Sofistikovaná akční komedie z dílny scenáristy a režiséra Guye Ritchieho Gentlemani sleduje příběh britského drogového krále Mickeyho Pearsona (Matthew McConaughey), který se snaží prodat svoje impozantní drogové impérium dynastii oklahomských miliardářů. (Vertical Entertainment)

Videa (9)

Recenze (947)

Xmilden

Mám tě v poslední době nakoukaného Guyi a stejně jsi mě docela překvapil. Ten divoký Guy je fuč a najednou je z něj Gentleman, už minule jsem to zmínil u RocknRolly, ale ten člověk ve svých britských gangsterkách pěkně systematicky stoupá neustále směrem vzhůru. Kdysi malí podvodníčci (Sbal prachy a...), v Gentlemanech lidé co už se nemusejí bavit ani s politiky. Gentlemani se rozjíždějí dosti ztuha a těch styčných bodů (rozuměno herců) s předchozími režisérovými filmy moc není, vlastně nikdo. Nevyskočí na nás ani Statham, Butler, Hardy a už vůbec ne Flemyng s Fletcherem. Zkrátka, všichni jsou noví a rovnou řeknu že skvělí. Zamiloval jsem si Farrella v roli Coache, slizkého Hugh Granta. Úmyslně si nechávám na závěr hvězdu večera, všemu a všem vládnoucího Matthewa. Ten chlap je prostě ďábel! Takže Gentlemani zcela určitě jsou jedním z filmů roku a dalším z řady potvrzení, že kdykoliv se Guy vydá do Anglie, já u toho zkrátka nesmím chybět. 85% ()

Arx

Jedno z největších filmových překvapení. Dlouho jsem se v kině takto dobře nebavil. Film táhne vhodně zvolené obsazení, scénář a hlavně výborné dialogy. Nechybí vtip, napětí, chytrost a přestože se ve filmu slov f*ck řekne asi milionkrát, neobsahuje žádné nechutnosti a zbytečné násilí. Nejlepší Guy Ritchie co jsem zatím viděl! 90% ()

castor

Přinášet historky z gangsterského podsvětí tenhle chlapík umí, i když Guy Ritchie často odskakuje k velkým produkcím (Sherlock Holmes, Král Artuš, Aladin). Promyšlená hra mezi britskými skupinami zločinců začíná návštěvou Hugh Granta u Charlieho Hunnama, který je pravou rukou marihuanového krále Matthewa McConaugheyho, předhodí mu nabídku, která ovšem hned několikrát změní „význam“. A především samotný boss McConaughey hodlá svůj celoživotně budovaný obchod prodat, což rozhýbá řadu situací. Celé je to složitě propracované a zamotané, pak se navíc (dle očekávání) ukáže, že mnohé je úplně jinak. Postavy mluví ve zběsilém tempu, ztvárňují je navíc výteční herci, přičemž nejvíc mě potěšili Hugh Grant a Colin Farrell. Evidentně si navíc natáčení ohromně užili. Občas jsem se ztrácel, občas si připomněl, že Ritchie nikdy nepatřil mezi mé oblíbence, ale celkově musím uznat, že ty čtyři hvězdy jsou poctivé. ()

Pepinec

Jestli je podle nový módy Forrest Gump problematickej, tak by měl POMO začít hledat lopatu, protože po tomhle kolektivním hodnocení Gentlemanů se to tady brzo vymaže všechno... Gáj Ričí si dál dělá co chce a já jenom doufám, že mu nikdo nikdy nezačne radit, že to doopravdy vlastně chce dělat trochu jinak. Pokud to tady někdo komplet zpracoval na první pokus, tak má můj obdiv. Já se smířím se svojí diváckou průměrností a dám si to celý ještě jednou pěkně dokola. Hvězda číslo pět chce totiž za kámoškama. ()

Kaka

Ritchie se tentokrát neutrhl ze řetězu a natočil vtipnou akčně-komediální jednohubku s instantním, typicky britským humorem, který ale není pro každého, sofistikovaným scénářem a alfa samcem McConaugheym, kterému těžko nebudete fandit. Film o drogách podaný tak, že je vlastně super a cool v tom podnikat. Pokud se to ovšem nezkomplikuje, jako v tomto případě. Přes několik suprově zahraných vedlejších rolí bych vyzdvihnul Hugh Granta jako TOP. Po šíleném zprasení klasiky Králi Artušovi je to konečně návrat do vod, kterým Ritchie rozumí a obdivuje. Podle toho vypadá i výsledek. ()

Zajímavosti (27)

• Brýle Coache (Colin Farrell) jsou vintage. Štáb je získal od soukromé společnosti na výrobu brýlí. Ray (Charlie Hunnam) nosí brýle značky Persol série 649 PO3201V. (TaNya_)
  • Ve filmu měla původně hrát Kate Beckinsale, ale její účinkování skončilo dva dny po začátku natáčení. (Punisher)