Úniková hra

• Slovensko Úniková hra (více)

Psychologický thriller Úniková hra vypráví příběh šesti lidí, kteří přijali výzvu zúčastnit se únikové hry. Velmi brzy ale zjistí, že ze hry cesta ven neexistuje… a začíná boj o přežití. (Falcon)

Recenze (449)

Morholt

Escape Room narozdíl od podobně laděných záležitostí nesází na prvoplánové násilí či krvavé detaily, ale spíš na charakteristiku jednotlivých místností a únikové postupy. A to se mu docela daří. Svou troškou do mlýna přispívají i postavy, které sice nejsou kdovíjak vykreslené, ale tvůrci měli během castingu šťastnou ruku, což případné nedostatky vyrovnalo. Problém jsem neměl ani s odůvodněním výběru soutěžících. Samozřejmě nějaké mouchy by se našly, ale pro jejich hledání nevidím větší opodsatnění. Spokojenost. 75% ()

Kordus

Pokud myslíte, že je Kostka moc stará a kanadská a Saw až moc krvavé a nechutné, přichází konečně ta správná variace i pro vás. Sám jsem si několika Escape Room prošel, ale naštěstí jediná věc, která se během toho pošramotila, bylo ego. Nikdo na mne nevyrukoval s místností v podobě horkovzdušné trouby ani jinou lahůdkou. Na druhou stranu taky žádná únikovka nevypadala tak úchvatně jako některé zdejší "pokoje". ()

Deimos

KINO Scala/// Obsazení 7/10 Děj 6/10 Hudba 6/10 Prostředí 8/10/// PLUS: nápad a námět, hlavní hrdinka mi byla velice sympatická, nejen svojí chytrostí, prostředí je krásně a do detailu zpracované MÍNUS: očekával jsem lepší atmosféru a větší využití námětu/// Shrnutí: zvědavost byla větší než výsledný zážitek. Kupodivu mě to docela nechalo chladným, jak k většině postav, tak i k ději samotnému. Chyba však určitě není v hercích, ač vesměs méně známé tváře, tak rozhodně svoje postavy herecky zvládli dobře. Ani samotné prostředí není špatné a nápady na místnosti jsou fajn minimálně do filmu, protože v reálu to až taková zábava asi nebude. Problém bych viděl trochu v žánru a přístupnosti. Filmu by více slušel čistokrevný horor, sice by to celé bylo pak účelové, takto ovšem nechápu o co tvůrcům vlastně šlo. Jako psychologický thriller by se hodil jiný námět, nebo možná mám jen dojem, že to až tak nefunguje. A díky přístupnosti není potenciál plně využit, jinak řečeno další Saw od toho nečekejte. Závěr je však zajímavý a dává tušit nové filmové sérii./// Celkem 65%/// ()

Lacike

Variácia na Kocku s pointou odpozeranou zo Saw. Triková stránka filmu je špičková a aj jednotlivé rébusy sú celkom zaujímavé, ale ja som mal obrovský problém naladiť sa na hru. Proste to bludisko je tak absurdne prehnané, že som to nedokázal akceptovať. V kontraste toho je snaha o realistické vysvetlenie toho, kto za tým všetkým stojí. To už by som skôr akceptoval, že za všetkým stoja mimozemšťania, ktorí hlavných hrdinov uniesli na svoju planétu. No a postavy mi tiež nesadli a namiesto toho aby som sa o ne bál, tak som tým debilom prial bolestivú smrť. A keďže je to PG-13 film, tak ani to som si nemohol poriadne vychutnať. Stará dobrá Kocka bola oveľa lepšia a jej tvorcovia urobili oveľa lepšie rozhodnutie, že sa nesnažili pôvod labyrintu vysvetliť. 4/10. ()

J*A*S*M

Robitel nabízí přesně to, co sliboval v traileru. Tedy pěkně řemeslně zvládnutý, svižný technologicky - hádankový thriller s příchutí Kostky / Saw. Je to rozhodně stoprocentní popcornovka, žádné hororové umění, které by se mi vepsalo do paměti, ale nemám s tím problém. Kdyby každej popcorn chutnal takhle, bylo by v kinech dobře. Jako fanoušek reálných únikových místností oceňuju, že námět je využit poměrně poctivě, řada ve filmu zobrazených místností a použitých hádanek / rébusů mi připomněla věci, se kterými se člověk při hraní únikovek reálně setkává. Takže minimálně v tomhle je film vcelku ukotvený v realitě, byť děj je občas přitažený za vlasy (hlavně teda v závěrečné přípravě na pokračování). Trochu zklamává rozuzlení - s vysvětlením toho všeho si tvůrci moc práce nedali, pointa spočívá vlastně v tom, co snad každého napadne jako první. To ale dokážu zkousnout, celkově je to prostě fajn zábava a pokračování se bránit nebudu. ()

Zajímavosti (8)

• Spoločnosť, ktorá vo filme vytvorila túto únikovú miestnosť, nesie meno Minos. Mínós je postava z gréckej mytológie. Bol to prvý kráľ Kréty, syn Dia a Európy, ktorý vytvoril na ostrove labyrint s príšerou - Minotaurom. (beso74)
  • Premiéra filmu byla v Polsku odložena, když v zábavním centru pro únikové hry zahynulo pět patnáctiletých dívek. (Duoscop)
  • V poslednej miestnosti (je ju možné visieť aj v úvodnej scéne s Benom (Logan Miller)) sú po stenách popísané 3 citáty v latinčine - Mors Mihi Lucrum (Smrť je pre mňa odmena), Mors Vincit Omnia (Smrť dobyje všetko) a Acta Est Fabula (Hra je dohraná). (beso74)