Krátké westernové etudy bratrů Coenových, od absurdních po hlubokomyslné, sledují příběhy psanců a osadníků na americkém Divokém západě. (Netflix)

Recenze (312)

Lacike

Poviedkovy western v ktorom ma väcsina poviedok rovnake nekompromisne vyustenie, ale jednotlivym poviedkam chyba nejaka pointa. Najzabavnejsia je prva povedka. Druha je podobne zabavna, ale uz slabsia, kedze sa zacina koncept opakovat a ostatne ma uz vôbec nebavili. Ako celok to je prinajlepsom priemer, ale niektore poviedky su vydarene, takze sa to vyplati risknut. P.S: Zmienka o Val Verde ma potesila. 4/10. ()

Omnibus

„S pointou jim vytřem... zrak. Že jo, brácho?“ „Je to tak!“ Ano, ano. Komentujícím nejvíc vadí, že příběhy jsou údajně bez pointy. Abyste neřekli, že jsem pes, resp. dablpes, prozradím vám celkovou pointu tohoto nostalgicky šumějícího západního větru: Na zlodějské duo (kradou koně a pointy) nechvalně známé jako Brothers Coen, je vypsaná odměna, $500 -- Dead or Alive -- . Varování: tito dva míšenci jsou divácké krve lační a u sedel se jim houpají skalpy filmových kritiků! List of Color Plates. Pistolník Buster Scruggs, 4* - sice víc machroval, ale Limonádový Joe byl větší frajer, s lepším outfitem, hezčím stetsonem a uměl i líp zpívat. A hlavně měl rychlejší hlavně. Near Algodones, 5* - Vychechtaný, pánvičkami chřestící pošuk, k tomu krvelačný, skalpy ověšený indián a jeho čtverácké "BAF!" na koně odsouzence s oprátkou na krku. V závěru pěkná ilustrace úsloví "Člověk si zvykne i na šibenici." A uvidí-li anděla, umírá se mu líp. Meal Ticker, 5* - Divadelní kritik : Shakespearovské drama i cynismus par excellence. Názor obecenstva: Nějaké osekané, příště si radši koupíme lístek na tu slepici co umí počítat. All Gold Canyon, 5* - Spláchni svůj život do claimu, aneb pocta šílené houževnatosti šílených zlatokopů. Supi se radují. The Gal Who Got Rattled, 5* - Co jen říct Billy Knappovi? A co jednoduše pravdu? "Umím fakt sugestivně líčit mučení, sexuální a jiná zvěrstva, která ti ďábelští sadističtí rudokožci dělají zajatým běloškám..." Coenovská facka do tváře, indiánský šíp do zadnice a plivanec na hrob všem romantikům. Tedy i na můj. The Mortal Remains, 3* - Konverzační pruda. Tak nudnou poslední cestu bych fakt mít nechtěl. ()

Djoker

Když už Coeni jen seřadili pár krátkých historek za sebe, tak alespoň mohli vymyslet originální název, který by celý projekt zaštiťoval. Něco chytne za srdce (Waits, Kazan), něco trochu pobaví (Nelson, Franco) a něco nudí až běda (Neeson, Gleeson). Tak zkušení rutinéři by však měli mít ambice na regulérní western. ()

Arsenal83

Stále som čakal na tú parádu a ono to neprišlo. Keď už poviedky, tak nech sú všetky zaujímavé ako latinské Divoké historky, kde sa proste nemáte šancu nudiť. Lenže tento súbor je úplne iný. Prvé dve sa ešte dali, priniesli aj úsmevné momenty. Odvtedy akoby uťalo. Vizuálne pekné, áno je tu super westernové prostredie, pekná príroda, západy slnka, ale dejovo to má tendenciu klesať stále nižšie, prichádzajú hluché momenty a tie sú vypĺňané napríklad tým, že si postava pospevuje a takto prejdú kľudne aj dve minúty. Slabšie tri hviezdy. ()

UncleG

Asi hlavní devizou tohohle filmu je, že je formálně i stylově hodně "nečekaný". Chce to autoská varlata z oceli, aby si řežiséři mohli dovolit složit film ze segmentů tak podivně rozháraných a nesourodých. A opět: málokdo kromě Coenů by si mohl dovolit natočit něco takového ve vysokorozpočtové produkci. V tom vidím jednoznačnou výjimečnost Bustera Scruggse. Jako ANO, je to fakt divnej, divnej film. A zřejmě nesplnil ničí očekávání. Což mi přijde vrcholně zábavný. ()

Zajímavosti (11)

• Natáčalo sa v amerických štátoch Nebraska, Nové Mexiko, Colorado a taktiež vo filmových štúdiách Santa Fe v Novom Mexiku. (MikaelSVK)
  • V příběhu č. 4, když Prospector (Tom Waits) krade sově vejce, tak říká: „Ptáci stejně neumí počítat.“ Je to narážka na předchozí příběh se slepicí a divákovi tak napovídá, že se Impessario nechal nachytat. (Jannabe)
  • První film Joela a Ethana Coena natočený digitálně. Zároveň jde o dosud nejdelší film, jaký režiséři natočili. (Grimaldi)