Režie:
Rian JohnsonScénář:
Rian JohnsonKamera:
Steve YedlinHudba:
Nathan JohnsonHrají:
Daniel Craig, Ana de Armas, Chris Evans, Jamie Lee Curtis, Michael Shannon, Don Johnson, Toni Collette, Lakeith Stanfield, Christopher Plummer (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Satirická krimi komedie Na nože zábavným způsobem ukazuje, jak může dopadnout vyšetřování záhadného úmrtí autora tajemných detektivních příběhů, když jsou všichni v jeho blízkosti podezřelí. Svérázný detektiv Daniel Craig pojme řešení případu po svém a vyšetřování každého člena této excentrické rodiny se ukáže býti složitější, než se zpočátku zdálo. V napínavém detektivním příběhu, v duchu nejlepší tradice Agathy Christie, rozehrají herecký koncert Chris “Captain America” Evans, Jamie Lee Curtis, Michael Shannon, a Don Johnson. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (20)
Recenze (947)
Podle mě to má trochu smůlu, že to přichází až po Krvavé nevěstě a Parazitovi. První jmenovaný si lépe vyhrál s charaktery zdegenerované zbohatlické rodinky, druhý zase dokázal do příběhů vplést politicko-třídní statement lehčí rukou. U Knives Out strávíme většinu času s nevtipným detektivem, který se chová nestandardně, aby se z toho mohl obligátně vykecat závěřečnou řečí a chudé služebné se srdcem obligátně na správném místě, která je ale z celého toho ansámblu ta nejméně zajímavá. Je to zábavné, ale překvapivé mi to teda nepřišlo vůbec. ()
Má to své momenty, herci jsou fajn, ale stejně jsem (a napadla mě hned Branaghova Vražda v Orient expresu) cítil mírné zklamání z nenaplněných očekávání kvalitní a hutné detektivky. Nejdřív drhne tempo, první půlhodinu rozhodně. Pak jsem se do téhle detektivní látky dostal, orientoval jsem se v ní bez potíží, ale překombinovanost ještě (snad nikdy) nikomu neprospěla. Hodně dialogů, (jednorozměrných) postav, přetvářek a lží, ale smíšené pocity převládají. Začíná to (jak jinak než) vraždou. Zámožná rodina přitom na venkovském sídle právě oslavila půlkulaté narozeniny věhlasného autora tajemných detektivních příběhů. Během oslavy naštval několik členů (rozhádané) rodiny, se svou ošetřovatelkou si dal partičku deskové hry, dostal své léky a měl jít na kutě. Jenže ráno je dům plný pochybností, vyšetřovatelů, jednoho soukromého očka a zvědavých pozůstalých, proč a co se vlastně stalo a hlavně jak to asi bude s dědictvím. Žánrově je to docela zmatek. Od každého trochu, ale nikdy pořádně. Ano, zprvu si divák myslí, že ví, jenže tvůrci ho docela umně přesvědčí o opaku, jenže pak se ty změny začnou zajídat a ve finále mi bylo jedno, jestli hlavu rodiny zakousl medvěd nebo náhodou neleží někde na pláži v Karibiku. Taková ta nejistota mě prostě nenapínala, nebavila. Čas ukáže, ale myslím, že za pár měsíců si málokdo vzpomene. Místy moc tlačíme na pilu, zvratů je najednou moc a snaha překvapit diváka jede hrozně na sílu. I z herců nikdo vyloženě neexceluje (snad jen kouzelná Ana de Armas), přitom tolik solidních profíků. Troufám si tvrdit, že potíž je v režijním vedení. Pocitově musím dát (jen) tři hvězdy. ()
