Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Talentovaný mladý řidič (Ansel Elgort), který zajišťuje zločincům únik z místa činu, je ve své práci tím nejlepším z oboru i díky hudbě, kterou si během ní pouští. Když se Baby setká s dívkou svých snů (Lily James), vnímá to jako příležitost opustit život zločince a začít znovu. Poté, co je ale mafiánským bossem (Kevin Spacey) přinucen zúčastnit se další akce, která je předem odsouzena k neúspěchu, ocitá se v ohrožení jeho život, láska i svoboda. (Falcon)

(více)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (847)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $34miliónovTržby USA $107,825,862 Tržby Celosvetovo $226,945,087Tržby za predaj Blu-ray v USA $13,280,174Tržby za predaj DVD v USA $5,337,538║ Riadny nášup. Pravé letné osvieženie. Maškrta. Veru máme tu takého uletenejšieho Drive juniora. Koštovalo to a riadne, k tomu tu máme šikovnú popolušku Lily James, ktorá je na zakúsnutie a hlavne Edgara Wrighta v životnej forme vedúceho zbesilú jazdu ako hrom do gradujúceho finišu. Herecky až mrazivo brilantné zahrané. Pravá miera vyváženosti. K tomu nabitý soundtrack plný vypalovačiek, ktorý hravo zatienil Strážcov Galaxie 2. /videl v kine 2x: 100%/ ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Super festivalovka, nehodna multiplexov. Prva polovica je nudne ceckove peklicko s najhorsie obsadenym hlavnym hrdinom od ghost ridera. Ale s funkcnymi vedlajsimi postavami a peknou romantikou. Potom to vsak zacne byt osobne, spusti ako taky dej a cele sa to zmeni na mimoriadne zabavne a cool b-cko. Keby to cele slapalo ako posledny akt, nemal by som daleko od nadsenia. Kazdopadne najlepsi wright. 7/10 ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Muzikál může být i dnes stále živý žánr, a to navíc ne pouze v předvídatelné resuscitaci klasických postupů a la "La La Land" a spol., ale díky uchopení formálním mistrem s ambicí. Primárně sice "Baby Driver" mísí gangsterku a romanci, ale mnohem zásadnější je Wrightův koncept veškerý styl filmu vystavět kolem hudby. Sice ve výsledku postavy zpívají a tančí pouze občas, ale o to víc tu na hudbu tančí auta při honičkách, v rytmu soundtracku se střílí a vykrádají banky, ba dokonce i ty zamilované pohledy mají svůj sound. Úvodní titulkový záběr s cestou pro kafe co do choreografie pohybu aktérů, kamery i mizanscény a sladění všech těchto složek s hudbou představuje jeden z naprostých vrcholů muzikálu. Na obecnější rovině je neméně fascinující, že za nejmlaději působícím hollywoodským filmem posledních let stojí čtyřicátník, což se nevztahuje pouze na formální svěžest a feeling filmu, ale také nevyhnutelný pocit generačního lakmusového papírku. Už trailer mohl u třicátníků vyvolávat pocity nepatřičnosti, který film ještě upevňuje svým zastřešujícím principem coby zpřítomnění niterného pocitu mladých vyrůstajících v popkultuře, kde se každý vidí jako hvězda vlastního videoklipu. Věk Wrighta pak prozrazuje pouze hudební vkus a konkrétní volba skladeb, byť podobně jako Tarantino má šanci z oprášených kdysi-hitů a zapadlých vychytávek udělat generační retro soundtrack. Současně ale také ukazuje, jak zásadní vklad do předchozích společných filmů vnášel Simon Pegg, protože "Baby Driver" na rozdíl od nich postrádá nadhled a schopnost se nebrat vážně. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Baby Driver mě divácky ani analyticky nijak zvlášť neokouzlil, ač bych tomu byl rád. Pod vším jeho rachotem (písně, řev motorů, výbuchy, dialogy), okázalým designem a siláctvím vlastních postav mi nepřipadl nijak inspirativní a nejsilnější byl pro mě v momentech, které od všeho toho rámusu a záměrného pozérství utekly k mnohem civilnější poloze se subtilnějšími filmařskými nápady (viz dále bod b plus všechny scény s pěstounem). Tři věci mě ale na jeho výstavbě upřímně zaujaly. ___ (a) Komplexní práce s různými formami rytmu. Ta je zřejmá už z toho, že první scéna (335 sekundy) měla průměrnou délku záběru 1,48 s., zatímco druhá scéna (165 s., tedy 49 % trvání první) byla naopak komponována jako jednozáběrová. A to aniž by se významně změnilo tempo, důraz na pohyb figur rozsáhlým prostorem a určující role zvukové složky, takže se rychlý střih a návaznosti mezi záběry plynule funkčně transformovaly do složité spolupráce prvků mizanscény v pohyblivém rámu. ___ (b) Inscenace dialogové scény v prádelně jako scény muzikálové, přičemž hudba v ní naopak v porovnání s celkem osnovy ustupuje do pozadí. Romantický pár postav, spojený navzájem jedněmi sluchátky v uších, se v třicetisekundovém záběru hladce posouvá prostorem na pozadí barevně sjednocených otáčejících se bubnů praček. V závislosti na rytmu a významu promluv v dialogu se v kooperaci s pohybem steadicamové kamery takřka tanečně otáčejí, aniž by si musely vytáhnout sluchátka z uší. Krátké, ale kinematograficky krásné... Pro mě nejlepší moment filmu (ještě vedle první návštěvy pošty s malým chlapcem). ___ (c) Míra přemotivovanosti: film jako celek kopíruje vývojový vzorec akčních filmů (znáte to, profík, poslední džob, láska jako trám), takže logicky ho následovat nevyžaduje velké úsilí. Navzdory tomu ale zavádí do hry obrovské množství drobných i větších motivů, jež zahušťují zcela transparentní systém spojnicemi a vysvětleními, které sice k pochopení nepotřebujeme - ale každý z nich se excesivně využije, někdy i víckrát! Vypravěčsky to irituje, což je ovšem zřejmě součást konceptu, neb jejich funkce zjevně není vypravěčská či psychologická, nýbrž dekorativní až ornamentální. Lze to chápat jako součást sebou-se-opájející hry na muzikálový akční film: jakkoli maskovány za kompoziční či realisticky motivované prvky, naplňují tyto detaily a dílčí rámce především čistě sebestřednou estetickou funkci (např. motiv Babyho dětství, kazetové remixy, některé songy). ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,KDYŽ BYL MLADŠÍ, UDĚLAL JEDNU CHYBU. A OD TÉ DOBY HO TO PRONÁSLEDOVALO…“ /// Úvodní adrenalinová (?) honitba vyvolá dojem, že se Kurýr dočkal syna. Při loupežích totiž nejde vo to, co a jak ukrást, ale jak nejefektivněji vodjet (za zvuku mixu všelijaký muziky). Baby je hodnej, trochu jinej… prostě týpek, jehož úkolem je vohromit publikum. A daří se mu to! Po loupežnickým úvodu přichází romantický intermezzo… no ale já su celkem rád, když se jde zase loupit. Neříkám, že je to nuda, on i Debbie jsou sympaťáci, navíc si maj co říct (což ostatně platí i vo vostatních), ale je to prostě cílený na ty mladší – čemuž (asi?) vodpovídá i soundtrack. Zlodějská a romantická týnejdžerská jízda, která se snaží (a daří se jí to!) bejt pro všechny. Vodsejpá to, úniky jsou fajn, bohužel to ale nemám potřebu vidět znova. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem muzikální řidič. 2.) Pochopím, proč do akce nebrat lidi, kteří sami nechcou. 3.) Thx za titule „tkimitkiy“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE *** NAPĚTÍ * ()

