skvelé herecké výkony, výborné prechody medzi zábermi, na druhej strane ale aj veľký zmätok v deji a rozťahanosť. Stavím sa, že kto nebude dávať celé dve a pol hodiny pozor, tak sa mu môže stať, že vôbec nepochopí, o čo tu išlo a kto je vlastne kto a aký má pre príbeh zmysel. Zrejme si budem musieť film pozrieť niekedy ešte raz, aby som si okrem drobností ujasnil aj to, či si myslím, že ide o skutočne dobrý film. Kritika dala najavo, že si to nemyslí... ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Asi ještě zhruba tak v nějaké pětačtyřicáté minutě jsem si říkal, že takovou nudu a zcela nefunkční podívanou prostě nemohu dát až do konce, jenže při závěrečných titulcích jsem najednou vykulený zjistil, že právě od oné úvodní třičtvrtěhodinky mě ten podivný, nezáživný příběh naprosto z ničeho nic pohltil a ve výsledku jsem došel zjištění, že něco tak neobvyklého, zároveň ale poutavého jsem již dlouho neviděl a i když se to vážně velice těžko vysvětluje, tak přestože se na první pohled zdá, že se jedná o divácky fakt neatraktivní a nepřístupný snímek, tak nakonec musím konstatovat, že sice pro masové publikum rozhodně není, ovšem že by byl bezduchý, či prázdný, tak to ani náhodou, naopak, ve výsledku považuji Stehlíka za opravdu silné a emočně vypjaté drama, s velkým přesahem, jenž v sobě skrývá spousty oduševnělých a podmanivých témat, podaných ve velice působivém zpracování, kdy sice může potenciálnímu publiku vadit vážně pozvolný styl vyprávění, zabývající se zdánlivě bezvýznamnými momenty, v závěru však do sebe všechno až pozoruhodně perfektně zapadne, o což je výsledný dojem pak ještě výraznější a silnější. Stehlík je tak sice zkrátka mimořádně náročná podívaná, která určitě neosloví davy, nicméně já osobně se až divím, jak mě nakonec toto filmové dílo naprosto pohltilo, lehké to s ním ale rozhodně není. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (4)

  • Celosvětová premiéra proběhla 8. září 2019 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (BMW12)
  • Film Stehlík je adaptací celosvětově úspěšného románu spisovatelky Donny Tartt, za který získala v roce 2014 Pulitzerovu cenu a Carnegieho medaili za literaturu. (Zdroj: Vertical Ent.)
  • Natáčelo se v USA (Albuquerque a New York City) a v Nizozemsku. (BMW12)

Související novinky

Deakins a ztráta středněrozpočtových filmů

Deakins a ztráta středněrozpočtových filmů

12.09.2019

Pokud sledujete filmové odvětví, chodíte do kina a k mé radosti čtete zdejší novinky, pravděpodobně vám neuniklo, že středněrozpočtové filmy a dramata pro dospělé v posledních letech prakticky zcela… (více)

Reklama

Reklama