Osobně bych řekla, že k dokonalosti by film potřeboval ještě tak rok práce na scénáři. Líbí se mi, kam to směřuje, a teoreticky stojí všichni tam, kde mají stát a kdesi cosi, ale je to všechno jako z první dobré, celý film působí uspěchaně. Ansámbl je to sice pěkný, ale jednotliví herci nemají dostatek času či spíš promyšlenosti a materiálu na to udělat postavy svými, získat si sympatie diváků a udělat skrz své výkony film zapamatovatelný. Kdybych už například nemilovala Chrise Evanse a nečekala, kdy se konečně objeví, tak nevím nevím, jestli by na mě ta postava vůbec udělala takový dojem, jako očividně má, a všechno by bylo ještě víc v kopru. V tomhle smyslu se mi nejvíc líbila Jamie Lee Curtis, neb to minimum prostoru, které na ni v záplavě ostatních zbylo, zužitkovala nejlépe a úplně. Celý film je zřejmě (ve smyslu zřetelně) namířen proti skvělým bílým americkým zmetkům s Trumpem v čele, a to je okej, však u Agathy jsou taky vždycky všichni rasisti jak bič a Hercule často spolupracuje s nevinnými outsiderskými guvernantkami a společnicemi, aby oklamal ty spřízněné zmetky, ale očekávala bych určitý level sofistikovanosti a ne že to budou všichni pořád jenom nahlas říkat a vysvětlovat. Stačil by nenápadný running gag, kdy jednotliví členové o postavě Any de Armas říkají, že je z Paraguaye, Uruguaye, Brazílie a podobně, aby bylo jasné, co je to za lidi a jak o sobě a o ní smýšlejí, není potřeba, aby jí ještě několik z nich několikrát řeklo do tváře, že je parazit (hihihi) a že jim bere něco, na co mají právo. Pokud chcete opravdu cool film, byť ano, trochu extrémní, ale zcela výmluvný, na téma vytrhávání takových lidí z jejich domů a kořenů, doporučuji nizozemského Borgmana. Není to detektivka, ale je to velmi vtipné. Nijak zvlášť to přímo nesouvisí s tímto filmem, ale ne dost lidí vidělo Borgmana a každý by měl vidět Borgmana. Borgman je super. Běžte se podívat na Borgmana. ()
Chytrých detektivek není nikdy dost. Jméno Rian Johnson mě začíná stále více a více zajímat. Daniel Craig stvořil podobně výživnou postavičku jako svého času Johnny Depp, když poprvé přistál v přístavu na potápějící se lodi. Osobně mám radost, že podobný film dokáže komerčně uspět v tom moři tupých Myšákovských kopírek. 80% ()
Krásný to film. Nápaditý případ s pořádnou hrstí zajímavých postav, z nichž některé si zahráli velké herecké osobnosti. Nutno dodat, že i ty méně známé nebo pro mě naprosto neznámé jim s přehledem stačí a ladí s nimi. Celé to diriguje Daniel Craig, který nechal Bonda kompletně doma a rozjíždí to jako velmi charismatický detektiv. Takový ten s opravdovým nadhledem, kterému věříte, že to nakonec rozlouskne, přesto musíte vidět jak to udělá. Pro mě v podstatě dokonalá podívaná. 5* ()
Galerie (78)
Zajímavosti (49)
- Josepha Gordon-Levitta můžeme slyšet jako detektiva v televizním seriálu, který měla puštěný na laptopu sestra Marty (Ana de Armas). (Mikahu)
- Roli videotechnika si měl původně zahrát Ricky Jay, který již s Rianem Johnsonem spolupracoval na filmu Bratři Bloomovi (2008). Bohužel se však natáčení nedožil, a tak jej nahradil M. Emmet Walsh. Jayovu fotografii lze nicméně spatřit připnutou na nástěnce. (MartinS96)
- Když Richard Drysdale (Don Johnson) prochází kanceláří svého otce, vezme do ruky basebalový míček, který po chvíli naštvaně hodí proti zdi, kde nejsou žádná okna. V dalším záběru ale míček proletí oknem ven. (Guilemot)
Reklama