Režie:
Alma Har'elScénář:
Shia LaBeoufKamera:
Natasha BraierHudba:
Alex SomersHrají:
Shia LaBeouf, Lucas Hedges, Noah Jupe, Laura San Giacomo, Natasha Lyonne, Maika Monroe, Clifton Collins Jr., Martin Starr, Dorian Brown Pham, Craig Stark (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Ve snímku, natočeném podle vlastního scénáře Shii LaBeoufa, přináší oceňovaná režisérka Alma Har’elová pohled na hercovo bouřlivé dětství a dospívání, během něhož se prostřednictvím filmu a snů snažil usmířit se svým násilnickým otcem. Skrze hlavního hrdinu Otise Lorta, v jehož roli se představují Noah Jupe a Lucas Hedges, nahlíží režisérka Har’elová na různé fáze jeho zběsilé kariéry, od prvních krůčků na cestě ke slávě a následnému zhroucení v dospělosti. LaBeouf přijal odvážnou, byť terapeutickou výzvu a ztvárnil vlastní verzi svého otce, bývalého klauna z rodea a zločince. Otisovu sousedku a zároveň spřízněnou duši hraje umělkyně a hudebnice FKA Twigs, pro níž je tato role hereckým debutem. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (49)
Vůbec jsem netušila, že něco takového má vznikat a už jen synopse je něco, s čím jsem se ještě nesetkala. Určitě je zajímavé sledovat něco, co se Shiovi opravdu stalo a co si s otcem zažil a jako art therapy to mohlo být průlomové, bohužel zůstává spíš u průměrného indie, které sice nabízí herecky schopné obsazení a je to jeden z čistokrevných dramatů, ale asi mi to přišlo dost takové unylé a bez hlubší výpovědní hodnoty pro diváka. (TADY VARY) . ()
(5/10). Film, který je hlavně pro lidi, kteří ví kdo je Shia LaBeouf, chtějí nahlédnout do jeho dětství a trochu i pochopit jeho závislost na alkoholu. Snímek to je velmi osobní plný silných a nepříjemných momentů. Mě osobně to moc nechytlo, ale za odvahu Shiy a za nápaditý soundtrack dávám průměr. ()
"NEBYL BYS TADY, KDYBYCH TI NEZAPLATIL." Shia LaBeouf, asi v rámci terapie (jsou-li bulvární zvěsti pravdivé, potřeboval ji jak sůl), sepsal tenhle sugestivní trip do svého dětství a aby té schizofrenie nebylo málo, zahrál si svého otce... Nemyslím si, že je to špatné, ale abych se cítil více zasažen (nebo pohlcen), muselo by to být více otevřené a ne tak striktní. Na druhou stranu chápu, že to, co by bývalo mělo význam pro diváka, nemuselo mít význam pro "pacienta". 60% ()
Jméno Shia LaBeouf mě spolehlivě přitáhlo k obrazovce. Ovšem to zklamání. Nuda, nic než nuda. 1) To, že něco zažijeme na vlastní kůži, ještě neznamená, že prožitek dokážeme zprostředkovat ostatním. Scenárista LaBeouf je toho názorným příkladem._____ 2) Pokud měl film sloužit jako terapie pro Shiu, budiž. Ale divákou atraktivitu snímku to nezvýší._____ 3) Výstižný koment: husokachna***. ()
Zajímavý způsob. Jednoznačně. Tyto americké skoro nezávislé filmy jsou za mě mnohdy super. Jsou stálé americké, takže člověk ví, že může očekávat nějakou kvalitu a zároveň řekne něco, co nemusí jít přímo pro mainstream. Obecně koukat na LaBeoufa, jak maká na filmu o otci, kde ho i hraje (za mě velmi dobře zároveň - a bodejť ne, když je to jeho otec) je v celku zvláštní. Ale dává to smysl. Navíc film je obecně vzato v základu dobře natočený. V detailech už hodně ale spekulujeme. Film je to natočený lehce zvláštně, protože každá scéna a vše by ve filmu mělo být z nějakého důvodu. Zde jsem nejednou absolutně nevěděl vůbec proč. Plus k tomu slepice, jejíž metafory a podobně si nejsem jistý, jestli jsem pochopil jenom i z 10 %. Pak je to hodně zajímavá linka otce, který je jakože manipulativní a jakože dobrý. Ten horší archetyp se zajímavě ukáže až po delší době, ale obecně vzato je to dost zvláštní, protože vy si nejste ani do půlky filmu jistí, jestli záporák, který má být čiré zlo je vlastně záporák. A pak když teda záporák je, tak na konci vlastně není. Nikdy bych přímo nechtěl hledět do osudu druhho v rámci psychiky a hodnotit ho, ale pokud má Shia PTSD z tohoto svého otce, tak já bych měl být ale v tom případě klinicky mrtvý několik let. V tomto je to jednoduše zvláštní. Lehce divně natočené i divně vygradované. Nedá se ale mluvit o tom, že by to stálo za nic nebo podobně. Ve výsledku jde o film, který mě bavil a zaujal mě. Určitě nejde o odpad nebo hroznou věc. Ale mnoho věcí je na nich více než otazníkové. Ale třeba dialog syna a otce bez otce měl ale hodně zvláštní sílu. Až nadpozemskou v rámci takovéhoto filmu. ()
Galerie (11)
Zajímavosti (6)
- Na konci filmu u závěrečných titulků můžeme slyšet píseň „All Really Want to Do“ od Boba Dylana. (cmenda)
- Shia Labeouf nepromluvil se svým otcem sedm let. (HellFire)
- Celosvětová premiéra proběhla 25. ledna 2019 na filmovém festivalu Sundance v Utahu (USA). (BMW12)
Reklama