Reklama

Reklama

Všechno bude

  • Slovinsko Zimske muhe (více)
Trailer

Obsahy(1)

Typický outsider čtrnáctiletý Mára (Tomáš Mrvík) a jeho kamarád dvanáctiletý Heduš (Jan František Uher) podniknou cestu za svobodou. Mára ukradne auto a svými průšvihy ohromí i mladou stopařku (Eliška Křenková). Všichni jsou na útěku, na dobrodružné cestě, užívají si náhlou svobodu, kterou už možná nikdy nezažijí. Až do okamžiku, kdy Máru chytne policie. Vyslýchá ho policistka (Lenka Vlasáková) s policistou (Martin Pechlát) a my spolu s nimi váháme, co je realita a co smyšlený chlapecký svět, někdy je těžké rozlišit pravou skutečnost od té vyfantazírované… (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (221)

zette 

všechny recenze uživatele

Co me zarazi je koprodukce ctyr zemi ve filmu o trech pubertacich a jedne stare Audine, tohle nechapu. Dejove nicim nezaujme, road movie je vdecny zanr, hlavne pres leto. Divak ma ale pocit, ze uz ho tyhle filmy nemohou nicim prekvapit. Zde ocenuji prolinani policejniho vyslechu s vypovedi a fikci mladeho Mary. Herecke vykony dobre, hlavne pobavi postava maleho Heduse. Jinak se zadne velke umeni nekona, snadno zapomenutelny snimek. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Omerzův "Rodinný film" mě rozhodně neoslnil tolik jako odbornou veřejnost, k jeho novému snímku jsem tedy nijak nevzhlížela a o to víc jsem pak byla potěšená (dokonce jsem uvažovala i o páté hvězdičce). Ústřední protagonisté, dosud nepolíbení hereckou zkušeností, byli velmi přirození a jejich dialogy mě bavily i dojímaly. Role "dospělých" postav už v tomto chlapeckém dobrodružství nejsou tak podstatné, přesto mladé tváře pěkně doplňují. Plusový bodík si zaslouží i pejsek Šakal (na talentované herce ze zvířecí říše má režisér vážně štěstí) a správně hravá hudba. Že bychom tu měli "Pány kluky" nové generace? Možná si zajdu do kina ještě jednou, v běžné distribuci. ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Po několika dnech dál zůstávám okouzlená a zasažená. Průzračná poetika komplikovaného a veskrze neidealistického a neideálního chlapeckého potýkání se se světem plným složitých a nejednoznačných nástrah i palčivost společenských podtónů originálního a po všech stránkách jemně a precizně vyladěného snímku ještě doznívají. *** Mistrovsky vykreslené obrazy a scenérie ještě tanou před očima, rozmanitými emocemi elektrizované situace ještě tančí po kůži a zvedají chloupky. *** Je to, jak to má po návratu z kina být a jen vzácně skutečně je, zvlášť jedná-li se o tuzemský film - jdete po ulici a všude vidíte filmové obrazy, naladěni zeširoka vnímat a rozumět přenosu toho uhrančivého životního půvabu, s veškerou jeho trapností a zranitelností, dojemností a surovou bolestností a steskem po nějaké ryzejší podobě bytí. *** A nově si uvědomujete i neideální, ale skutečně přítomnou, emanující krásu všedního českého venkova, zvláště v jistých tónech, chvílích a náladách. *** Jakkoli je ale film poetický, má vybudovanou jasnou dramatickou linku i pointu, a bere-li si na mušku lidskost, není to přeslazené ani přitažené za vlasy. Nechybí pepř surové ironie a vypočítavosti dětí i dospělých, který komplikuje děj, a přesto je v tom dramatickém oblouku a zlomyslnosti zachovaný i kus dětské čistoty a názvuk pohádky, odvislé od prastaré moudrosti a intuice, která nám koluje krví. Kus dojemného zvířecího instinktu, který udává ptákům směr letu a malému klukovi velí, kam a za kým musí právě teď jet, a k němuž by se kluk, co dělá ramena, nikdy nepřiznal. Leda opravdovému kamarádovi a teprve nakonec. Ani žánr není banální a umělý, ale spletený z několika pramenů najednou jako život sám - mísí se tu road-movie s iniciačním přerodem a záchrannou misí a s onou pohádkou, kdy hrdina a jeho pomocník na cestě, která jak se ukáže, má svůj cíl a může a nemusí dobře dopadnout, potkává dobré i zlé bytosti, svůdné sirény i podlé podvodníky, a překonává překážky. A celek je i přes kontroverzní obsah hojivý, právě proto, že nakonec je zřejmé, že šlo o uzavřený příběh s dosaženou pointou - bože, co hezčího si od života přát, než aby přes veškerou boles a zmatení naše cesta dávala lidsky smysl a měla dobrý cíl. Abychom rozuměli tomu, co děláme, a mohli si za tím stát. *** Usmívám se, chvílemi se ještě polohlasně zasměju nebo zatrnu, když se mi vybaví některé konkrétní momenty. A vím už, že se mi budou vybavovat i po týdnech a měsících. Jsem za tenhle počin opravdu vděčná, je to pro mne v české kinematografii svébytné a veskrze dobré a silné zjevení a výjimečně cítím, že má šanci na přijetí i v širokém zahraničí - tomu, co se těm klukům na plátně děje, musí být rozumět v Anglii i ve Francii, v Americe i v Austrálii - a formální stránka filmu je bezchybně úchvatná. Jsem tentokrát velice zvědavá na přijetí tam venku. *** Olmo Omerzu si jde svou vlastní cestou po neporušeném prostoru a jeho dílo působí tak zlehka vylákané k životu, jako by je črtal do vzduchu, jako by je jen odezíral ze snově dokonalých zhmotnění reality se vším všudy - je zároveň zamilovaný i kritický - při sledování jeho filmu mám pocit telepatického přenosu, tak dobře všemu rozumím, tak dobře do sebe všechno zapadá, tak dobře si museli všichni spolutvůrci mezi sebou rozumět - včetně tvůrců hudby a celé zvukové linky, včetně vyhledávačů lokalit, včetně neuvěřitelně dobrých a dobře vedených mladých neherců. Do konkrétních detailů se mi nechce se pouštět víc, ale komentáři s výstižnými postřehy mě tu potěšili Enšpígl a Tosim. *** Doplnění: I po týdnech je to pořád stejně ostře působící, jemnohmotně silné a půvabně i palčivě magicko-realistické. *~ () (méně) (více)

