Obsahy(1)
Kingdom Come je unikátní české RPG zasazené do realistického světa středověké Evropy. Cesta k jeho zrodu byla extrémně komplikovaná, hra byla odmítnuta vydavateli jako příliš riskantní a vznikla jen díky podpoře fanoušků na Kickstarteru. I poté čekalo tvůrce, kvůli celé řadě netradičních idejí a mechanismů, při vývoji mnoho úskalí. Dokument představuje více než šest let dlouhou trnitou cestu od založení Warhorse po vydání hry. (ČSFD)
(více)Videa (1)
Recenze (11)
Nechápu, že se v závěru dokumentu tolik věnují negativním kritikům. Rozumím tomu, že některé komentáře bolí, ale vzhledem k úspěchu hry jim musí snad být jasné, že názor většiny je pozitivní. Jsou lidé, kterým prostě nemá smysl nic vysvětlovat. Sám jsem hru dohrál a přes nějaké "mušky" jsem byl nadšený! Tolik z historie jsem se nenaučil za celou základku :) ()
Dokument úžasně mapující vývoj dle mého názoru nejlepší české hry vůbec. Kluci z Vortexu si na kvalitě dali velmi záležet. V dokumentu mluví hodně lidí, každý mluví z trochu jiného úhlu o něčem jiném, dozvídáme se spoustu radostí i strastí, které vývojáři zažili, až to celé vypukne v uvědomění, že se čecháčkům podařilo i přes všechny skutečnosti vytvořit jednu z nejkomplexnějších her za poslední dobu. ()
Dokument o vzniku české hry Kingdom Come: Deliverence budu hodnotit spíše z obsahové stránky, než z té formální, i když i ta je dobrá a zasloužila by si také chválu. Hned na začátku musím vyseknout hlubokou poklonu tvůrcům samotné hry, že do toho šli a přes chladný postoj producentů svůj projekt prosadili. Muselo to být neskutečné odříkání, jak ostatně v samotném dokumentu mnohokrát zaznívá. Viděl jsem i několik rozhovorů s Danielem Vávrou a dokument o hudební složce, která je mimochodem rovněž vynikající. Jsem překvapený a hrdý, že něco podobného vzniklo v České republice. Navíc hra samotná představuje světu barvitou českou historii tím nejlepším způsobem (viděno v herním měřítku). Neváhal jsem, hru si pořídil (byla to pro mě nová počítačová hra po opravdu dlouhé době), dohrál ji a byl plně spokojený. Také proto dávám zcela subjektivních pět hvězd. Ale není to (jen) hodnocení hry. Těch pět hvězd je za skvělou prezentaci České republiky, její historie a za odvahu dotáhnout svůj projekt, kterému nevěří nikdo jiný než samotní tvůrci - gratuluji a děkuji. ()
Z dokumentu je patrné, že tvůrci mířili možná trochu výš, zdaleka ne všechno dopadlo podle představ, ale zaplaťpánbůh za to, protože zlaté české ručičky a my těm AAA přece ukážeme. A keď nemám jinou možnost, napíšu sem ještě něco: hra Kingdom Come Deliverance mě svou filmovostí zaujala víc, než většina českých filmů za posledních dvacet let. Ve spojení s hudbou je to perfektní žánrový kousek. ()
"V skutočnosti si myslím, že ta naša zvláštna cesta, ktorú sme zvolili - od samotného Kickstarteru až po jej vydanie, si myslím, že to je ten duch Kingdom Come: Deliverance, celý duch Warhorse studios". V našich, dovolím si povedať aj vo svetových merítkach, pomerne unikátny dokument. Po predkrme, v podobe nemenej hodnotného kúsku Epilogue: Kingdom Come: Deliverance - ktorý mapuje posledný mesiac pred vydaním hry a krátke obdobie po vydaní hry, nám chlapci z Vortexu (pozdravujem Jirku a Zdeňka) ponúkajú hlavný chod. Dokument nás sprevádza profesionálnym životom herných vývojárov od ich začiatkov, cez ich úspechy až po prvé profesné sklamania, ktoré ich paradoxne nakopli k tomu, že ešte viac tužili robiť hry, podľa seba. Zrod Kingdom Come: Deliverance bol strastiplný, to nie je žiadne tajomstvo. Teraz máme ale unikátnu možnosť nazrieť pod podkrievku čo prežívali vtedy a ako sa na ich cestu pozerajú s odstupom rokov. Bola to vskutku jazda ako na horskej dráhe a dúfam, že to ešte nebolo ani zďaleka splnenie ich profesionálnych snov - je ešte veľa príbehov, ktoré je potrebné vyrozprávať. ()
Galerie (10)
Photo © Warhorse Studios
Reklama