Galerie (78)

Zajímavosti (36)

  • Edgara Wrighta přivedla k myšlence na film píseň „Bellbottoms“ od skupiny The Jon Spencer Blues Explosion, jelikož se, dle jeho názoru, skvěle hodila k automobilové honičce. Poprvé svůj nápad zpracoval v hudebním videoklipu k písní „Blue Song“ elektronického dua Mint Royale... který je možné zahlédnout, když Baby (Ansel Elgort) přepíná televizní stanice. (DJDVD)
  • Ansel Elgort (Baby) si odniesol z natáčania narodeninový darček Subaru WRX, na ktorej jazdil vo filme. (erkoo_cinema)
  • Natáčalo sa na viacerých miestach v amerických štátoch Georgia a Louisiana. (MikaelSVK)

Související novinky

Edgar Wright chystá další thriller

Edgar Wright chystá další thriller

20.06.2020

Režisér Edgar Wright se ve své novince Last Night in Soho poprvé vydá mimo žánry komedie, snímek, jenž dorazí v příštím roce, pak nebude jeho posledním vážnějším. Režisér se totiž upsal k chystané… (více)

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

31.12.2017

Hrstka nejoblíbenějších uživatelů ČSFD.cz tradičně vybrala osobní trojku nej filmů, uvedených do české a slovenské distribuce nebo na filmových festivalech v roce 2017. A někteří dali hlasy taky svým… (více)

Kdo si zahraje Dungeons & Dragons?

Kdo si zahraje Dungeons & Dragons?

29.06.2016

Warcraft sice v Americe propadl, naštěstí to ale neznamená konec filmových fantasy. Hlavně studio Warner Bros., které se k žánru vrátí letošními Fantastickými zvířaty, je naopak hodlá tlačit co… (více)

Depp půjde pro mléko... a potká mimozemšťany

Depp půjde pro mléko... a potká mimozemšťany

24.10.2015

Když se u jednoho projektu sejdou Neil Gaiman, Edgar Wright a Johnny Depp, je celkem jisté, že půjde o hravou podívanou pro celou rodinu. A právě do téhle škatulky se chce vecpat adaptace dětské… (více)

Reklama

Reklama