Mandalorianský nájemný lovec přijímá lukrativní zakázku pro záhadného klienta. (Disney+)

Recenze (134)

CinemaRanger

Okej, tak Mandalorian epizoda 1. Vizuálně fakt krása, ale celkově ta 38 minut dlouhá westernově laděná Star Wars podívaná nemá co nabídnout až na slušnou závěrečnou 10 minutovou přestřelku, kterou si mě první epizoda získala. Uvidím, jak to bude pokračovat, však venku je zatím jen toto a nemám jak srovnávat. ()

Melios

Už prvá epizóda dokázala niečo ,čo nedokázali epizódy 1,2,7,8, a SOLO, - vytvoriť atmosféru. Už v prvom diely sa toho stalo viac ako v zmienených epizodách. A to som si myslel ,že po Rogue One nič dobrého zo Star Wars ságy nevzíde. Trailer bol nudný a nezaujímavý a výsledok prekvapujúci ,teda aspoň prvý diel ,na to ako to dopadne si budem musieť chvíľu počkať. Som rád ,že si tvorcovia povedali ,že opäť do Star Wars implementujú temnú atmosféru ,pretože za mňa tá sa tam hodí najlepšie. A tiež som rád ,že si povedali ,že hlavný charakter bude väčšinu času držať hubu takže episode 2 syndrome sa našťastie neopakuje. Zatiaľ slušných 77% ()

Rian_witcher

Jedna * za to že to je ze světa Star Wars. a za mrně Yodu. Jinak to je otřes jak co se týká vizáže hlavního hrdiny, tak i drtivá většina triků je podobná spíše Cestě do pravěku od Karla Zemana z roku 1955. To co on tehdy dokázal pomocí loutek, to dokázalo nyní Disney studio pomocí špičkové počítačové animace. To že do každé části kratičkého dílu složeného z 1 min bídné akce a 25 min záběrů na cestu po které kráčí klon středověkého rytíře přidá Disney trochu modelů ze Star Wars světa proboha nemůže stačit na tohle šílené hodnocení přes 80%. ()

Madhuri

Start zatím dopadl nad mé očekávání. Takhle měly vypadat sequely. Na rozdíl od nich tady tady totiž cítím to spojení se SW světem (a ne jen pomocí postav z OT jako je to v sequelech). A to třeba v tom, že se tady KONEČNĚ objevují i staré známé rasy které do SW universa patří- Trandoshani, Rodiani, Twi'lekové, Quorani...A celkově velký počet alienů, což je pro mě obrovské plus, protože absence starých SW ras a alienských ras celkově, mi v nové trilogii hrozně vadí. Objevuje se tu i klasická technologie co ze SW známe...Kostýmy rovněž perfektní, stejně jako prostředí. Pro ty co tady plivou na špatné CGI a podobně- víte že ty lodě a podobné věci se tady natáčí klasickým způsobem? Jako že třeba ta Manďákova loď je model? Že Yoďátko (které je mimochodem nejroztomilejší ever- kam se hrabou Porgové!) je loutka? Tohle je za mě další velké plus, protože to přesně zapadá do toho OT feelu. Vůbec mi tady třeba nebude vadit, pokud se nedočkáme žádných epických bitev, protože za mě se to do seriálu zatím nehodí a kdo se o SW universum více zajímá, dobře ví že (minimálně v prvních 6 filmech) to není jenom o epických vesmírných bitvách. Už se těším na další díly a kterým směrem se seriál vydá. A hlavně doufám ve více podobných počinů! Hodně v tomhle cítím Sola, který se mi osobně hodně líbil stejně jako Rogue One. Tohle je ten směr kterým bych ráda viděla že se bude Disney v rámci SW ubírat a nebude z toho dělat obyčejné bezmyšlenkovité blocknustery, které jsou jen o epických bitvách a wow efektech, jako to předvádí v 7 a 8...Zkrátka jen tak dál a už se nemůžu dočkat Obi-Wana! ()

bigmatko

SW je srdcovka a po prečítaní viacerých kníh so starej aj novej série, medzi ktorými je napr aj kniha Imperiálne komando, v ktorej sa odvíja dej v rovnakom období ako Madalorian som sa na tento seriál tešil. Kniha čo to prezrádza aj zo života samotných Mandalorianov. Seriál začal úplne špičkovo a už teraz je mi jasné že som jeho fanúšikom. Služba Disney k nám tak skoro nedorazí ale ako náhle sa to stane tak nezaváham. Mandalorian začal bez zaváhania a okolkov a ponúka dramatickú stránku SW univerza s pochmúrnou atmosférou obdobia po zničení impéria. Westernovská idea je cítiť široko ďaleko ale veľa príbehov SW má takýto nádych. Ak spracujú Kenobyho tak to bude rovnako podobný divoký západ. One man story ako má byť. Mandalorian sa zaradí do kultu a nastaví latku poriadne vysoko. Prijal by som aj dlhšiu stopáž kedže akýkoľvek iný seriál ma takmer hodinu. Ale vzhľadom na komplikovanosť SW to asi nie je také jednoduché. ()

• Keď Mandalorian (Pedro Pascal) vedie v úvode svojho zajatca, ten poznamená: „Dúfal som, že budem voľný na Deň rodiny (Family Day) a zájdem domov za rodinou.“ To priamo odkazuje na The Star Wars Holiday Special (1978), v ktorom sa domov na Deň rodiny (čo je obdoba Vianoc) snaží dostať Chewbacca. V tomto filme nám navyše bol vôbec prvýkrát predstavený člen klanu Mandalorianov, konkrétne Boba Fett. (ČSFD)
  • V pilotním díle vidíme Blurrga, jenž se poprvé objevil ve Star Wars: Klonové války (od r. 2008) – Liberty on Ryloth (2009), Supply Lines (2010), Slaves of the Republic (2011), ale také ve Star Wars: Povstalci (od r. 2014) – Hera's Heroes (2016). Toto ne moc inteligentní stvoření bylo před lety roztroušeno po galaxii, včetně Endoru a Rylothu. Dále se představilo v novelách „Thrawn: Alliances“, „Aftermath“, „Aftermath: Empire's End“ či „Galaxy's Edge: Black Spire“ anebo ve hře „Star Wars Battlefront II“. (3T)
  • Keď Mandalorian (Pedro Pascal) prechádza trhoviskom, na ohni sa opeká zviera, zatiaľ čo druhý príslušník jeho druhu sa zdesene prizerá z klietky. Jedná sa o druh Kowakian monkey-lizard. Jedného z týchto tvorov choval Jabba the Hutt ako domáceho miláčika v Hviezdne vojny VI - Návrat Jediho (1983). Táto scéna je pomerne desivá vzhľadom k faktu, že sa jedná o pomerne inteligentné tvory so zmyslom pre humor. (ČSFD)