hygienik odpad!

všechny recenze uživatele

Olmo, Olmo, čo si to natočil? Pubertálnu prázdnotu bez ideového cieľa. Ak je hodnota dobrého filmu v záberoch krajiny, antisystémovej rebélii a dialógoch, ktoré veľa nepovedia, tak je Všechno bude hoden Oscara. Toto nie je "dobrodružná cesta", ale čistý nihil. Film, ktorý v sebe nenesie pozitívne posolstvá, poučenie alebo aspoň katarziu, to sú zbytočne premrhané peniaze. Je mi ľúto, že si po Rodinnom filme takto klesol, Olmo. Ale keď čítam tunajšie komenty, je pravdepodobné, že sa mýlim. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Drobné lži, porce fantazie, kopec naivity a náctiletí hoši, kteří jedou neznámo kam. Možná zastaví ve Francii, možná u další benzínky. Evidentně nikomu nechybí. Zákeřný svět dospělých jim neschází. Nic moc originálního na příběhu hledat nejde. Český režisér slovinského původu Olmo Omerzu byl s předchozím Rodinným filmem poměrně suverénní. Ukázal neznámé pocity plynoucí z čerstvě nabyté svobody dvou dětí, které nechávají rodiče mířící na dovolenou samotné doma. A náhlý skok do dospělosti úplně nedají. Výsledek byl silný a zajímavý, potěšil i tím, jak se zejména mladí herci zhostili svých rolí. To samé platí i zde. Omerzu sáhl do řad neherců a Tomáš Mrvík i Jan František Uher odvedli výborné výkony s uvěřitelnou vlastní zranitelností. I v sympatické obyčejnosti je stejná síla jako u předchozího režisérova kusu. Zbytek už je výrazně plošší. Do příběhově bezpečného tvaru naskočí ještě sympatická stopařka a dvojice policistů. Nápady ovšem dojdou velmi brzy. Přesah je sice okrajově naznačený, celkově ovšem schází opravdová síla. Nic, k čemu bych se chtěl někdy vrátit. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (19)

  • Scénář k filmu byl původně napsán jako rozhlasová hra pro Český rozhlas, se kterým scenárista Petr Pýcha už v předchozích letech spolupracoval (např. „Lidojedi“, „Benzína Dehtov“, „Léto v Laponsku“). Ovšem veřejnoprávnímu rádiu se nelíbila vulgární mluva obou mladých protagonistů a chtěl ji vyškrtat, což se zase nelíbilo Pýchovi. Se svým kamarádem a filmovým režisérem Vladimírem Michálkem se tak domluvili na zfilmování jeho příběhu a Michálek scenáristovi řekl, aby si vybral pět režisérů (od nejvíce žádaného po nejméně), které by se scénářem oslovil. Petr Pýcha na prvním místě řekl Olma Omerzu, jelikož se mu líbil Olmův film Příliš mladá noc (2012). Naštěstí Omerzua příběh zaujal a hra se začala vyvíjet do podoby filmového scénáře. (MajklCZsk)

Související novinky

Česko vybralo svého letošního kandidáta na Oscara

Česko vybralo svého letošního kandidáta na Oscara

12.09.2022

Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) každoročně mimo udílení národního ocenění Český lev vybírá i potenciálního filmového kandidáta na prestižní cenu Oscar, jenž by na jaře příštího roku mohl… (více)

Zemřel herec Martin Havelka

Zemřel herec Martin Havelka

03.10.2020

V dopoledních hodinách dnes přišla zpráva o úmrtí filmového, televizního a divadelního herce Martina Havelky. Zemřel v Brně ve věku 62 let. Informaci na svém twitterovém účtu zveřejnil režisér Jan… (více)

26. Český lev – výsledky

26. Český lev – výsledky

23.03.2019

Letošní 26. ročník cen České filmové a televizní akademie Český lev se tradičně udílel v pražském Rudolfinu. Večer plný největších hvězd českého filmu moderoval herec Václav Kopta, a to poprvé pod… (více)

26. Český lev – Nominace

26. Český lev – Nominace

22.01.2019

Česká filmová a televizní akademie oznámila své nominace pro 26. ročník Českých lvů a mezi největší favority se tak zařadil snímek Toman s Jiřím Macháčkem, který získal celkem 13 nominací. Hned za… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno